Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

16 hours ago, Tubejack said:

http://home.kpn.nl/r.nieuwenhuis/index.htm  Hier heb je het voornamelijk over CD vandaar René ;)

Nadeel van Frontpage, of eigenlijk werken met frames, dat je in het frame moet gaan staan en dát dan moet kopiëren. Ik kan met deze link dus niet zien wáár je op mijn site gekeken hebt....

14 hours ago, TL 200 said:

René, je auto is wel leuk hoor maar heb je ook een foto van de lange lijs? Als TL liefhebber wil ik die graag zien maar kan nergens één vinden. Wel wat info van Solosound maar daar alleen wat specs op.

Ik heb ook nog eens zitten zoeken maar kon niets vinden. Behalve die specs dan: 245x27x33 cm, 26-400Hz, 2x 8" woofer. Hier is dat te vinden: http://www.solostatic.com/wp-content/uploads/2012/01/beschrijving-4-elements-esls.pdf

Dit is geloof ik het enige stukje dat op een foto staat.... (ik ga nu niet in mijn analoge foto's spitten....)

Quad%20en%20Solosound%20Reigerswe.jpg

Die link naar solosound had ik ook gevonden en de foto had ik op je site al gezien. 

Dat "stukje"is dat waar de plant op staat? En hoe heten die speakers ook alweer, die "3-hoekige"?

Leuke foto trouwens, het lijkt een beetje alsof je in aanbidding voor je set zit. 

Ik kwam dit plaatje weer tegen, de Coffin met twee keer B139  vandaar mijn interesse in die lange lijs:

b139coffin.jpg

10 minutes ago, TL 200 said:

Die link naar solosound had ik ook gevonden en de foto had ik op je site al gezien. 

Dat "stukje"is dat waar de plant op staat? En hoe heten die speakers ook alweer, die "3-hoekige"?

Leuke foto trouwens, het lijkt een beetje alsof je in aanbidding voor je set zit. 

Ik kwam dit plaatje weer tegen, de Coffin met twee keer B139  vandaar mijn interesse in die lange lijs:

b139coffin.jpg

Het is de Solostatic 8. Acht elementen dus. Ik moest óf buigen om een plaatje op te zetten, óf op de knieën.... Wat hier dus het geval is.

Jouw plaatje doet het niet, maar die units zaten er volgens mij inderdaad in...

Het is gelukt!  Heb de CPU koelventilator schoongemaakt en met rubbertjes ertussen weer op de heatsink gemonteerd.

Ook de fan van de koeling met rubbertjes bevestigd. Scheelt een hoop contactgeluid. Straks nog even in de bios de max. temp van de CPU opvoeren, dan draait de fan ook niet zo snel. Heb begrepen dat die gerust op 70 graden celcius mag staan.

Edit: kan ik in mijn bios niet instellen, maakt ook niet uit, cpu temp was net maar 42 graden en zware programma's draai ik toch niet.

Edited by TL 200

Net terug van Peter (vintagemod) om zijn nieuwe gerestaureerde Elipson 1404 te beluisteren. Jerry had ze onder handen genomen (kwaliteits garantie) en Peter had de  zwarte verf verwijderd zodat het fraaie fineer weer te voorschijn kwam. Ik had dezelfde LS al een keer bij Jerry gehoord en toen was ik er al weg van. Bij Peter klonk ze ook zeer goed: goed te beluisteren bij lage volumes en werkelijk een beest bij hogere volumes. Ik zou bijna zeggen dat ze zo niet meer maken tegenwoordig. Ik had wel de idee dat Peter zijn Goldring element moet uitproberen op zijn draaitafel. CD beter dan LP, dat zou niet mogen kunnen ;)

Weet niet, aangezien ik Vintagemod niet ken:D maar ik geloof dat hij niet populair is:unsure::)
Voor de rest ben ik het wel met Carl eens,de Burn & Jones verdiend wel een beter element.
Het was weer leuk en gezellig Carl.
Tot ziens.

1 hour ago, carl said:

Net terug van Peter (vintagemod) om zijn nieuwe gerestaureerde Elipson 1404 te beluisteren. Jerry had ze onder handen genomen (kwaliteits garantie) en Peter had de  zwarte verf verwijderd zodat het fraaie fineer weer te voorschijn kwam. Ik had dezelfde LS al een keer bij Jerry gehoord en toen was ik er al weg van. Bij Peter klonk ze ook zeer goed: goed te beluisteren bij lage volumes en werkelijk een beest bij hogere volumes. Ik zou bijna zeggen dat ze zo niet meer maken tegenwoordig. Ik had wel de idee dat Peter zijn Goldring element moet uitproberen op zijn draaitafel. CD beter dan LP, dat zou niet mogen kunnen ;)

Peter (vintagemod).

Hij bedoelt natuurlijk die Groovy Wiel!

Verrekt Roger zegt het altijd al, ik ben niet erg zorgvuldig. Maar het is wel een compliment voor Wiel.

Overigens  Roger zei, dat de Kenwood met Jelco arm klaar was. Ben werkelijk benieuwd.

Edited by carl

7 hours ago, TL 200 said:

b139coffin.jpg

Had de Lange Lijs de luidsprekers niet aan de voorkant zitten, En was deze niet uit één stuk, m.a.w. kwam het poortlaag van de linker luidsprekers niet bij de rechter uit en andersom?

1 hour ago, Hans van Liempd said:

Had de Lange Lijs de luidsprekers niet aan de voorkant zitten, En was deze niet uit één stuk, m.a.w. kwam het poortlaag van de linker luidsprekers niet bij de rechter uit en andersom?

Nee Hans, de speakers zaten op de kopse kanten. En inderdaad ook met zo'n scheidingsschot er tussen. het leek gewoon één kast met de eerder genoemde maten.... En volgens mij, zoals ik het in gedachten heb, was de kast wel dicht...... :o

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...