TL 200 Posted 6 december 2017 Report Share Posted 6 december 2017 7 minutes ago, Seed7 said: Hoe kom je bij het idee dat stijf niet zou (moeten)resoneren? Ik denk dat Carl "dood" bedoelt, resonantievrij. Maar laat Carl dat zelf maar zeggen. Ga je gang Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 december 2017 Report Share Posted 7 december 2017 Kan met één plank ook hoor. Of zelfs géén plank. Laatst nog gehoord in De Doelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 7 december 2017 Report Share Posted 7 december 2017 (edited) 55 minutes ago, mumsoft said: Kan met één plank ook hoor. Of zelfs géén plank. Laatst nog gehoord in De Doelen. Maak jij nou eerst maar eens 10 geenproefplankenmodellen, dan kun je ook meepraten! Edited 7 december 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 december 2017 Report Share Posted 7 december 2017 Ik zeg al niks meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 december 2017 Report Share Posted 7 december 2017 Ik bedoelde inderdaad "dood". Van luidsprekerbouwen denk ik dat er verschillende wegen naar Rome zijn. En de bouwer moet zowel de kunde bezitten als de kunst verstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 7 december 2017 Report Share Posted 7 december 2017 2 hours ago, carl said: Ik bedoelde inderdaad "dood". Van luidsprekerbouwen denk ik dat er verschillende wegen naar Rome zijn. En de bouwer moet zowel de kunde bezitten als de kunst verstaan. En liefst ook kunnen beschikken over goede sociale vaardigheden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 7 december 2017 Report Share Posted 7 december 2017 3 hours ago, mumsoft said: Ik zeg al niks meer. Ik heb Wol weleens uitgedaagd om proefmodellen voor m'n Apogee ribbons te maken, want dat was geen kunst zei hij. Ik zit er nog op te wachten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 december 2017 Report Share Posted 7 december 2017 4 hours ago, thingman said: En liefst ook kunnen beschikken over goede sociale vaardigheden! Maar dat geldt voor iedereen Toine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 7 december 2017 Report Share Posted 7 december 2017 16 hours ago, vintagemod said: Bij een speaker kast kom heel wat kijken,het is niet 6 plankjes in el kaar en klaar. Maak maar eens 10 proefmodellen. mvg wol Praatjes maken is veel gemakkelijker hè. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 7 december 2017 Report Share Posted 7 december 2017 Mijn audiofiele dag is net begonnen, er lag vanmiddag een Jitterbug op de mat! Heb hem een beetje op laten warmen en mijn eerste indruk is dat het echt goed werkt, meer rust en betere plaatsing en scherpe randjes verdwijnen. Op het moment ben ik te euforisch om een verdere analyse te doen, die komt nog. Als hij goed geacclimatiseerd is, en de jetlag over is. Hij komt nl. van ver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 8 december 2017 Report Share Posted 8 december 2017 13 hours ago, carl said: Maar dat geldt voor iedereen Toine. Vertel mij wat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 december 2017 Report Share Posted 8 december 2017 On 7-12-2017 at 9:46 PM, TL 200 said: mijn eerste indruk is dat het echt goed werkt, meer rust en betere plaatsing en scherpe randjes verdwijnen. Nu merk ik dat het midhoog fraaier begint te worden, iets minder op de voorgrond waardoor de diepte toeneemt. Schrok net wel even toen ik naar een nummer waarop de drummer met brushes speelt zat te luisteren, ik hoorde rechts een vreemd bijgeluid. Bleek er een kat in de kattenbak te staan krabben in de keuken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 december 2017 Report Share Posted 9 december 2017 Hij is goed terechtgekomen, merk ik. Heel fijn. Nog veel plezier ermee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 9 december 2017 Report Share Posted 9 december 2017 (edited) 5 hours ago, vintagemod said: Thingman stelt niks voor een ribbon maken gewoon oefenen en maken ,de eerste zullen mislukken of niet zo goed zijn ,het is een kwestie van ervaring, het is op den duur een roetine klus dat je de strot uitkomt. Of je moet twee linker handen en twee linker benen hebben. Mvg wol Praatjes maken kun je wel. Een paar jaar geleden zei je dit al en ik heb je toen uitgenodigd om, tegen vergoeding, voor mij Apogee ribbons te maken. Inmiddels wacht ik nog steeds en zie alleen maar een hoop bluf en ondeskundigheid op vele fronten. Dus nee, maar toch welbedankt voor je aanbod... Edited 9 december 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 9 december 2017 Report Share Posted 9 december 2017 2 hours ago, vintagemod said: Knosty ,welke centaur heb je nou ,foto is weggehaald op audiofreaks. Mvg wol Het model van nu heet Centaur, maar de uitdaging van hierboven betreft de Apogee Duetta (Sig versie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 december 2017 Report Share Posted 9 december 2017 8 hours ago, mumsoft said: Hij is goed terechtgekomen, merk ik. Heel fijn. Nog veel plezier ermee! Dat is ie zeker, dank je! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 december 2017 Report Share Posted 9 december 2017 4 minutes ago, vintagemod said: ,maar het is heel simpel ,gewoon oefenen . Net als een fiets breien van staalwol, zo gebeurt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 december 2017 Report Share Posted 9 december 2017 Ik heb een logé : https://nl.aliexpress.com/item/7-83Hz-Schumann-Resonance-Ultra-low-Frequency-Pulse-Generator-Audio-Resonator/32824497435.html Nou heb ik al 2 van die Kemp-dingen, deze erbij heeft nogal een effect, op mij dus. Meer diepte in het geluid, het laag preciezer en dynamischer, scherpte weg uit stemmen, meer ruimte en achtergrond. Even aanzien of het niet te sterk is voor mij als persoon, ik voel m nogal. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 december 2017 Report Share Posted 9 december 2017 10 minutes ago, robx said: Even aanzien of het niet te sterk is voor mij als persoon, ik voel m nogal. Dat is toch gezond? Of zit er een grens aan wat betreft dosis. 7.83Hz schijnt nogal helend te werken op de mens. Krijgen we tegenwoordig veel te weinig van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 december 2017 Report Share Posted 9 december 2017 (edited) als ik die Kemp's te hard zet gaat het moois er af. Ik heb die trouwens ook in de slaapkamer. het is niet best .... het duurt even een minuut of tien voor ie optimaal werkt. als ik m nu uitzet is de muziek eigenlijk een platte wanorde. Ik ga nog proberen of dat bijtrekt als ie een tijdje uit is. Edited 9 december 2017 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 december 2017 Report Share Posted 9 december 2017 (edited) Raar, je gebruikt toch ook een audiolamp en zo. Dus zo heel slecht moet het toch niet zijn bij jou. Even wat gedachten hierover: Misschien ontregeld de logé de werking van andere tweaks wel en hebben die even tijd nodig om weer te herstellen. Wellicht gaat de regel "overdaad schaadt" hier wel op. Ik kan me goed voorstellen dat teveel ingrepen elkaar juist tegen beginnen te werken. Staan al die resonatoren wel in fase met elkaar? Staande golven, buiken en knopen op zo'n lage frequentie kun je vlgs. mij letterlijk beroerd van worden. Is naast de Schumann ook Bach therapie nodig? Edited 9 december 2017 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 december 2017 Report Share Posted 9 december 2017 ja dit vergt experimenteren. Eén kemp-ding uit is nog steeds een achteruitgang. Idem audio-lamp uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 december 2017 Report Share Posted 9 december 2017 1 minute ago, robx said: ja dit vergt experimenteren. Eén kemp-ding uit is nog steeds een achteruitgang. Idem audio-lamp uit. Nou, succes dan. Alles uit! en één voor één inschakelen tot je een optimum hebt bereikt waar je jezelf ook nog goed bij voelt. Vooral niet ongeduldig worden, alle goede dingen hebben tijd nodig. (denk aan je netsnoeren) Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 9 december 2017 Report Share Posted 9 december 2017 (edited) 3 hours ago, vintagemod said: Knosty,ik heb altijd over de ribbon gehad dat het gemakkelijk te maken is en daar blijf ik nou nog bij ook,trouwens ik heb jou nooit beloofd om ribbon te maken tegen een kostprijs ,want ik heb de materialen niet,maar het is heel simpel ,gewoon oefenen . Trouwens ik heb manger en magnapan en lineaum dat gewoon een andere richting. Ik heb een paar keer appogee of een kopie gehoord trok mij wel maar dar zat geen power in Mvg wol Goed lezen lukt al net zo min als begrijpelijk schrijven... Ik schreef namelijk nergens dat JIJ mij iets hebt beloofd, laat staan dat ik het woord "kostprijs" heb gebruikt! Ik schreef wel dat ik je enkele jaren geleden op dit forum had uitgedaagd om voor mij tegen vergoeding van die "makkelijk te maken" ribbons te fabriceren. Ik vind het echter moeilijk om die posts nog op te zoeken, omdat de zoekfunctie van dit forum totaal onbruikbaar blijkt te zijn. Anders had ik jouw blufberichten van toen nog kunnen tonen. Mijn uitdaging kwam naar aanleiding van dezelfde loze woorden die je vandaag ook weer gebruikt: zelf ribbons maken is geen kunst. Ik had in die tijd D-sigs en volgens mij is het maken van ribbons voor zulke fullrange magnetostaten nogal een uitdaging. Jouw reacties-zonder-toelichting dat ribbons maken makkelijk is kan en zal werkelijk niets aan mijn standpunt veranderen! Ze zijn niet serieus te nemen, temeer omdat je me ook toen al niet kon laten zien hoe makkelijk zulke ribbons te maken zijn. Het enige dat jij moeiteloos uit je mouw kunt schudden zijn loze praatjes, maar concreet worden lukt vervolgens niet. Het feit is namelijk dat ik tot op de dag van vandaag nog wacht op je reactie op mijn uitdaging. Nou ja... bij wijze van spreken natuurlijk... inmiddels weet ik wat jouw woorden waard zijn. Dus bespaar me alsjeblieft gerust je vervolgreactie door te zeggen dat het allemaal niks voorstelt, dat ribbons maken. Laat het gewoon maar eens zien... p.s.: Ik heet Thingman op dit forum. Of Toine, ook goed genoeg. Als je mijn alias van het groene forum zo graag hier wilt openbaren is dat ook prima, maar dan graag zonder spelfouten! Alvast bedankt! Edited 9 december 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 december 2017 Report Share Posted 9 december 2017 nou... mijn vriendin wil ook niks meer horen zonder het ding, echt lachen dit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts