Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Gisteravond zitten vergelijken met weer een luisteraar erbij. Ik moet bekennen ... het is lachwekkend hoe beroerd het klinkt als je dat ding uitzet. 

Even goed kijken en vergelijken op Alie-express, er staan verschillende  aanbieders en idem prijzen op. Alleen hoe weet je nou dat je geen nep-zooi koopt op zo een site .... 

3 hours ago, leobus said:

.....Ik ben bang dat ik wel weet waar het vandaan komt. Een paar jaar geleden heb ik een ongelukje gehad met een van de speakers, waarbij een van de topkasten omviel en een flinke klapper maakte. Ik heb toen de speakers door laten meten en daarbij werd geen verschil gevonden in een impedantiemeting en de conclusie getrokken dat er niks mis was. Ik heb eigenlijk nooit getwijfeld, want de beste speaker stond links en ik heb een flinke dip in mijn linker oor, die dus mooi gecompenseerd werd. Maar de oren van Cock horen die verschillen dus meteen.

Mooi verslag Leo. Maareehh, wíl je wel dat die speaker gerepareerd wordt? Het was voor jou nu toch in balans? :D :P

1 minute ago, robx said:

Alleen hoe weet je nou dat je geen nep-zooi koopt op zo een site .... 

Die jij hebt werkt toch goed? Levensduur is natuurlijk ook een belangrijke factor, als hij na een maand niet meer werkt is het ook een dure.

10 minutes ago, robx said:

Ik krijg met een paar weken een demo hier met een ander type (ronde print-spoel), en ook met een lineaire voeding er op.  Even geduld dus, ik vertel de conclusies meteen hier. 

groet

Moet dat niet eerst een tijdje inresoneren dan? Wat ik niet snap met die Schumann resonantie is dat je dure doosjes kunt kopen die ergens in het inwendige iets met de Schumann frequentie opwekken terwijl je die Schumann resonantie alom om je heen hebt

Edited by Pjotr

Het inresoneren is 20 seconden. Je hoort het opkomen. Het ding zal ook nog wat inspelen wellicht, nou dat is nu ook wel grotendeels over.  

ja, als de natuurlijke 7,83 hz niet verstoord is door alle electronische oefeningen / uitzendingen van de mens. 

12 minutes ago, robx said:

ja, als de natuurlijke 7,83 hz niet verstoord is door alle electronische oefeningen / uitzendingen van de mens. 

Wie zegt of heeft laten zien dat dat zo is? Misschien is een overdosis menselijk gegenereerde Schumann resonantie nog veel erger dan elektromagnetische straling. Je weet het niet...

1 hour ago, mumsoft said:

Ja, dat bedoel ik. Speakers heten toch ook een afstraalgedrag te vertonen. -_- Ok, flauw, ik weet het.

Sterker nog, geluid is ook elektromagnetische straling, evenals licht en warmte (infrarood). En werkende speakers hebben nog meer straling. Ribbons, nog weer meer. 

Dat hoogfrequent straling gevaarlijk kan zijn is inderdaad al lang bekend, maar om nu alle straling maar op een hoop te gooien?

Edited by Hans van Liempd

2 minutes ago, Hans van Liempd said:

Sterker nog, geluid is ook elektromagnetische straling, evenals licht en warmte (infrarood). En werkende speakers nog meer. Ribbons, hebben nog meer straling. 

Dat hoogfrequent straling gevaarlijk kan zijn is inderdaad al lang bekend, maar om nu alle straling maar op een hoop te gooien?

Op een of andere manier doet dit (en de hele discussie) aan Paddington denken: Toen die met de stofzuiger de mist probeerde op te ruimen. Mist bestaat toch uit waterstofdeeltjes? :D

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...