René N. Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 10 hours ago, Pjotr said: Ach welnee. Gewoon vervorming t.g.v. brakke elektronica/spullen/oren... Klopt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 10 hours ago, Pjotr said: Ach welnee. Gewoon vervorming t.g.v. brakke elektronica/spullen/oren... Bijzonder advies. Het ligt aan je oren, je stereo, je huis etc. Ik had wat beters verwacht van je Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 Nergens last van hier, behalve tinnitus. Hebben jelui nog èchte audiofiele dagen, af en toe? Hier komen nu de Bellamy Brothers met Let your love go uit de spiekertjes, over de rasp. Old Men's Radio. Zocht dit nummer jaren geleden tevergeefs toen het net op de radio was geweest en ik niet de naam van de groep gehoord had, behalve dat Brothers. Zo, mijn kleine audiofiele moment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 5 minutes ago, Ivan10 said: @René N.Dus door gelpads onder de Sonos te plaatsen klinkt het beter. Maar met Masterbase er onder om micro trillingen af te voeren of te absorberen klinkt het slechter? En standaard zit er al een stuk rubber onder. Dus klaarblijkelijk dacht Sonos ook al in die trant. Ja, ben benieuwd wat de verwonderringen gaan doen, zowel met als zonder het rubber ertussen. Waar heb je de Sonos op aangesloten? Dit lijkt niet zo’n model inclusief ingebouwde luidspreker. Yep. Ik had nog wat Masterbase liggen, volgens mij zijn dit geen originele trouwens. Maar die hardheid was niet fijn, en met de gelpads was het weer helemaal goed. Maar met een multiplex plaatje onder die Sonos en dáár dan de verwonderringen onder zou het (in theorie) nóg beter moeten klinken: mét rubber en VWR's wellicht wat (te?) veel gedempt, zonder rubber worden de trillingen via de pootjes en het multiplex overgebracht en afgevoerd naar de kogel, waar het matje dan de demping gaat doen.... Toch? De Sonos gaat naar de B-Dac van Tentlabs, het is een door Magna Hifi gemodde Sonos Connect, het is alleen een streamer. Foto's zijn overigens van internet geplukt, het was een aardige pagina waar de wifi kaart verwisseld werd, maar goed om te zien hoe de Sonos losgehaald kon worden.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 De tweeters aangesloten,dat scheelt echt wel. Het klinkt nu ruimtelijker dan zonder,maar ik was al aan het wennen te luisteren zonder tweeters Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 november 2019 Author Report Share Posted 27 november 2019 1 minute ago, René N. said: De Sonos gaat naar de B-Dac van Tentlabs, het is een door Magna Hifi gemodde Sonos Connect, het is alleen een streamer. Wat grappig Je had dus al een prima Dac Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 Gisteren een audiofiele dag gehad: de set in de Doka (komt een bureau in te staan en wordt onze Digitale Kamer) aangesloten. De Logitech Squeezebox voor internetradio, een oude Philips CD speler voor een ceedeetje.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 Piep @mumsoft wat lees ik nu heb je last van je gehoor? Wel fijn dat je het nummer gevonden hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 1 minute ago, Tubejack said: Wat grappig Je had dus al een prima Dac Vond ik ook wel.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 @Groovy zonder tweeters spelen en wat hield je over in het geluidsbeeld? Welke artiesten kwamen echt in de problemen? Ik zou het toch echt moeten horen als ik Michael Jackson zou draaien. Of dames stemmen. Zou grappig zijn als je een set up hebt waar je laag, mid of hoog kunt uitschakelen in willekeurige volgorde. Gewoon om te horen wat het doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 november 2019 Author Report Share Posted 27 november 2019 Just now, René N. said: Vond ik ook wel.... Werd op het verkeerde been gezet, omdat niet duidelijk was dat ook een externe Dac was aangesloten. Ik heb zelf ook zoiets. Maar dan met een Logitech Duet en Schitt Dac en een Synology NAS. Werkt perfect, kan alleen niet de allerhoogste resoluties aan. Meestal is dan dat geen enkel probleem. Als het echt Hi-Res is zet ik een Mac mini aan. Maar die Logitech werkt veel makkelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 12 minutes ago, Ivan10 said: Piep @mumsoft wat lees ik nu heb je last van je gehoor? Wel fijn dat je het nummer gevonden hebt Geen piep, eerder geruis. Maar ik let er niet steeds op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 (edited) 24 minutes ago, Ivan10 said: @Groovy zonder tweeters spelen en wat hield je over in het geluidsbeeld? Welke artiesten kwamen echt in de problemen? Ik zou het toch echt moeten horen als ik Michael Jackson zou draaien. Of dames stemmen. Zou grappig zijn als je een set up hebt waar je laag, mid of hoog kunt uitschakelen in willekeurige volgorde. Gewoon om te horen wat het doet. Ivan Ik vond het geluidsbeeld nog steeds goed. Ik ervaarde bij geen enkele artiest problemen,waarschijnlijk omdat ik tot maar tot 10.000 hertz hoor denk ik dan. Laag zou ik zeker missen,mid ook wel denk ik. Ik ben niet zo goed in het onderscheiden van klanken,bv een verandering herkennen cq toewijzen. Zoals ik al zei,voor mij is de verbetering een ruimtelijk geluidsbeeld. Nu de tweeters er in zitten zou ik kunnen zeggen dat ik ze gemist heb zonder dat te onderkennen. Edited 27 november 2019 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 (edited) 1 hour ago, Ivan10 said: Bijzonder advies. Het ligt aan je oren, je stereo, je huis etc. brakke elektronica/spullen/oren. Ik had wat beters verwacht van je Niet gaan manipuleren joh. Vertel jij het maar dan... Je vrouw misschien? Edited 27 november 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 november 2019 Author Report Share Posted 27 november 2019 21 hours ago, Seed7 said: Ik zou die Technics mooi laten voor wat die is. Voegt bar weinig toe. @Seed7 ik heb net een 2e PLX-1000 met een DL-103 geïnstalleerd. De kwaliteit is super. Net als de service van Coolblue. Daar nog maar een paar in voorraad. Dus.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 3 hours ago, Tubejack said: @Seed7 ik heb net een 2e PLX-1000 met een DL-103 geïnstalleerd. De kwaliteit is super. Net als de service van Coolblue. Daar nog maar een paar in voorraad. Dus.. Haha, maar dan moet er hier een de deur uit ben ik bang. Welke, de Notti, de SL-1100, SL-1510MKII of de Toshiba SR-370? Zoals je ziet, er staan al 3 DD's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 november 2019 Author Report Share Posted 27 november 2019 29 minutes ago, Seed7 said: Haha, maar dan moet er hier een de deur uit ben ik bang. Welke, de Notti, de SL-1100, SL-1510MKII of de Toshiba SR-370? Zoals je ziet, er staan al 3 DD's Wel nee. Eentje meer, of minder, wat maakt het uit. Het zal je verbazen wat een moderne DD kan. Mij tenminste wel, als ik dat vergelijk met een vintage PS-6750. Ook deze, 2e PLX-1000 erg solide en nergens speling. Gewoon top. En ik kreeg nog een leuke prijs voor mijn PS-6750 Want meer als 4, kan ik er ook niet kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 november 2019 Report Share Posted 27 november 2019 7 hours ago, Pjotr said: Niet gaan manipuleren joh. Vertel jij het maar dan... Je vrouw misschien? Ja, mijn vrouw zou er iets over kunnen zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 november 2019 Author Report Share Posted 27 november 2019 Ben een nieuwe DL-103 aan het inspelen, klinkt wel lekker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 november 2019 Author Report Share Posted 28 november 2019 Net een Nagaoka MP-200 in een extra shell geschroefd. Ben nu platen aan het draaien. 1e indruk, homogeen natuurlijk geluid.Geen scherpe SSSen en andere narigheid. Als ik het vergelijk met de DL-103 wat minder spannend, wat minder details, sprankeling, minder "slam". Beetje saai... nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 29 november 2019 Report Share Posted 29 november 2019 On 11/27/2019 at 11:01 AM, mumsoft said: Geen piep, eerder geruis. Maar ik let er niet steeds op. Ik hoop echt voor je dat het niet erger wordt. Het kan je leven behoorlijk verzieken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 november 2019 Report Share Posted 29 november 2019 On 11/28/2019 at 7:48 AM, Tubejack said: Net een Nagaoka MP-200 in een extra shell geschroefd. Ben nu platen aan het draaien. 1e indruk, homogeen natuurlijk geluid.Geen scherpe SSSen en andere narigheid. Als ik het vergelijk met de DL-103 wat minder spannend, wat minder details, sprankeling, minder "slam". Beetje saai... nog. Zo ken ik de MP 200 eigenlijk ook Jack: mis wel iets. Heb je een nieuwe 103? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 november 2019 Author Report Share Posted 29 november 2019 Momenteel 2 stuks DL-103's Carl. Ook een die ingespeeld is. Een MP-200 is heel mooi, beschaafd, maar vind het wat saai in vergelijking met de DL-103. De DL-103 is dus een van mijn lieveling elementen, de rest is leergeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 november 2019 Report Share Posted 29 november 2019 1 hour ago, TL 200 said: Ik hoop echt voor je dat het niet erger wordt. Het kan je leven behoorlijk verzieken. Dank, het is er al jaren, op en af. Meestal let ik er niet op. En nooit (meer) keiharde muziek aan hoor. Erger lijkt me aan één kant stokdoof te zijn, zoals Alex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 29 november 2019 Report Share Posted 29 november 2019 Het kan natuurlijk altijd erger. Gelukkig is het niet altijd even erg en kun je het meesttijds negeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts