Tubejack Posted 26 februari 2018 Author Report Share Posted 26 februari 2018 Nee Marc, daar ben ik nou nog nooit geweest Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 februari 2018 Report Share Posted 26 februari 2018 Met storing bedoel ik dus ook slechter geluid. De I phono van Ellie hoorde ik dus wel in het geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 februari 2018 Author Report Share Posted 26 februari 2018 (edited) 1 hour ago, carl said: Met storing bedoel ik dus ook slechter geluid. De I phono van Ellie hoorde ik dus wel in het geluid. Daar is het EMC keurmerk voor. Dat los je niet op met een extra groep Carl. Edited 26 februari 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 februari 2018 Report Share Posted 26 februari 2018 Na aansluiting op een aparte groep was ik het stoorsignaal van de dimmer voor 100 procent kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 februari 2018 Report Share Posted 26 februari 2018 Je had ook die dimmer eruit kunnen gooien. Is iets goedkoper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 februari 2018 Author Report Share Posted 26 februari 2018 Of een goede ontstoorde dimmer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 februari 2018 Report Share Posted 26 februari 2018 Het heeft me toen niet veel gekost - was een beun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 februari 2018 Author Report Share Posted 26 februari 2018 (edited) Maar wat heeft een stroomgroep met een iPhone te maken Carl? Edited 26 februari 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 27 februari 2018 Report Share Posted 27 februari 2018 Audiofiel geluid is wat jij het beste vind,er is geen norm voor. Hier met simpele stekkerblokken geen geluid van schakelende apparatuur. Je hebt toch apparte groepen? keuken huiskamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 februari 2018 Report Share Posted 27 februari 2018 3 hours ago, vintagemod said: Als ik Carl was zou ik drang hekken om de zolder bouwen ,komen de digitale pakketjes niet naar binnen . Een ding snap ik niet ,in de audio lamp zit een dimmer en Carl heeft geen audio lamp en heeft wel last van een dimmer, Dan is mijn redenering de audio lamp voegt iets toe van hoogfrequente rotzooi wat die opvangt,dus hij ontvangt hoogfrqwente zooi van buiten de installatie en voegt dat bij jou geluidsinstallatie,het is bekend hij trekt het geluid naar voren,ik noem dat het uit fase geluid. Cocky bouwt de tweeter die het hoogfrequent tegen houdt, wat is nou het audifiel geluid ,wat is waar en wat is niet waar. Mvg wol Je hebt, geloof ik, weer teveel uit de pot met lulkoekjes gegeten. En maar schoppen tegen mensen en dingen die succes hebben! Jaloers? Probeer eens wat positiefs en nuttigs voor een ander op dit forum te posten. Vertel eens hoe we een pracht set samen moeten stellen. Je hebt, denk ik, best wel kennis van zaken. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 februari 2018 Report Share Posted 27 februari 2018 Ik ben in die zin een High-ender dat ik probeer zaken zo goed mogelijk te doen en zeker als ik toch bezig ben. Ik ben aan het verbouwen en waarom zou ik niet voor weinig geld een extra stroomcircuit aanleggen. Ik heb geen zonnepanelen omdat ik in een bos woon. Wel zekerheidshalve er een kabel voor aangelegd. Zo werk ik: regeren is vooruit zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 27 februari 2018 Report Share Posted 27 februari 2018 Good posting Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 februari 2018 Report Share Posted 27 februari 2018 (edited) Dit artikeltje kreeg ik doorgestuurd van een Lieve vriendin. dus voortaan met handschoenen een LP vasthouden! De vinyl geluidsdrager is van oudsher gemaakt van PolyVinylChloride (PVC). Polyvinylchloride (PVC) is een synthetisch polymeer materiaal, dat is opgebouwd uit herhaalde koppelingen van het kankerverwekkende vinylchloridemonomeer (VCM). PVC heeft dus dezelfde structuur als polyethyleen met uitzondering van de aanwezigheid van chloor. Het chloor in PVC vertegenwoordigt 57% van het gewicht van het zuivere polymeerhars. Een en ander houdt in, dat artikelen die van PVC zijn gemaakt bij aanraking en via de lucht constant giftige stoffen afgeven. Daarnaast is PVC bijzonder moeilijk als afval te verwerken. Bij verbranding van PVC komen dioxines en zoutzuurdampen vrij die bijzonder schadelijk zijn voor de gezondheid. PVC maken is goedkoop, maar het zorgt voor veel afval en het verwijderen van dat afval kost tenminste vijf maal de oorspronkelijke productiekosten van de PVC. De vinyl LP's zijn dus in hun hele levenscyclus een bedreiging voor de gezondheid van mens en dier en voor het milieu in het algemeen. De Europese Commissie heeft vanuit die achtergrond (samen met andere overheden wereldwijd) verschillende voorstellen en strategieën ontwikkeld om de productie van PVC terug te brengen en hergebruik dan wel het gecontroleerd vernietigen van het materiaal te stimuleren. Nu er sprake is van een sterk groeiende markt voor LP's als geluidsdrager, is het van groot belang om voor het vinyl (PVC) materiaal van de geluidsdrager duurzame en milieuvriendelijke alternatieven te ontwikkelen. Daarnaast worden LP's tot dusver op een vrij klassieke wijze vervaardigd. Aan dit productieproces is de laatste 80 jaar innovatief weinig veranderd. Het proces is bijzonder energie-intensief en levert veel schadelijk rest-afval op. Het is daarom van groot belang om ook het productieproces van vinyl innovatief milieuvriendelijk en energiearm te her ontwikkelen. Edited 27 februari 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 februari 2018 Report Share Posted 27 februari 2018 Ik zou voortaan ook maar geen keukenzout meer gebruiken. Dat is Na Cl. Bevat dus ook chloor. Dat bij verbranding van PVC Dioxine vrij kan komen klopt wel. Maar in verbrandingsovens wordt dat wel redelijk gecontroleerd gedaan. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 februari 2018 Report Share Posted 27 februari 2018 Het is niet de bedoeling om LP's te verbranden. Die dingen worden gemaakt om naar te luisteren en niet om in de fik te steken. En juist omdat het zo duurzaam is, kunnen we heden ten dage nog altijd van in prima staat verkerende LP's van 70 jaar oud genieten. Maar de milieu-lobby is wel aan de gang. En natuurlijk weer op een wijze waaruit blijkt dat ze nergens verstand van hebben. Ze willen nu het roet in de LP productie verbieden. Roet is fijnstof en tegenwoordig hangt daar een groot uitroepteken aan. maar het roet heeft bij een LP een belangrijke functie. Niet alleen maakt roet de LP zwart, maar dat roet heeft een "smerende" werking voor de naald in de groef. De naald kan de hitte sneller kwijt en zal langer meegaan. Maar omdat er straks geen roet meer gebruikt mag worden, krijgen we doorzichtige of anders gekleurde LP's die slechter voor je naald zijn en meestal ook nog minder klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 februari 2018 Author Report Share Posted 27 februari 2018 (edited) 1 hour ago, carl said: Dit artikeltje kreeg ik doorgestuurd van een Lieve vriendin. dus voortaan met handschoenen een LP vasthouden! Die "lieve" vriendin van jouw, gaat jou straks vertellen, dat je een milieu crimineel bent, omdat je met buizen speelt. Toen ik nog loodgieters hulp was zo' n 35.. 40 jaar terug werd PVC al apart in een container opgehaald en gerecycled. Daar kwam geen Europesche commissie aan te pas. Edited 27 februari 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 27 februari 2018 Report Share Posted 27 februari 2018 Hoe zit het met cd's. Van een lp kun je nog een asbak maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 februari 2018 Report Share Posted 27 februari 2018 (edited) Van PVC wordt natuurlijk wel meer gemaakt dan alleen LP’ want uiteindelijk blijft dat maar een niche markt. Dat roet verboden wordt wist ik wel, maar niet omdat het fijnstof is. Laten ze beginnen het roken te verbieden Edited 27 februari 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 februari 2018 Report Share Posted 27 februari 2018 3 hours ago, carl said: Dit artikeltje kreeg ik doorgestuurd van een Lieve vriendin. dus voortaan met handschoenen een LP vasthouden! PVC handschoenen zeker? Duh, wil je die vriendin dan voortaan van het PVC laten afblijven ja? Anders kan je huis weer helemaal op de schop om het PVC vrij te maken Het is net een plaat die blijft hangen al zo'n 60 jaar. Om de zoveel tijd doemt er weer een PVC zwartmaker op. In de jaren '60 was er ook een discussie om PVC helemaal te verbieden omdat het als zodanig kankerverwekkend zou zijn. Bij een wat genuanceerdere blik op de zaak bleek dat dat gold voor sommige gebruikte weekmakers. Daar is men toen ook mee gestopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 februari 2018 Report Share Posted 27 februari 2018 Leidingen zijn ook allemaal van PVC. Ik vraag me af of er voor PVC goede alternatieven zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 februari 2018 Author Report Share Posted 27 februari 2018 10 minutes ago, carl said: Leidingen zijn ook allemaal van PVC. Ik vraag me af of er voor PVC goede alternatieven zijn. PE poly ethylene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 februari 2018 Report Share Posted 27 februari 2018 17 minutes ago, carl said: Leidingen zijn ook allemaal van PVC. Ik vraag me af of er voor PVC goede alternatieven zijn. Ja PE i.d.d. maar dat is weer niet te lijmen. Overigens hoef je voor je afvoer niet bang te zijn voor dat fijnstof hoor, daar zit geen roet in. Bovendien is tegenwoordig het merendeel van de PVC leidingen van gerecycled PVC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 februari 2018 Report Share Posted 27 februari 2018 Ik bedoelde meer een alternatief voor PVC voor platen Peter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 februari 2018 Report Share Posted 27 februari 2018 4 minutes ago, carl said: Ik bedoelde meer een alternatief voor PVC voor platen Peter. Ok, maar je schreef "leidingen". Is wel moeilijk te volgen zo... Anyway, zal jou tijd wel uitdienen toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 27 februari 2018 Report Share Posted 27 februari 2018 3 hours ago, vintagemod said: ...vanheide heeft hoofdzakelijke over koolstof,dat andere anders wat van maken moeten ze zelf maken. Je zou er het periodiek systeem eens bij moeten pakken en dan ontdekken wat er nog meer in diezelfde rij te vinden is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts