Tubejack Posted 6 augustus 2017 Author Report Share Posted 6 augustus 2017 Theorie, dat in de praktijk blijkt te werken Wol. Ga jij die man maar weer andere speakers of andere spullen verkopen. Daar ga jij toch altijd zo prat op "verkopertjes?" In dit geval was dat nergens voor nodig. Mooie spullen die gewoon op elkaar aangepast worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 augustus 2017 Report Share Posted 6 augustus 2017 2 hours ago, vintagemod said: Het is gewoon theoretisch gelul ,maakt geen reet uit welke versterker je pakt het belangrijkste is wat hang je er voor en wat hang je er na, dan zou Naim ook een verstopt geluid hebben,sluit het maar aan op een Focal,niks verstopt.. Of nog erger de versterker bij Marc is gewoon class B,ga daar maar eens luisteren. mvg wol I.d.d. theoretisch gelul. Krijg zo langzamerhand de indruk dat je nog nooit zelf een fatsoenlijk klinkende set gehoord hebt Wollie en het geen reet uitmaakt waar jij naar luistert. Niets is goed bij jou, of het nou vriest of dat het nou dooit. Je hebt er i.i.g. nog nooit melding van gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 augustus 2017 Report Share Posted 6 augustus 2017 Ik vraag me af waarom er nog iemand reageert op het gebral van Wol Laat die gast toch lekker in Klimmen op de berg zitten. Hij weet het toch allemaal beter en niemand anders kan iets goed doen. Lekker is dat. Zo maak je je erg populair en help je iedereen ook op het juiste pad. NOT!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 augustus 2017 Report Share Posted 6 augustus 2017 Hier dan als toefje op de taart nog wat 'gebral' van Wol, die nog nooit ´een fatsoenlijk klinkende set gehoord heeft' http://www.high-endforum.nl/topic/10128-weer-n-audiofiele-dag/?page=296#comment-393401 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 augustus 2017 Author Report Share Posted 6 augustus 2017 Gewoon met argumenten komen, lijkt me het beste Boos worden, blijkt weinig effectief Ik zit superlekker in mijn vel. Net hardgelopen in het prachtige Amsterdamse bos, vanmiddag lekker hangen, muziek draaien en een biertje drinken 🍻 Proost! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 augustus 2017 Report Share Posted 7 augustus 2017 (edited) En dat is inderdaad goed leven Jack (maar ik zit aan de witte wijn). Edited 7 augustus 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 augustus 2017 Report Share Posted 8 augustus 2017 On 4 augustus 2017 at 6:31 PM, robx said: Ik had al weinig hoop dat het goedkoop was Prijs/kwaliteit is een mening. Koopjes brengen doorgaans overeenkomende kwaliteiten. De stap vooruit van dit ding was enorm. Ik had me dit niet kunnen voorstellen. Helaas heeft Cock gelijk: terug kan niet. Ok, das ook een mening, maar het verwoordt goed dat het een essentiele stap is. Ik ga het beleven of ik de prijs vind opwegen tegen het verschil. groet Rob ik vergat nog : tis bizar. Is het nog steeds bizar? Welke kabel heb je eigenlijk? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 augustus 2017 Report Share Posted 8 augustus 2017 Er hangt nu een naamloos dingetje aan, dat na lang proberen wel veel beter klinkt dan een Siltech SPX30 of zo. Toeval zeker. Ja het is nog steeds bizar. Luisteraars vonden mijn CD speler behoorlijk lekker. De Sonore draad was best veel lekkerder. Ben bezig voor enkelen een kleine demo-meeting te regelen tussen mijn netkabel (enkel op de de CD speler) en de Cock-draad (idem). Wil je erbij zijn (dat is meteen 'einde inschrijving', kamer is niet heel groot en veel mensen is veel onrust)? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 augustus 2017 Report Share Posted 8 augustus 2017 Bij jou of bij Cock? Anyway wil ik daar wel bij zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 augustus 2017 Report Share Posted 8 augustus 2017 hier, ik heb het hier gehoord, dus hier weet ik zeker dat het verschil enorm is. Laten we zeggen: in normale omstandigheden waar ik en anderen mee zitten. Ik, meneer X en Cock, Leobus en jij, inschrijving voor nu gesloten. Een latere sessie met anderen kan wel. Even zien of we het gepland krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 augustus 2017 Report Share Posted 9 augustus 2017 Zal het met plezier lezen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 10 augustus 2017 Report Share Posted 10 augustus 2017 On 8 augustus 2017 at 6:10 PM, robx said: hier, ik heb het hier gehoord, dus hier weet ik zeker dat het verschil enorm is. Laten we zeggen: in normale omstandigheden waar ik en anderen mee zitten. Ik, meneer X en Cock, Leobus en jij, inschrijving voor nu gesloten. Een latere sessie met anderen kan wel. Even zien of we het gepland krijgen. Lijkt me wel leuk om daar bij te zijn. Is, geloof ik, wel ver weg, maar dat kan wel een keer. Wordt het een doordeweekse dag of in een weekend of zelfs een avond? Dat laatste wordt wel lastig gezien de afstand. In september begint de waterpolocompetitie weer. Dan worden weekenden lastiger. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 augustus 2017 Report Share Posted 10 augustus 2017 Ik schik me wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 augustus 2017 Report Share Posted 12 augustus 2017 Ik kan niet, dus er is denk ik een plekje over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 12 augustus 2017 Report Share Posted 12 augustus 2017 Nou, dan wil ik wel . Het is eigenlijk ook al weer te lang geleden dat ik bij Rob ben geweest. Datum Rob? PM? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 augustus 2017 Report Share Posted 12 augustus 2017 ik vind de bediening van deze site echt volstrekt ondoorgrondelijk. telkens weer een enorme zoektocht voor de simpelste dingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 augustus 2017 Report Share Posted 12 augustus 2017 Gewoon een activity aanmaken Rob, en die standaard maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 augustus 2017 Report Share Posted 12 augustus 2017 haha dat helpt. jij bent wat meer digitaal dan ik. afijn, nou weer genieten van Muddy Waters, met doosje. wat zal dat zijn met nieuwe draad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 12 augustus 2017 Report Share Posted 12 augustus 2017 (edited) @robx Dat weet je eigenlijk toch al wel! Edited 12 augustus 2017 by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 augustus 2017 Report Share Posted 12 augustus 2017 ah ... ik doe net of ik gek ben )))) en ja ... we hebben het effect van 220-draadjes 2x vastgesteld, bij jou en bij mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 augustus 2017 Report Share Posted 12 augustus 2017 Zou ook het Cock-effect kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 augustus 2017 Report Share Posted 13 augustus 2017 (edited) ow je bedoelt dat Cock zoveel praat dat we verschillen niet horen en dan maar denken dat het beter is )))) Vrijdag weer naar Cock geweest met Marc. Nou ik ga niet meer zeggen wat ik ervan vond. Ik ben geen reclamebureau, ga zelf maar luisteren. Wel dat Cock een andere DT motor heeft staan nu. Soort V12 die je niet tegenhoudt. Dit keer LP mono-opnamen gehoord. De motor was 'te horen' maar een echt vergelijk is beter met stereo (dat is het laatste dat ik me herinner, dus das eerlijker). Op naar de draad-sessie. groet Edited 13 augustus 2017 by robx Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 augustus 2017 Report Share Posted 13 augustus 2017 Nee, dat bedoel ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johankraus Posted 13 augustus 2017 Report Share Posted 13 augustus 2017 On 5-8-2017 at 8:26 PM, vintagemod said: Het enigste waar de ksa goed in is, aansluiten op apogee ,ik heb dat vroeger bij theo pruis gehoord,sindsdien niet meer interessant. En wat mij stoorde de ventilators in de ksa . Zet rustroom maar eens hoger,daar gaat die beter van klinken Laats wou een vriend van mij ook Krel kopen bij een particulier ,na 5 minuten vroeg ik wanneer gaan wij naar huis ,wat een agressief hoog als je niet de juiste combinatie hebt. mvg wol Een KSA50 heeft geen hoorbare ventilatoren, wel wat brom als de joekels van caps worden geladen, na een enorme puls (bostsing in een film) Link to comment Share on other sites More sharing options...
johankraus Posted 13 augustus 2017 Report Share Posted 13 augustus 2017 On 4-8-2017 at 8:01 PM, Tubejack said: Over bizar..... de reactie van een klant vandaag. Mooi he Dat was een eerlijke afbeelding van mijn gevoel Jack. Een plaatje zegt vaak meer dan woorden. Voor de andere forumleden. De Krell KSA50 heb ik al minstens 15 jaar, het was toen een van de weinige versterkers die een Accoustat electrostaat (die van 210 cm hoog) kon aansturen (impedantie van 3 tot 32 ohm) zodat er wat bassen uitkwamen. Het was toen een zware beslissing en forse uitgave , maar wel in de tijd dat je per maand nog wat over hield. De accoustats zijn na jaren trouwe diens uiteindelijk vervangen door Sander zijn Carvers. Luister nu dus ca 35 jaar naar dipolen. Hij was bij mij thuis geweest en in zijn huiskamer gaven de 8 Celestions teveel bas. De Krell geeft 50 watt klasse A zonder terugkoppeling op 8ohm, op 4 ohm 100 Watt etc, nadeel, altijd de stekker eruit in verband met mogelijk onweer. Voordeel, je kunt een ouverture van Wagner draaien zonder dat het geluid dichtslibt om een ander woord dan smering te gebruiken. Heb daarna de nodige versterkers in huis gehad om uit te proberen die dat niet presteren, een de Graaff 60 watter kan het overigens ook en er zullen nu wel meer merken zijn. Sander heeft de Krell nog eens gerepareerd na een ondeskundige revisie. De Krell voorversterker geeft een analytisch maar erg vlak beeld, meer voor een controle desk dan voor mijn beleving, audiofiele caps hebben niet veel geholpen. De EAR was een gokje , op ebay gekocht toen de pond laag stond, maar gaf voor de prijs van een mc element een mooi beeld en diepte, nadelen enige overspraak en oppassen als je hem aanzet , de krell moet dan uit staan. Mijn Logitech transporter heb ik na 12 jaar intensief streamen verkocht tegen een goede prijs en ben meteen "gevallen" voor een Lumin D1. Reden kunnen luisteren naar DSD en 176-192 kHz files. Nadelen de Lumin heeft geen DAC ingang (zoals de transporter) en stuurt hoog uit, Voor PCM files is dat geen probleem maar voor DSD (dsf en dff) files is dat wel een (vergezocht?) probleem omdat dan van Native DSD niets meer overblijft. (Voor de meeste DSD(SACD) files is het overigens geen probleem omdat die toch al gemasterd zijn met pcm). De digitale uitgangsregeling kan namelijk alleen in PCM plaatsvinden. Voor de ca 100 "true" Native DSD opnamen die ik had (Pentatone bv) gaf dat wat audiofiele "jeuk" en je blijft hopen op meer true dsd opnames. Nadat ik onder de indruk was gekomen van Jack zijn revisie van een Grundig tuner, en omdat Sander helaas niet snel beter wordt, aan Jack gevraagd of hij wilde proberen om de gevoeligheid van de EAR aan te passen. Ik had hem bijna verkocht maar de marktplaats koper liet het afweten. Uiteindelijk via de importeur het schema te pakken gekregen en Jack ging het avontuur aan. Ik ben met het resultaat uiterst tevreden, en leef overigens in een modern huis met harde en asymmetrische akoestiek,, een open ruimte ca 6 meter breed 11 meter lang en een trapgat met vide tot ca 12 meter hoog. Zandsteen, en tegelvloer zonder veel karpet en gordijnen. Verder ben ik overigens meer een muziek, dan audioliefhebber, maar heb zoals de meesten op dit forum bepaalde gevoeligheden in het gehoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts