thingman Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 3 hours ago, S@m said: Volgens mij heb ik nergens geschreven dat ‘het’ niet kan. Aangegeven heb ik dat het wellicht een andere oorzaak heeft. Overigens zegt het natuurlijk niets dat iedereen dezelfde verschijnselen waarneemt/last van heeft. Wat het ‘effect’ is/kan zijn staat her en der beschreven dus veronderstelling/placebo ligt dan om de hoek. Belangrijkste lijkt mij dat jij met meer plezier luistert en dat is tenslotte waar het om gaat 😉 Je vergeet gemakshalve dat een placebo kan werken wanneer de ontvanger zich niet bewust is er een te gebruiken. Dit gebabbel over placebo's is al zo ouddat iedereen wel weet dat het dat is. Desondanks blijft het placebo zijn werk doen. Er moet dus iets anders aan de hand zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 (edited) 1 hour ago, thingman said: Je vergeet gemakshalve dat een placebo kan werken wanneer de ontvanger zich niet bewust is er een te gebruiken. Dit gebabbel over placebo's is al zo ouddat iedereen wel weet dat het dat is. Desondanks blijft het placebo zijn werk doen. Er moet dus iets anders aan de hand zijn! Wat denk je van het geloof in iets?! Heel veel mensen geloven in iets zonder dat het bestaan daarvan ooit is aangetoond... Enne Leo, bespaar je de moeite van het langskomen met de lamp. Heb mezelf al meerdere malen betrapt op het horen van zaken bij anderen die ik in eerste instantie thuis niet hoorde. Na thuiskomst toch eens luisteren en verdraaid dan hoor ik het toch ook. We (lees: jij, ik en vele anderen) laten ons graag foppen 😉 Edited 15 oktober 2017 by S@m Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 5 minutes ago, S@m said: Wat denk je van het geloof in iets?! Heel veel mensen geloven in iets zonder dat het bestaan daarvan ooit is aangetoond... Soms gaat geloof over in overtuiging door persoonlijke ervaringen die helaas niet reproduceerbaar zijn en derhalve niet bewezen kunnen worden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 On 14-10-2017 at 12:07 PM, mumsoft said: Verwar waarde niet met prijs. Verwar prijs niet met emotionele waarde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 11 minutes ago, S@m said: Enne Leo, bespaar je de moeite van het langskomen met de lamp. Heb mezelf al meerdere malen betrapt op het horen van zaken bij anderen die ik in eerste instantie thuis niet hoorde. Na thuiskomst toch eens luisteren en verdraaid dan hoor ik het toch ook. Da's een handige eigenschap. Ga je gewoon langs bij iemand met een superset, even goed opletten, en dan heb je het thuis ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 9 minutes ago, TL 200 said: Soms gaat geloof over in overtuiging door persoonlijke ervaringen die helaas niet reproduceerbaar zijn en derhalve niet bewezen kunnen worden! Precies, de mens is een te foppen schepsel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 5 minutes ago, mumsoft said: Da's een handige eigenschap. Ga je gewoon langs bij iemand met een superset, even goed opletten, en dan heb je het thuis ook. Leuk hè, al eens geprobeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 1 minute ago, S@m said: Precies, de mens is een te foppen schepsel... De door jou geschreven zin klopt, grammaticaal en zo.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 (edited) 13 minutes ago, mumsoft said: Da's een handige eigenschap. Ga je gewoon langs bij iemand met een superset, even goed opletten, en dan heb je het thuis ook. Geldt dat ook voor vrouwen mensen? Edited 15 oktober 2017 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 (edited) 7 minutes ago, S@m said: Leuk hè, al eens geprobeerd? Zeker, heb al heel wat luisterbezoekjes afgelegd, maar het lukt me niet diezelfde ervaring dan thuis te krijgen. Meestal was het elders minder, maar bv bij Cock is het juist veel beter. Ach, lukte het me die ervaring hier te krijgen, dát zou wat zijn. Maar vrees met grote vreze dat het niet gaat. Het kost de meeste mensen wel een paar dagen om weer aan de eigen set te wennen. Edited 15 oktober 2017 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 4 minutes ago, TL 200 said: Geldt dat ook voor vrouwen? Geen enkele ervaring mee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 2 minutes ago, mumsoft said: Geen enkele ervaring mee! Post is aangepast.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 Antwoord is dan: nee. Wel jammer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 6 minutes ago, mumsoft said: Antwoord is dan: nee. Wel jammer. Placebootje? Schijnt overal goed voor te zijn. Vooral in combinatie met wat fantasie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 Ja, dat werkt nog. Jammer dat het echte werk er niet meer inzit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 (edited) 1 hour ago, TL 200 said: De door jou geschreven zin klopt, grammaticaal en zo.......... Volgens mij ben jezelf kaal. Enne, lekker belangrijk meester TL...☺️ @Mumsoft, Cock ook aan de snot, kurk en lamp(en) of ‘gewoon’ een goede set in de juiste akoestiek? Edited 15 oktober 2017 by S@m Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 Nooit bij Cock geweest dus? Niks gewone set daar, maar alles Sonore met een jaartje of 40 uitzoekwerk. Zoveel mogelijk gestript, niks origineel, en een vracht aan verwerkte technische kennis. Daar bereik je wel wat mee, petje af. Als technische nitwit doe ik het maar met wat van die genoemde hulpmiddelen, en kom dan wel enigszins in de buurt, al zeg ik het zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 Cock aan de trollensnot, gewoon goede akoestiek? allemachtig wat een gekakel. ga eens luisteren voor je zulke dingen zegt. en kom dan sorry zeggen he ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 6 hours ago, S@m said: Volgens mij ben jezelf kaal Ja, al dat haar voor de oren is alleen maar geluidsverstorend. Dit is te wetenschappelijk te bewijzen. 6 hours ago, S@m said: Enne, lekker belangrijk meester TL...☺️ Duidelijk schrijven is zeker niet onbelangrijk. By the way, ik ben meer het onderdanige type. Eigenlijk bedoelde ik met mijn opmerking dat het klopt wat je schreef, maar dat ik het niet eens ben met een aantal van jouw uitspraken over de effecten van bepaalde tweaks. Maar dat had je vast al tussen de regels door gelezen.............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 1 hour ago, robx said: Cock aan de trollensnot, gewoon goede akoestiek? allemachtig wat een gekakel. ga eens luisteren voor je zulke dingen zegt. en kom dan sorry zeggen he ? Maak je niet zo druk Rob, doe ik ook nooit niet............... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 deed me even denken aan de niet minder dan verbazende verbetering van het plaatsen van een audiotegel onder de set van TL200. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 1 minute ago, robx said: deed me even denken aan de niet minder dan verbazende verbetering van het plaatsen van een audiotegel onder de set van TL200. Daar durfde ikzelf even niet meer over te beginnen. Maar je hebt gelijk, ik heb hem nu geaard en wat dichter onder de cd speler en versterker gelegd en dat levert ook weer een verbetering op. Geweldig ding hè? Zouden meer mensen moeten ervaren.................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 (edited) ja TL200 ... als je hoofd niet vol vooroordelen zit kom je echt verder he ? fijn dat het tegel het nog zo lekker doet. Ik schuif er ook wel eens mee rond , maar met tegel is beter. Kan je toch gewoon horen. Edited 15 oktober 2017 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 Ik geniet nog dagelijks van het geluid hier dus dat zit wel goed. Maar kunnen vooroordelen ook aangeleerd zijn, bijv. door een bepaalde opleiding? Ik heb met verschillende mensen, die best wel in audio geïnteresseerd zijn en soms ook een goede set hebben, gesproken en die een discussie over bijv. kabels afkappen met opmerkingen als: dat kan geen verschil maken, ik heb een technische opleiding (elektro/elektronica) en de wet van Ohm is van toepassing, alle kabels geleiden stroom, elektronen hebben geen voorkeur etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 Ja, dat heb je met die opleidingen. Ze maken soms meer kapot dan je lief is. Maar niet altijd hoor, er zijn zat techneuten die beseffen dat muziek meer is dan de som van watjes en voltages. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts