TL 200 Posted 11 december 2017 Report Share Posted 11 december 2017 (edited) Hebbes: http://fabioangeletti.altervista.org/blog/schumann-resonator/?doing_wp_cron=1513013813.7736001014709472656250 Ben helaas niet in staat dit te maken. Heb ook de apparatuur niet om af te regelen op de juiste frequentie. Edited 11 december 2017 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 december 2017 Report Share Posted 11 december 2017 yup that's it. zelf doen kent beperkingen. fabriekje bouwen of kopen .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 december 2017 Report Share Posted 11 december 2017 19 minutes ago, robx said: Kom maar, koffie en lekkers staan klaar. Dit is één van de effectiefste onzinnetjes die ik heb, knap als je het niet hoort. Ga ik doen, ik wil jouw kunstjes wel eens zien en horen. As zondag kan ik waarschijnlijk. En volgende week dinsdag. Anders wordt het al weer 2018. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 december 2017 Report Share Posted 11 december 2017 2 minutes ago, robx said: yup that's it. zelf doen kent beperkingen. fabriekje bouwen of kopen .... Ik heb beperkingen Rob. Er zijn tekeningen van de printen, 1 op 1, bijgevoegd, die kan ik niet maken, moet fotografisch enzo. Kan misschien nog wel a.d.v. de tekeningen e.e.a in elkaar krijgen maar dat moet dan met gaatjesboard . Die antenne op print wordt helemaal lastig. Ook weet ik niet zeker of die voeding wel echt nodig is, lees ook ergens dat je met een muurwrat wel iets kan doen. Zoek nog wel even verder, later. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 december 2017 Report Share Posted 11 december 2017 Ok Hans, Zondag gaat niet, dinsdag alleen avond (na 17.00 en dan klinkt het wel het best). En anders 2018, want wat in het vat zit ... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 december 2017 Report Share Posted 11 december 2017 (edited) 22 minutes ago, TL 200 said: Ik heb beperkingen Rob. Er zijn tekeningen van de printen, 1 op 1, bijgevoegd, die kan ik niet maken, moet fotografisch enzo. Kan misschien nog wel a.d.v. de tekeningen e.e.a in elkaar krijgen maar dat moet dan met gaatjesboard . Die antenne op print wordt helemaal lastig. Ook weet ik niet zeker of die voeding wel echt nodig is, lees ook ergens dat je met een muurwrat wel iets kan doen. Zoek nog wel even verder, later. Die antenne kun je ook van dun koperdraad zelf maken: plankje met kleine spijkertjes. Is trouwens een merkwaardig ding: Het zijn 2 spoelen tegen elkaar in die netto, netto geen enkel veld opwekken. Hooguit een marginaal restveld vanwege maatafwijkingen bij het maken (toleranties). En voor de voeding kun je ook 4 penlight batterijtjes gebruiken. Is het een succes kun je altijd nog een echte voeding op het stralende lichtnet maken... Edited 11 december 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 december 2017 Report Share Posted 11 december 2017 ja het is raar. tot je m hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 december 2017 Report Share Posted 11 december 2017 (edited) 26 minutes ago, robx said: ja het is raar. tot je m hoort. Tis een mirakel. Wat voor geluid maakt ie eigenlijk? Edited 11 december 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 december 2017 Report Share Posted 11 december 2017 46 minutes ago, robx said: Ok Hans, Zondag gaat niet, dinsdag alleen avond (na 17.00 en dan klinkt het wel het best). En anders 2018, want wat in het vat zit ... groet Ik heb je een mailtje gestuurd, je kunt kennelijk geen berichten ontvangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 december 2017 Report Share Posted 11 december 2017 (edited) 3 hours ago, Pjotr said: Die antenne kun je ook van dun koperdraad zelf maken: plankje met kleine spijkertjes. Is trouwens een merkwaardig ding: Het zijn 2 spoelen tegen elkaar in die netto, netto geen enkel veld opwekken. Hooguit een marginaal restveld vanwege maatafwijkingen bij het maken (toleranties). En voor de voeding kun je ook 4 penlight batterijtjes gebruiken. Is het een succes kun je altijd nog een echte voeding op het stralende lichtnet maken... Ik heb inmiddels zoveel variaties gezien dat ik eerst eens ééntje op proef wil hebben. Als je op deze link klikt zul je zien dat er ook absurd veel verschillende antennes zijn. Evenals generatoren, sinus, blokgolf en zaagtand, ik zie door de antennes het woud niet meer.......... https://www.google.nl/search?q=diy+schumann+resonator&sa=X&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ved=0ahUKEwiFyP3R-YLYAhUDDOwKHXJECAYQsAQILQ&biw=1136&bih=574 Edited 11 december 2017 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 december 2017 Report Share Posted 11 december 2017 Heb het schema nog eens goed bekeken, zit voor nog geen tientje onderdelen in zo'n ding............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 december 2017 Report Share Posted 11 december 2017 (edited) 1 hour ago, TL 200 said: Ik heb inmiddels zoveel variaties gezien dat ik eerst eens ééntje op proef wil hebben. Als je op deze link klikt zul je zien dat er ook absurd veel verschillende antennes zijn. Evenals generatoren, sinus, blokgolf en zaagtand, ik zie door de antennes het woud niet meer.......... Troost je, ze doen het allemaal. Vind deze wel schattig: Zonde om daar een kast om te maken: Doet dan een heel stuk van de werking af. Edited 11 december 2017 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 december 2017 Report Share Posted 12 december 2017 2 hours ago, vintagemod said: Schumman word al 25 jaar in de acupunctuur gebruikt,ik heb ,een apparaatje,die kun je zelf in verschillende frequenties inzetten . Mvg wol Soort van strijkijzer maar dan met prikpennen: Linnen - Katoen - Wol? Maar wat bedoel je nou? Schumman, Schumann of Schuimman? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 december 2017 Report Share Posted 12 december 2017 4 hours ago, vintagemod said: Tl waarom zoveel gelul ,kopen kost bijna niks en hoor de verschillen tussen de producten Als Nederlander zit ik graag voor een dubbeltje op de eerste rang. 7.83 Hz horen???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 december 2017 Report Share Posted 12 december 2017 Zojuist een weer-alert ontvangen: door de ingevallen dooi kan in Limburg locaal een hersenverweking voorkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 december 2017 Report Share Posted 12 december 2017 Niet alleen in Limburg, zunne. Voor 7.83Hz werkt een piepstemmetje niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 december 2017 Report Share Posted 12 december 2017 1 hour ago, TL 200 said: Zojuist een weer-alert ontvangen: door de ingevallen dooi kan in Limburg locaal een hersenverweking voorkomen. Onzin: hier wordt toch regelmatig aangetoond dat het weer geen enkele invloed heeft op hersenverwekingen. Je hebt er een of je hebt het niet. En één Limburgs geval is natuurlijk geen bewijs dat het in Limburg vaker voor komt.😉😄 Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 december 2017 Report Share Posted 12 december 2017 Ik heb overigens begrepen dat het zelf brouwen van snot (en dan natuurlijk net verkeerd) wel ernstige gevolgen kan hebben, met inderdaad hersenverweking ten gevolge.😏 Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 december 2017 Report Share Posted 12 december 2017 2 minutes ago, leobus said: Onzin: hier wordt toch regelmatig aangetoond dat het weer geen enkele invloed heeft op hersenverwekingen. Je hebt er een of je hebt het niet. En één Limburgs geval is natuurlijk geen bewijs dat het in Limburg vaker voor komt.😉😄 Groet, Leobus Vandaar "locaal". Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 december 2017 Report Share Posted 12 december 2017 Just now, leobus said: Ik heb overigens begrepen dat het zelf brouwen van snot (en dan natuurlijk net verkeerd) wel ernstige gevolgen kan hebben, met inderdaad hersenverweking ten gevolge.😏 Groet, Leobus Ja, met zelf brouwen en destilleren moet je ontzettend oppassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 december 2017 Report Share Posted 12 december 2017 37 minutes ago, mumsoft said: Niet alleen in Limburg, zunne. Voor 7.83Hz werkt een piepstemmetje niet. Daar heb je een heel grote blafferd voor nodig dus wat dat betreft.............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 12 december 2017 Report Share Posted 12 december 2017 (edited) 8 hours ago, vintagemod said: Hans,dan zit jou versterker helemaal fout 1 MHz. Gelieve niet er uit te kletsen, Schumman word al 25 jaar in de acupunctuur gebruikt,ik heb ,een apparaatje,die kun je zelf in verschillende frequenties inzetten . Tl waarom zoveel gelul ,kopen kost bijna niks en hoor de verschillen tussen de producten . Mvg wol Gelieve er niet uit te kletsen: wanneer komen de ribbons ook weer? Edited 12 december 2017 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 december 2017 Report Share Posted 12 december 2017 (edited) 21 minutes ago, thingman said: wanneer komen de ribbons ook weer? Zodra hij genoeg chocoladewikkels heeft gespaard. Keep it simple nietwaar. Edited 12 december 2017 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 december 2017 Report Share Posted 12 december 2017 Voor de geïnteresseerden, ik heb nog een aantal Schuman resonator bouwpakketjes te koop. Ze komen compleet met print, kastje, voeding en bouwbeschrijving. Het in elkaar solderen en afregelen is dan het DIY gebeuren. PM me maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 december 2017 Report Share Posted 12 december 2017 5 minutes ago, Sodejuu said: Voor de geïnteresseerden, ik heb nog een aantal Schuman resonator bouwpakketjes te koop. Ze komen compleet met print, kastje, voeding en bouwbeschrijving. Het in elkaar solderen en afregelen is dan het DIY gebeuren. PM me maar. Ik ben wel geïntersseerd, PM volgt, moet nu even weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts