Groovy Posted 19 januari 2018 Report Share Posted 19 januari 2018 Tof Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 januari 2018 Author Report Share Posted 19 januari 2018 (edited) 4 hours ago, Groovy said: Tof Jack. Zeker. Ik ben helaas snipverkouden, met zere oren, kun je het niet 100% beoordelen. Maar de rolletjes wasemkap filter heb ik alweer verwijderd. Alleen bij extreem elektronisch laag van vette house muziek is het laag soms wat slordig. Maar b.v. Bliss Quiet Letters kan ik zonder problemen afspelen. B.v. het nummer Breathe gaat zonder kleerscheuren. Verder is het verbluffend hoe goed veel CD' s klinken en hoeveel details er opstaan. Voordeel van verkouden zijn is, dat ik momenteel absoluut niet tegen scherp hoog kan of "geslis". Ook dat is dik voor elkaar. Tip, doe je CD's niet weg, maar die oude CD-speler. Edited 19 januari 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 januari 2018 Report Share Posted 19 januari 2018 Mijn Denon dcd 2700 doet het nog goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 januari 2018 Author Report Share Posted 19 januari 2018 Net als met pick-up elementen zijn er verschillen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 januari 2018 Report Share Posted 19 januari 2018 ehhhh doe je oude CD's maar wel weg, dan kijk ik even welke ik wil overnemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 januari 2018 Report Share Posted 19 januari 2018 40 minutes ago, Tubejack said: Net als met pick-up elementen zijn er verschillen Met elementen meer denk ik. Ik draai niet veel cd's Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 januari 2018 Report Share Posted 19 januari 2018 Denk dat Cd spelers meer varieren. Dat kan je namelijk echt zwaar verknoeien als producent. Wat de meesten dan ook perfect lukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 januari 2018 Author Report Share Posted 19 januari 2018 15 minutes ago, Groovy said: Met elementen meer denk ik. Ik draai niet veel cd's ik heb het medium "herontdekt". Er is eigenlijk niks mis mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 januari 2018 Report Share Posted 19 januari 2018 Nee,dat zeker niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 januari 2018 Report Share Posted 19 januari 2018 55 minutes ago, Tubejack said: ik heb het medium "herontdekt". Er is eigenlijk niks mis mee. De mensen van de audioclub die afgelopen weken hier op bezoek waren vonden het volgende. Uiteraard met precies dezelfde muziekstukken en min of meer blind: 1. De nummers via de PC en i2s naar de DAC. 2. De CD speler via SPdif naar de DAC 3. De CD speler via de analoge uitgang naar de voorversterker. Men vond de verschillen niet groot, maar vooral te vinden in de gelaagdheid, transparantie en slagkracht. Op alle drie de fronten vonden ze dat de PC en i2s "won". Maar wanneer dezelfde DAC in de CD speler ingebouwd zou zitten en de muziek gebufferd, zou het eigenlijk niet uit mogen maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 januari 2018 Author Report Share Posted 19 januari 2018 Ik denk dat het verschil uitmaakt hoe nauwkeurig de CD uitgelezen wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 januari 2018 Report Share Posted 19 januari 2018 16 minutes ago, Tubejack said: Ik denk dat het verschil uitmaakt hoe nauwkeurig de CD uitgelezen wordt. Wanneer je via de PC speelt en een flink buffer gebruikt, heb je daar inderdaad geen last van. In mijn CD speler zit een Philips VAM loopwerkje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 januari 2018 Author Report Share Posted 19 januari 2018 Denk dat je het nóg verder moet zoeken. Namelijk hoe nauwkeurig de servo besturing is van het loopwerk. Het Cambridge CXC loopwerk -waar ik nu mee speel- is een van de mooiste dat ik tot nu toe in huis gehad heb. Ik ga ook zeker mijn CD's niet weg doen Ga weer lekker verder genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 januari 2018 Author Report Share Posted 20 januari 2018 7 hours ago, vintagemod said: Jack,is toch een ramelkist,geef mij maar een van loopwerk. Mvg wol Ikzelf rammel ook, maar toch haal ik de finish. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 januari 2018 Report Share Posted 20 januari 2018 En die servo besturing wordt nog beter als je de voeding daarvan ook verbetert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 januari 2018 Author Report Share Posted 20 januari 2018 Deze is zo uit de doos, al uitstekend Rob. Tenminste volgens mijn rijtje: goed, uitstekend en bizar. Ga er ff niks aan doen, behalve CD's draaien dan De prijskwaliteit verhouding = bizar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 januari 2018 Report Share Posted 20 januari 2018 (edited) On 19 januari 2018 at 9:55 AM, Tubejack said: Mijn "nieuwe" versterker is klaar. Het is een mengelmoes van oud, nieuw en gekregen. Vooral dat "gekregen" werkt goed. Dank. Hij is praktisch bulletproof. Vervormd heel weinig, iets van 0,027% bij 1watt in 4Ω. En 0,5% bij vol vermogen, ruim 20watt. Als eindbuizen gebruik ik een NOS set EL34 Svetlana Winged C en Electro Harmonix 6922 gold pin gebalanceerd. De volume regelaar is een TKD. Je hoort fijne structuur, van en in de muziek. Vrouwen stemmem klinken magisch met een EL34. Ik zie dat je een TKD potmeter gebruikt. Toen Cock in mijn VV keek, zag hij een Alps potmeter zitten en gaf het advies die te vervangen door een TKD. Heb jij ervaring met verschillen tussen die twee? Ik snap overigens niet hoe je de motorsturing bij een verandering over kunt zetten. Ik zie op plaatjes altijd maar één as waar de knop aan zit. Groet, Leobus Edited 21 januari 2018 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 januari 2018 Report Share Posted 20 januari 2018 Geen idee of er verschillen zijn tussen 'die' twee, maar nu ik twee Schumann resonators op stoom heb, merk ik wel een extra verbetering voor de muziek. De ene, zelf in elkaar gesoldeerde, hangt in de balken op een meter of 2 hoog in de kamer, de ander zit iets lager boven de grond in de boekenkast beneden. En die moet eens terug naar Carl, dus heb ik er weer eentje besteld bij Sodejuu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 januari 2018 Author Report Share Posted 20 januari 2018 (edited) 1 hour ago, leobus said: Ik zie dat je een TDK potmeter gebruikt. Toen Cock in mijn VV keek, zag hij een Alps potmeter zitten en gaf het advies die te vervangen door een TDK. Heb jij ervaring met verschillen tussen die twee? Ik snap overigens niet hoe je de motorsturing bij een verandering over kunt zetten. Ik zie op plaatjes altijd maar één as waar de knop aan zit. Groet, Leobus Hij regelt nóg fijner. Vraag 2 Zover ik weet niet Je moet de complete potmeter met motor sturing vervangen. zie b.v. http://www.acoustic-dimension.com/volume-control/volume-control-main-page.htm Edited 20 januari 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 januari 2018 Report Share Posted 20 januari 2018 9 hours ago, Tubejack said: Hij regelt nóg fijner. Vraag 2 Zover ik weet niet Je moet de complete potmeter met motor sturing vervangen. zie b.v. http://www.acoustic-dimension.com/volume-control/volume-control-main-page.htm Die zitten hier niet ver vandaan. Moest maar eens een contactje leggen. dank, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 januari 2018 Author Report Share Posted 21 januari 2018 Let even op, of het wel past qua formaat. In mijn eigen versterker moest ik een groter gat boren voor de potentiometer as. Bij een met motorsturing moet je ook voldoende ruimte hebben in de kast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 januari 2018 Author Report Share Posted 21 januari 2018 Ben platen aan het draaien, via de nieuwe versterker is dit het best klinkende medium Lekker analoog Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 januari 2018 Report Share Posted 21 januari 2018 Ooit zei je geloof ik dat cd en lp bij jou even goed klonken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 januari 2018 Report Share Posted 21 januari 2018 Dat zal aan de persing van de lp liggen denk ik zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 21 januari 2018 Report Share Posted 21 januari 2018 8 minutes ago, Groovy said: Dat zal aan de persing van de lp liggen denk ik zo Of aan het korte termijn geheugen van het gehoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts