Jump to content

Opening Old School Hifi Nederland

Arden
 Share

Recommended Posts

• Members

De grote ''Old School'' Vintage set speelt. Luidsprekers hebben er pas goed 30 uur op zitten, maar dat nemen we voor lief...

IMG_6692.jpg

Model 1743 luidsprekers en de Sansui AU-111

IMG_6691.jpg

De Sansui in actie

IMG_6695.jpg

De bronnen: Proceed cd speler, Technics SP-15 draaitafel en Teac A7300-RX Reel2Reel recorder

Daar we nog hopenloos achter lopen op schema laat ik de overige ruimtse nog maar even niet zien, voor wie langskomt, die ervaart het van het weekend wel...

2 hours ago, mumsoft said:

En, Arden, is die tafel daarvoor, die met dat wiel, een middeleeuwse pijnbank? Dat geeft te denken...

Nee, dat is een oude tiltafel. Marco heeft die al eerder als speakerstand en audiorek gebruikt.

BTW, als het ff mee zit, komt Stijn (s_k) ook nog ff kijken. HIj moet om 17u iemand van Schiphol afhalen. Ik heb 'm gezegd dat hij dan ook ff bij Music2 langs kan komen.

Edited by Sodejuu

On 9/1/2017 at 2:14 PM, mumsoft said:

De trein komt er ook. Dan nog een stukje door een ongezellig oord lopen en oppassen dat je niet van de sokken wordt gereden door een audiofiel die aan zijn autoradio zit te prutsen.:huh:

Eh...., nee

https://www.metronieuws.nl/nieuws/rotterdam/2017/03/nooit-meer-met-de-trein-naar-het-hoekse-strand

http://hoekselijn.mrdh.nl/

O ja, shit. Hoorde het van de week van een goede vriend uit die streken, dus nu moet je tijdelijk met de bus. En daarna dus toch dat stukje ongezellig lopen, want met een vouwfiets in de bus is niks gedaan (en kan geloof ik zelfs niet).

Enfin, niet erg, ik was toch al niet van plan te gaan.

Sodejuu, doe Stijn maar de groeten van mij, svp.

Oh, bedankt voor het aanbod. Maar ik ga zondag beneden bij de meiden op de koffie en later in de middag weer voorlezen bij mijn echtgenoot (Harry Potter, over old schools gesproken). En dan lekker kijken naar de eerste Podium Witteman van het seizoen.

• Members

Op de valreep alles weer gereed! Nog een paar leuke iconen toegevoegd aan het ''interieur''...

IMG_6711.jpg

Een Nakamichi ZX-9 en... ja, ja,  een Tandberg 3014!

IMG_6708.jpg

Studer B67, een heuse Transcriber en de McIntosh 60 monoblokken!

Voel me weer net een kleine jongen in een speelgoedwinkel!

Waarschijnlijk kom ik morgen om een uur of half 2 even kijken/luisteren (met hardloop maatje Martin), Eerder kan niet want hij moet oefenen met zn jazz bandje.

Doe niet moeilijk met broodjes oid, kopje koffie is meer dan genoeg.

Edited by Duck-Twacy

Ik neem niet aan dat zijn contacten alleen bestaat uit forumleden. Dat hoop ik althans, en dat er dus wel wat mensen geweest zijn. Hier op het forum leek de zaterdag in ieder geval niet in trek....

Ik heb ook een erg leuke en ongedwongen lange middag gehad. Dan verwacht je een donkerbruine LS met een ietwat ouderwets geluid en dat hebben we zeker niet gehoord. Wel een erg goed en open geluid zonder accenten en echte diepe bas, behalve dan als je Yello aanzet want dan komt er ineens "een tijger in de tank" met grommend  laag. Gelukkig hebben we daar niet al te lang naar hoeven te luisteren ^_^

Een groot compliment voor Marco dat hij deze LS op de markt heeft gezet. Wel een beetje een grote LS en niet voor iedereen weggelegd, maar gelukkig komen er nog twee kleinere typen.

Edited by carl

Sluit mij aan bij het voorgaande. Was een lekker ongedwongen middag. Weer eens lekker bijgepraat met Jan en alleman en de steeds maar groeiende vintage collectie van Marco bewonderd en deels beluisterd. De Vintage Blumenhofers waren weliswaar nog niet lekker ingespeeld maar wat er nu al aan geluid uit kwam stond als een huis. Ze hebben w.m.b. beslist een eigen karakter qua klank en dat is heel aangenaam en comfortabel van karakter. Daar kun je nu eigenlijk al uren naar luisteren zonder vermoeienis. Dat gaat alleen maar beter worden. Bedankt Marco en consorten voor de voortreffelijke organisatie.

Edited by Pjotr