Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

Het klinkt hier nog steeds waardeloos.  :blink:

Wat een verschil, met het geluid van de Top 2000 a gogo.   Ik heb het geluid van de TV met een toslink aangesloten.  Dat klinkt uitstekend.  Er was weer een leuke mini documentaire te zien. Dit keer Alice Cooper.  Vanavond weer kijken en luisteren :) 

18 hours ago, robx said:

nou zit je er wel erg ver naast ... FM kan makkelijk beter klinken dan CD. 

En NPO is nou slechter dan de rotste CD die ik heb. 

Kijk, dat is nou fijn van deze forum, je leert een boel.
Zo was mij altijd geleerd dat FM Radio een frequentie bandbreedte had van 15kHz en een dynamiek van maximaal 70dB.

18 hours ago, Pjotr said:

Het staat overduidelijk af en toe hard te clippen. Kennelijk een techneut aan de knoppen die deze vorm van oversturen mooi vindt  :wacko:  Deze vorm van maltraiteren heeft niets met MP3, Jazz, Pop, FM of DAB te maken.

Was in de veronderstelling dat die techneuten bij zenders welke klassiek of jazz ter gehore brengen ander instellingen zouden gebruiken dan zoals deze bij de 'laat het flauw geouwehoer van de DJ's net zo hard klinken als de plaat er voor en na, zodat we tijdens het stofzuigen alles meekrijgen' zenders.
Vermoed ook niet dat ze elk plaat (en bij een top 2000 zijn er bijna evenveel loudness master verschillen) fijn gaan instellen om een geweldig dynamiek te bewerkstelligen. Maar weer wat geleerd.

Vandaag behoorlijk geëxperimenteerd met Vibrapods onder de Oracle (zie bij de Kenwood). Morgen komt Roger en dan gaan we de Nagaoka MP 200 vergelijken op de Kenwood DD en de Thorens 320: may the best win! En als ik Marco mag geloven gaat hij het prima doen in de Jelco 750 arm op de Kenwood.

1 hour ago, Groovy said:

Het heeft wel met audio te maken:)
Het front van de Elipson 1404 ontdaan van de zwarte lak,de fineerlaag kwam er gaaf onderuit.
Morgen de andere doen.

Dus toch maar gedaan, de verf eraf. Lijkt vast beter.

Ik vind het mooier zo.
Het fineer is behoudens een paar kleine beschadingen nog in zeer goede staat.
Ik probeer dat te herstellen.
Binnenkort ga ik advies vragen aan een restaurateur die vintage meubels in ere hersteld.

4 hours ago, TL 200 said:

Weinig audiofiels, wel een CV-pomp die een toon van rond de 500 Hz door het huis laat klinken. Niet heel hard maar wél irritant. 

Moet ik versterker maar verder open draaien..............

Hadden ze geen pompen meer op de Schumann resonantie?  B)

30 minutes ago, Pjotr said:

Hadden ze geen pompen meer op de Schumann resonantie?  B)

Nee, die zijn niet waterdicht.:D

Maar het fluiten is over. Vlgs. mij zat er ergens lucht waar het niet hoorde. Voor ik de monteur belde had ik voor alle zekerheid nog water bijgevuld en tot mijn verbazing kwam er lucht uit de vulleiding (aansluiting vulslang/ketel dicht niet helemaal goed af) toen ik het kraantje op de ketel open zette. Toen alles ontlucht maar nergens kwam lucht, alleen water. Ik loop morgen de boel nog wel even langs en hoop dat ik de monteur weer af kan zeggen.

6 hours ago, vintagemod said:

Ketel vullen tot 1.2 mag ook 1.3 zijn ,als je onlucht van te voren op de radiator kloppen met de zijkant van de vuist op de radiator slaan -bonken niet overdreven hard - dat ook de luchtbellen inde radiator weg gaan en kijk in de ketel boven of er geen ontluchting kraantje ziet die ook ontluchten en de hoogste punten zitten ook kraantjes.

En laat inspectie doen om de twee drie jaar ,waarschijnlijk met 80 euro per keer bij je klaar.

En als je vult zorg dat die slang vol water is,knijp hem op het einde dicht en draai de wartel vast aan de ketel.

Mvg wol ,Slechtste plumber van zuid Limburg

Ketel krijgt elke twee jaar een beurt Wol, heb een huurwoning en dat is wel goed geregeld. Heb alles goed ontlucht, ook boven op de ketel en het expansievat. Alle lucht is er nu uit en de pomp maakt geen lawaai meer. :)

Ik heb daar ook last van gehad toen ik dit huis kocht. Het beste is een nieuwe ketel met een modulerende pomp. Heb je meestal geen last meer van een gehorige verwarming. Een andere praktische truc is de pomp iets minder krachtig in te stellen. Een verwarmingsmonteur zet die altijd op adviesstand en die is mijns inziens altijd te krachtig. Ik heb natuurlijk beiden gedaan :D

44 minutes ago, carl said:

Ik heb daar ook last van gehad toen ik dit huis kocht. Het beste is een nieuwe ketel met een modulerende pomp. Heb je meestal geen last meer van een gehorige verwarming. Een andere praktische truc is de pomp iets minder krachtig in te stellen. Een verwarmingsmonteur zet die altijd op adviesstand en die is mijns inziens altijd te krachtig. Ik heb natuurlijk beiden gedaan :D

Jij tweakt ook ALLES zeg... :o Maar rommelen aan de CV ketel laat ik toch liever aan de deskundige onderhoudsmonteur over die eens per jaar dat ding helemaal nakijkt. Water bijvullen zo af en toe is alles en ontluchten doet de ketel automatisch

Edited by Pjotr

stuk mooier! 

ps: een onverlaat had mijn CD speler sinds gisteravond op repeat laten draaien. Ik zet zojuist de versterker aan, muziekje luisteren (CD van Daft Punk gekregen, lekkere muziek). En constateer dat het geluid heel snel op orde is. Dus: als ik mopper dat het geluid pas na enkele uren spelen op orde is ... gaat het blijkbaar vooral over de CD speler. Weer wat geleerd. Maar je kan m toch niet altijd op repeat laten draaien ... loopwerk heeft toch ook zijn levensduur? 

Edited by robx

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...