Jump to content

Is dat wat ... Quad?

RonL
 Share

Recommended Posts

Eindelijk kan ik gaan luisteren naar mijn nieuw verworven esl-63's.

Na ze voor het eerst bij Kermit te hebben beluisterd, besloot ik op zoek te gaan naar een gebruikt stel Quad esl-63's. Dit type is op de tweedehands markt ruim verkrijgbaar, maar er hangt een zeker prijskaartje aan. Toch vond ik vrij snel een set waarvan de prijs me wel aanstond. Een onooglijke set met haveloze bruine bekleding waarbij de houten top van een van de speakers was verkleurd door de zon. Na ze uitgebreid met Kermit te hebben beluisterd was de deal gemaakt en kon ik me een trots bezitter van de legendarische esl-63 noemen!

Zorgvuldig in plastic verpakt -ze mochten eens een koutje vatten- heb ik ze heel rustig naar huis gereden. Ondanks het advies om ze eerst een dagje te laten "herstellen" kon ik het niet nalaten om ze diezelfde avond aan te sluiten en te beluisteren. Dat ging prima tot pakweg anderhalf tot twee uur later:

Geplaatst door telefunken:

hoi ron.

gefeliciteerd met je aankoop.

ik wil ook een keertje bij jouw komen luisteren als je dat niet brutaal vind.

ja mensen planken doet wonderen. :D

Dat kan Rob, ik zal je ff mijn telefoonnummer mailen voor een afspraak. Verwacht echter geen exotische toestanden met kabeltjes, apparatuur, tweaks en akoestische omgeving. Gewoon rijtjeshuis en dito spullen... ;)

heb je gelijk in PAUL, maar ik geloof dat er toch 1 moet zijn die alles neutraliseert.

ik houd niet van dat gezweef er om heen. ;)

de e.s l,s vond ik alles behalve neutraal in het genre popmuziek, waar IK ze subliem in vond was het genre jazz en klassiek , maar ook daar miste ik ECHTHEID ik speel al jaren op podia en weet een beetje hoe het in het echt kan klinken.

natuurlijk is dit een persoonlijk, individuele nastreving van het geheel, in mijn opziens.

ook kan het zijn dat de combinatie cd versterker, niet in mijn oorgenre pastte. :):P:)

Nou Karma, ga jij dan lekker fijn met die brompot van een Jopie samen op een "niet wennen-cursus" voor QUAD allergischen :)

No kidding, ik heb die ESL's ook nog nooit met een lekker stukkie Trance House aan de tand gevoeld. Ik vrees dat ze die kiksen niet zo goed zullen weergeven. Maarja, dat zal ik nooit weten want ik mag bij Kermit nooit geen House draaien :)

Paul.

Ha Paul

Je mag bij mij best trance house of trash house of hoe dat ook heten mag draaien. Verwacht alleen niet dat het zo klinkt als bij een house party. Gelukkig niet wat mij betreft. Wanneer gaan we weer indisch happen met een aantal forumleden? Was toch beregezellig en uitnemend lekker... En hoe is het met je boksuh!

Geplaatst door Kermit:

Ha Paul

Je mag bij mij best trance house of trash house of hoe dat ook heten mag draaien. Verwacht alleen niet dat het zo klinkt als bij een house party. Gelukkig niet wat mij betreft. Wanneer gaan we weer indisch happen met een aantal forumleden? Was toch beregezellig en uitnemend lekker... En hoe is het met je boksuh!

Wanneer krijgen we de review te lezen van de deskundige die achterin de kamer op het dressoir zat bij jou thuis confused.gif;)

Greetinx

Andr

Ik denk dat de effecten van QSound bij de ESL's juist wegvallen doordat het een breedband-dipoolstraler is.

John, even OT, ik heb er gisteravond een maaltje afgehaald waarvan ik net het restant acherover heb geschoven. Was weer uitstekend.

Ik ga je even PM-en,

Paul.