Tubejack Posted 10 mei 2018 Author Report Share Posted 10 mei 2018 33 minutes ago, Ivan10 said: Indrukwekkende audiohistorie. Erg mooi! Dank je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 mei 2018 Author Report Share Posted 11 mei 2018 47 minutes ago, vintagemod said: Dat iemand die ouwe troep nog reviseert ,moet je toch van de trap afgevallen zijn,gaan we ook nog vertellen dat het klinkt,dan heb je thuis niets byzonder staan ,het kleurt toch als de ziekte. Mvg wol 4 x raak en ook dat laatste heb je zelf voor een deel in de hand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 mei 2018 Author Report Share Posted 11 mei 2018 (edited) Wol mensen die: "wat anders willen" hebben keuze zat op MarktPlaats. 🙋🏼♂️ Dat Pioneer spul uit eind jaren 70 zit goed in elkaar, maar was toen ook niet goedkoop. Zo' n SX-750 koste 1500..1600 gulden, serieus geld want modaal verdienden de mensen in die tijd 12...1400gulden per maand. Het aardige is, dat heel veel onderdelen gewoon weer nieuw gemaakt worden en gewoon beter zijn dan transistoren uit de jaren 70. Daar kun je hele leuke dingen mee doen. En "kleuren" ....Als het moet. Ik kan het steriel laten klinken of warm, geen enkel probleem. Maar het liefst heb ik zo min mogelijk vervorming. Kijk dit bedoel ik, m.i. een audiospectrum met een natuurlijk verloop van de harmonischen 2e op -85, 3e op -95 etc. Dus echt "kleuren" doet hij niet. Vanaf 50hertz wat uitslinger gedrag, dat zal door de dikke voeding komen. Maar brom en ruis is geen enkele issue, ook niet via de phono trap. Verder doe ik gewoon mijn ding, dat zou eigenlijk iedereen moeten doen Oja met NAD hoe mooi ook, heb ik nu weer niets. Ik maak alleen dingen die ik zelf mooi vind en zelf zou willen hebben. Gelukkig zijn er weer zat reparatie bedrijven Edited 11 mei 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 mei 2018 Author Report Share Posted 11 mei 2018 11 hours ago, mumsoft said: Jee, iets mis met je DAC? Even gemeten, gelukkig niet Marc. Er komt maar en komt maar liefst 3,2volt rms uit de DAC. Dat vind zo' n Pioneer receiver met een ingangsgevoeligheid van 0,15volt of 150mV niet fijn. Logisch dat hij dan van slag raakt. Mijn buizen versterker daarentegen vind het heerlijk, zoveel signaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 mei 2018 Report Share Posted 11 mei 2018 Oh, gelukkig maar. Een gewone mismatch dus, echt iets voor Wol eigenlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 mei 2018 Author Report Share Posted 23 mei 2018 Categorie Leuk en mooi gebouwd, deze Kenwood KR-6600. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts