Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

4 hours ago, Groovy said:

Tof Jack.

Zeker. :) Ik ben helaas snipverkouden, met zere oren, kun je het niet 100% beoordelen.  Maar de rolletjes wasemkap filter heb ik alweer verwijderd.  Alleen bij extreem elektronisch laag van vette house muziek is het laag soms wat slordig. Maar b.v. Bliss Quiet Letters kan ik zonder problemen afspelen. B.v. het nummer Breathe gaat zonder kleerscheuren.  Verder is het verbluffend hoe goed veel CD' s klinken en hoeveel details er opstaan.:o Voordeel van verkouden zijn is, dat ik momenteel absoluut niet tegen scherp hoog kan of "geslis". Ook dat is dik voor elkaar.    

Tip, doe je CD's niet weg, maar die oude CD-speler.  :wub:  

Edited by Tubejack

55 minutes ago, Tubejack said:

ik heb het medium "herontdekt".  Er is eigenlijk niks mis mee. ;) 

De mensen van de audioclub die afgelopen weken hier op bezoek waren vonden het volgende. Uiteraard met precies dezelfde muziekstukken en min of meer blind:

1. De nummers via de PC en i2s naar de DAC.

2. De CD speler via SPdif naar de DAC

3. De CD speler via de analoge uitgang naar de voorversterker.

Men vond de verschillen niet groot, maar vooral te vinden in de gelaagdheid, transparantie en slagkracht. Op alle drie de fronten vonden ze dat de PC en i2s "won".

Maar wanneer dezelfde DAC in de CD speler ingebouwd zou zitten en de muziek gebufferd, zou het eigenlijk niet uit mogen maken. 

Denk dat je het nóg verder moet zoeken.  Namelijk hoe nauwkeurig de servo besturing is van het loopwerk. Het Cambridge CXC loopwerk -waar ik nu mee speel- is een van de mooiste dat ik tot nu toe in huis gehad heb. Ik ga ook zeker mijn CD's niet weg doen 

Ga weer lekker verder genieten. :)

On 19 januari 2018 at 9:55 AM, Tubejack said:

Mijn "nieuwe" versterker is klaar.  Het is een mengelmoes van oud, nieuw en gekregen. Vooral dat "gekregen" werkt goed.  Dank. :)

Hij is praktisch bulletproof. Vervormd heel weinig, iets van 0,027% bij 1watt in 4Ω. En 0,5% bij vol vermogen, ruim 20watt. Als eindbuizen gebruik ik een NOS set  EL34 Svetlana Winged C en  Electro Harmonix  6922 gold pin gebalanceerd. De volume regelaar is een TKD. Je hoort fijne structuur, van en in de muziek. Vrouwen stemmem klinken magisch met een EL34. 

Ik zie dat je een TKD potmeter gebruikt. Toen Cock in mijn VV keek, zag hij een Alps potmeter zitten en gaf het advies die te vervangen door een TKD. Heb jij ervaring met verschillen tussen die twee? Ik snap overigens niet hoe je de motorsturing bij een verandering over kunt zetten. Ik zie op plaatjes altijd maar één as waar de knop aan zit. 

Groet,

Leobus

Edited by leobus

Geen idee of er verschillen zijn tussen 'die' twee, maar nu ik twee Schumann resonators op stoom heb, merk ik wel een extra verbetering voor de muziek. De ene, zelf in elkaar gesoldeerde, hangt in de balken op een meter of 2 hoog in de kamer, de ander zit iets lager boven de grond in de boekenkast beneden. En die moet eens terug naar Carl, dus heb ik er weer eentje besteld bij Sodejuu. :)

1 hour ago, leobus said:

Ik zie dat je een TDK potmeter gebruikt. Toen Cock in mijn VV keek, zag hij een Alps potmeter zitten en gaf het advies die te vervangen door een TDK. Heb jij ervaring met verschillen tussen die twee? Ik snap overigens niet hoe je de motorsturing bij een verandering over kunt zetten. Ik zie op plaatjes altijd maar één as waar de knop aan zit. 

Groet,

Leobus

Hij regelt nóg fijner.  Vraag 2 Zover ik weet niet ;) Je moet de complete potmeter met motor sturing vervangen.  zie b.v.  http://www.acoustic-dimension.com/volume-control/volume-control-main-page.htm

Edited by Tubejack

9 hours ago, Tubejack said:

Hij regelt nóg fijner.  Vraag 2 Zover ik weet niet ;) Je moet de complete potmeter met motor sturing vervangen.  zie b.v.  http://www.acoustic-dimension.com/volume-control/volume-control-main-page.htm

Die zitten hier niet ver vandaan. Moest maar eens een contactje leggen.

dank,

Leobus

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...