Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

19 minutes ago, robx said:

Kom maar, koffie en lekkers staan klaar. Dit is één van de effectiefste onzinnetjes die ik heb, knap als je het niet hoort. 

Ga ik doen, ik wil jouw kunstjes wel eens zien en horen. As zondag kan ik waarschijnlijk. En volgende week dinsdag. Anders wordt het al weer 2018.

2 minutes ago, robx said:

yup that's it. zelf doen kent beperkingen. fabriekje bouwen of kopen .... 

Ik heb beperkingen Rob. Er zijn tekeningen van de printen, 1 op 1, bijgevoegd, die kan ik niet maken, moet fotografisch enzo. Kan misschien nog wel a.d.v. de tekeningen e.e.a in elkaar krijgen maar dat moet dan met gaatjesboard . Die antenne op print wordt helemaal lastig. Ook weet ik niet zeker of die voeding wel echt nodig is, lees ook ergens dat je met een muurwrat wel iets kan doen. Zoek nog wel even verder, later.

22 minutes ago, TL 200 said:

Ik heb beperkingen Rob. Er zijn tekeningen van de printen, 1 op 1, bijgevoegd, die kan ik niet maken, moet fotografisch enzo. Kan misschien nog wel a.d.v. de tekeningen e.e.a in elkaar krijgen maar dat moet dan met gaatjesboard . Die antenne op print wordt helemaal lastig. Ook weet ik niet zeker of die voeding wel echt nodig is, lees ook ergens dat je met een muurwrat wel iets kan doen. Zoek nog wel even verder, later.

Die antenne kun je ook van dun koperdraad zelf maken: plankje met kleine spijkertjes. Is trouwens een merkwaardig ding: Het zijn 2 spoelen tegen elkaar in die netto, netto geen enkel veld opwekken. Hooguit een marginaal restveld vanwege maatafwijkingen bij het maken (toleranties). En voor de voeding kun je ook 4 penlight batterijtjes gebruiken. Is het een succes kun je altijd nog een echte voeding op het stralende lichtnet maken... :)

Edited by Pjotr

46 minutes ago, robx said:

Ok Hans, 

Zondag gaat niet, dinsdag alleen avond (na 17.00 en dan klinkt het wel het best). 

En anders 2018, want wat in het vat zit ... 

groet

Ik heb je een mailtje gestuurd, je kunt kennelijk geen berichten ontvangen.

3 hours ago, Pjotr said:

Die antenne kun je ook van dun koperdraad zelf maken: plankje met kleine spijkertjes. Is trouwens een merkwaardig ding: Het zijn 2 spoelen tegen elkaar in die netto, netto geen enkel veld opwekken. Hooguit een marginaal restveld vanwege maatafwijkingen bij het maken (toleranties). En voor de voeding kun je ook 4 penlight batterijtjes gebruiken. Is het een succes kun je altijd nog een echte voeding op het stralende lichtnet maken... :)

Ik heb inmiddels zoveel variaties gezien dat ik eerst eens ééntje op proef wil hebben. Als je op deze link klikt zul je zien dat er ook absurd veel verschillende antennes zijn. Evenals generatoren, sinus, blokgolf en zaagtand, ik zie door de antennes het woud niet meer..........

https://www.google.nl/search?q=diy+schumann+resonator&sa=X&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ved=0ahUKEwiFyP3R-YLYAhUDDOwKHXJECAYQsAQILQ&biw=1136&bih=574

Edited by TL 200

1 hour ago, TL 200 said:

Ik heb inmiddels zoveel variaties gezien dat ik eerst eens ééntje op proef wil hebben. Als je op deze link klikt zul je zien dat er ook absurd veel verschillende antennes zijn. Evenals generatoren, sinus, blokgolf en zaagtand, ik zie door de antennes het woud niet meer..........

Troost je, ze doen het allemaal. Vind deze wel schattig:

es_open.jpg

Zonde om daar een kast om te maken: Doet dan een heel stuk van de werking af.

Edited by Pjotr

2 hours ago, vintagemod said:

Schumman word al 25 jaar in de acupunctuur gebruikt,ik heb ,een apparaatje,die kun je zelf in verschillende frequenties inzetten .

Mvg wol

Soort van strijkijzer maar dan met prikpennen: Linnen - Katoen - Wol? Maar wat bedoel je nou? Schumman, Schumann of Schuimman?

1 hour ago, TL 200 said:

Zojuist een weer-alert ontvangen: door de ingevallen dooi kan in Limburg locaal een hersenverweking voorkomen.

Onzin: hier wordt toch regelmatig aangetoond dat het weer geen enkele invloed heeft op hersenverwekingen. Je hebt er een of je hebt het niet. En één Limburgs geval is natuurlijk geen bewijs dat het in Limburg vaker voor komt.😉😄

Groet,

Leobus

2 minutes ago, leobus said:

Onzin: hier wordt toch regelmatig aangetoond dat het weer geen enkele invloed heeft op hersenverwekingen. Je hebt er een of je hebt het niet. En één Limburgs geval is natuurlijk geen bewijs dat het in Limburg vaker voor komt.😉😄

Groet,

Leobus

Vandaar ;) "locaal".

Just now, leobus said:

Ik heb overigens begrepen dat het zelf brouwen van snot (en dan natuurlijk net verkeerd) wel ernstige gevolgen kan hebben, met inderdaad hersenverweking ten gevolge.😏

Groet,

Leobus

Ja, met zelf brouwen en destilleren moet je ontzettend oppassen. :D

8 hours ago, vintagemod said:

Hans,dan zit jou versterker helemaal fout 1 MHz.:D

Gelieve niet er uit te  kletsen:D,

Schumman word al 25 jaar in de acupunctuur gebruikt,ik heb ,een apparaatje,die kun je zelf in verschillende frequenties inzetten .

Tl waarom zoveel gelul ,kopen kost bijna niks en hoor de verschillen tussen de producten .

Mvg wol

Gelieve er niet uit te kletsen: wanneer komen de ribbons ook weer?

Edited by thingman

Voor de geïnteresseerden, ik heb nog een aantal Schuman resonator bouwpakketjes te koop. Ze komen compleet met print, kastje, voeding en bouwbeschrijving. Het in elkaar solderen en afregelen is dan het DIY gebeuren.

PM me maar.

;)

5 minutes ago, Sodejuu said:

Voor de geïnteresseerden, ik heb nog een aantal Schuman resonator bouwpakketjes te koop. Ze komen compleet met print, kastje, voeding en bouwbeschrijving. Het in elkaar solderen en afregelen is dan het DIY gebeuren.

PM me maar.

;)

Ik ben wel geïntersseerd, PM volgt, moet nu even weg.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...