TL 200 Posted 9 oktober 2017 Report Share Posted 9 oktober 2017 6 hours ago, mumsoft said: Ik ben begonnen met een nieuw verdienmodel voor mezelf. Nieuwe playlist op je Olive ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 oktober 2017 Report Share Posted 9 oktober 2017 Nee, niet steeds maar iets kopen omdat het kan. Hand op de knip. Geen Spotvogel of Titop op de phone, alleen een beetje stroop smeren, want dat vindt-ie vast fijn. Kost niks, doet veel. Maar jawash, jawash. Hij klinkt nu al trouwens beter dan mijn oude. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 13 oktober 2017 Report Share Posted 13 oktober 2017 On 16-09-2017 at 2:02 PM, rbh said: Wie heeft suggesties voor het verbeteren van de sound? Tidal nemen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 oktober 2017 Report Share Posted 15 oktober 2017 On 13-10-2017 at 9:41 AM, conqubite said: Tidal nemen... Goeie DAC kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 16 oktober 2017 Report Share Posted 16 oktober 2017 Dat impliceert dat jij de tentlabs van rbh geen goede dac vindt. Ik denk dat mijn dac beter is maar ik heb de b dac eens gehoord bij Goodtube en dat klonk als een klok vond ik toen. Dus "geen goede dac" wil ik dat niet noemen. Ik denk dat het daar niet aan ligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 16 oktober 2017 Report Share Posted 16 oktober 2017 (edited) On 17-09-2017 at 2:28 PM, Tubejack said: Wat ik moeilijk vond rbh, is digitaal op eenzelfde niveau te brengen als analoog. Digitaal is bij mij heel dik over analoog heen gegaan. Zo dik dat ik al een tijdje worstel met de vraag of ik niet moet kappen met analoog. Jarenlang kon mijn digitale set niet op tegen mijn best aardige maar ook weer niet high end analoge set. Maar met het aanpakken van mijn digitale setup de afgelopen anderhalf jaar is die tijd echt voorbij. Wellicht ben ik aan een nieuw element toe of zit er iets anders niet goed. Maar meestal is het meest voor de hand liggende gewoon de waarheid. Ik denk dat ik zo zwaar moet investeren om analoog op het niveau van mijn huidige digitale set te krijgen dat ik nu al weet dat dat voor mij niet aanvaardbaar is. Het aantal lp's wat ik de afgelopen jaar heb gedraaid is denk ik wel op 2 handen te tellen......En dan ook vaak om eens te vergelijken tussen de phonopre van mijn dac en mijn vaste phonopre. Dat heeft mij het idee gegeven dat ik wellicht weinig meer uit de huidige draaitafel-element combi kan halen dan ik nu doe. Een ander beter element zou een quickfix kunnen zijn, maar ook een gok. Ik weet het nog niet..... Edited 16 oktober 2017 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 oktober 2017 Report Share Posted 16 oktober 2017 Vroeger kon je nog in iemands profile zien met welke set er werd gespeeld, maar nu nu niet meer. Dat maakt het wel lastig om iets aan te raden. Ik draai ook niet veel platen, maar ga toch echt niet de analoge set aan de kant zetten. Het is hier wel zowat gelijkwaardig. Het klinkt allemaal hartstikke lekker in mijn oren, en ik heb lang niet al mijn platen vervangen door cd's, dat is een extra reden om er zuinig op te zijn. Dus niet zo mismoedig, die oude platen vertegenwoordigen misschien ook wel een emotionele waarde. Voor mij in ieder geval wel. Times they are a-changing, weet je wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 16 oktober 2017 Report Share Posted 16 oktober 2017 (edited) 3 hours ago, mumsoft said: Het is hier wel zowat gelijkwaardig. Dat verbaast mij dan wel weer. Jij speelt toch met een niet zo bijzondere draaitafel met een niet zo bijzondere mm element? Of heb ik het nu helemaal mis? Edited 16 oktober 2017 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 16 oktober 2017 Report Share Posted 16 oktober 2017 Ik heb het even opgezocht Marc. Een Dual 604 direct drive met Goldring 1042 met de brooklyn als phonopre. Dan herhaal ik nog maar eens dat mij het heel erg verbaast dat dit gelijkwaardig is bij jou met jouw digitale set. Ik heb een thorens td 320 met benz micro Ace mc element. Enkele lp's klinken nog steeds erg goed maar dan is de digitale bronbestand gewoon minder als dat digitaal minder klinkt. Voor de rest is mijn digitale set op alle fronten heel duidelijk beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 oktober 2017 Report Share Posted 16 oktober 2017 Grappig dat je dat kon vinden, ik bedoel die informatie over mijn set. Ik heb er ook bijgezet wat ik zo ongeveer heb gedaan om het beter te laten klinken. Jij hebt ooit een tegel geprobeerd, zonder goed resultaat. Bij mij werken al die zaken juist goed, en heb eea ook op de draaitafel toegepast. Arden was hier een keer en merkte wat zuur op dat de draaitafel minder ruimtelijk klonk dan mijn Olive. Dat had ik zelf ook geconstateerd, en wat later heb ik er wat aan kunnen doen. Eigenlijk had ik de interne bekabeling willen vervangen, maar dat bleek te hoog gegrepen. Dus toen maar wat TS toegepast. Met resultaat. Sindsdien niets meer aan gedaan. Als ik dat zo lees, is jouw DT en element geen kattepis, dus vraag me niet waar het aan ligt. Nou ja, op die geijkte oplossingen na dan. Vinden jouw bezoekers hetzelfde, trouwens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 oktober 2017 Report Share Posted 16 oktober 2017 11 hours ago, conqubite said: Dat impliceert dat jij de tentlabs van rbh geen goede dac vindt. Ik denk dat mijn dac beter is maar ik heb de b dac eens gehoord bij Goodtube en dat klonk als een klok vond ik toen. Dus "geen goede dac" wil ik dat niet noemen. Ik denk dat het daar niet aan ligt. Dat is een aanname. De Tentlabs heb ik ook gehoord bij Goodtube en Menno van der Veen. Prima dac maar er zijn betere en weer betere zodra je iets gekocht hebt. Dus dat "betere" is relatief. Spotify Premium klinkt hier over het algemeen goed genoeg via mijn buizen versterker waar momenteel JJ KT-77 op staan. Vind de muziek en het hele concept er achter leuker dan Tidal en Qobuz+ die beide Hi-res bieden of MQA of 24bit. Maar eerlijk gezegd mis ik dat niet zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 oktober 2017 Report Share Posted 16 oktober 2017 (edited) 11 hours ago, conqubite said: Digitaal is bij mij heel dik over analoog heen gegaan. Zo dik dat ik al een tijdje worstel met de vraag of ik niet moet kappen met analoog. Jarenlang Met een Ben Ace M heb ik jaren met plezier gedraaid, maar een Lyra Delos is echt beter, helemaal als je de phono trap precies kunt afstemmen op het element. Zie dat maar eens te overtreffen met digitaal. Ik gebruik al een paar jaar spullen uit de pro-wereld voor digitaal. Dus zonder blabla en glimmende knopjes. Met gewone stevige kabels van een paar euro die ze in de studio ook gebruiken. Dat gaat wonderlijk goed. Beide set-ups zijn ongeveer even duur. Ik ben tevreden zo, niks meer aan doen Edited 16 oktober 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 16 oktober 2017 Report Share Posted 16 oktober 2017 2 hours ago, Tubejack said: Met een Ben Ace M heb ik jaren met plezier gedraaid, maar een Lyra Delos is echt beter, helemaal als je de phono trap precies kunt afstemmen op het element. Ik heb jarenlang een lyra gewild. Ik ben overtuigd dat de klank van lyra mij aanspreekt. Maar zoals ik al zei, 1350 euro om dan te constateren dat het nog niet gelijkwaardig is vind ik een beetje een duur gokje..Want misschien moet ik daarvoor ook gewoon wel een betere draaitafel, of een betere opvolger van de Heed quasar hoewel ik vermoed dat die nog wel een hoger niveau aankan. Dan wordt het allemaal een dure aangelegenheid....Om over dure lp's nog maar helemaal niet te spreken. En ik heb het probleem dat ik nog een paar hobby;s heb waar ik ook aardig op leeg kan lopen. Dus is het wel eens kiezen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 16 oktober 2017 Report Share Posted 16 oktober 2017 Maar we gaan een beetje te veel off topic geloof ik....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 oktober 2017 Report Share Posted 17 oktober 2017 (edited) 10 hours ago, conqubite said: Ik heb jarenlang een lyra gewild. Ik ben overtuigd dat de klank van lyra mij aanspreekt. Maar zoals ik al zei, 1350 euro om dan te constateren dat het nog niet gelijkwaardig is vind ik een beetje een duur gokje..Want misschien moet ik daarvoor ook gewoon wel een betere draaitafel, of een betere opvolger van de Heed quasar hoewel ik vermoed dat die nog wel een hoger niveau aankan. Dan wordt het allemaal een dure aangelegenheid....Om over dure lp's nog maar helemaal niet te spreken. En ik heb het probleem dat ik nog een paar hobby;s heb waar ik ook aardig op leeg kan lopen. Dus is het wel eens kiezen.. Klopt je hebt een draaitafel nodig waar een Delos tot zijn recht komt. Een Thorens TD-2001 met TP-90 arm bleek niet goed genoeg. Dat is nu een Sony PS-6750. De van der Veen MCML-05 voorversterker is precies gematched (dat gaat veel verder dan een stekkertje of weerstandje) Die Heed van jou, kan dat vast ook wel. Ziet er mooi uit. Als je het zelf in elkaar zet en het afstellen van het element en zo zélf regelt, ben je ongeveer 4K kwijt. Eenzelfde bedrag als mijn digitale set-up. Dan streaming. Vergelijkbare echte Hi-res 24 bit streaming, zoals Qobuz + is met €350 per jaar ook niet echt goedkoop. Als je daarbij zoiets als Roon als media speler gebruikt komt daar €119 per jaar bij. En hoeveel mooie albums zijn er nu in een jaar? Die er écht uitspringen, die je écht zou willen bezitten.? Mijn ervaring hooguit 3 of 4. Dan is vinyl echt goedkoper. Bovendien, als het internet stopt, heb je altijd je LP's nog. Spotify is hier goed genoeg, voor het (her)ontdekken van oude én nieuwe muziek. Dure hobby's heb ik niet.... die zijn allang de deur uit PS die Ace zelf kan zomaar een stuk beter spelen. Zet de ingang impedantie maar eens op 22kΩ. Edited 17 oktober 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 17 oktober 2017 Report Share Posted 17 oktober 2017 (edited) Maar daarmee bevestig je dus mijn stellingname dat ik ook een andere, lees dure, draaitafel moet. Ik heb met de Aries een eigen streamer/mediaspeler die nu niets meer kost. Ik heb wel even geïnvesteerd in separate voedingen voor streamer en dac en dat heeft best veel gebracht, meer dan ik verwacht had, maar daar kan ik nog geen lyra delos voor kopen... Ik heb mijn 3 maand proefabbonement Tidal door laten lopen en betaal nu 20 euro per maand, dus 240 euro per jaar voor tidal. Ik kijk dat nog even een tijdje aan. Dus maar even weer ontopic. Rbh, 240 euro per jaar voor tidal is peanuts voor jou... Daarmee ben je klaar... Edited 17 oktober 2017 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 oktober 2017 Report Share Posted 17 oktober 2017 (edited) 1 hour ago, conqubite said: Maar daarmee bevestig je dus mijn stellingname dat ik ook een andere, lees dure, draaitafel moet. Een aanname. Mijn PS-6750 was inclusief wat nieuwe onderdelen en bij ons thuis afstellen van het element door m2music €300. Je kunt hem alleen niet met een iPad bedienen. RBH ik vind Qobuz beter dan Tidal. Dat MQA is echt meer dan aardig, maar echte hi-res m.i. nog mooier. On-topic Spotify vind ik leuker dan alle andere 6 streaming diensten die ik tot nu toe geprobeerd heb. Een aantal kun je een maand of langer proberen. Dus wat ik vind, is daardoor eigelijk niet zo interessant Edited 17 oktober 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 18 oktober 2017 Report Share Posted 18 oktober 2017 On 17-10-2017 at 9:49 AM, Tubejack said: Klopt je hebt een draaitafel nodig waar een Delos tot zijn recht komt. Een Thorens TD-2001 met TP-90 arm bleek niet goed genoeg. Ben ik het niet mee eens. Mijn TD2001 met Lyra Delos en Musical Fidelity MX VYNL Phono pre klinkt toch wel heel aangenaam. Zelden iets gehoord wat zo realistisch klinkt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 oktober 2017 Report Share Posted 18 oktober 2017 31 minutes ago, edwin16 said: Ben ik het niet mee eens. Mijn TD2001 met Lyra Delos en Musical Fidelity MX VYNL Phono pre klinkt toch wel heel aangenaam. Zelden iets gehoord wat zo realistisch klinkt... Prima toch Als k alleen al, het bedien gemak en de lift vergelijk. Is het voor mij simpel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 oktober 2017 Report Share Posted 18 oktober 2017 On 16-10-2017 at 5:20 PM, conqubite said: Ik heb een thorens td 320 met benz micro Ace mc element. Enkele lp's klinken nog steeds erg goed maar dan is de digitale bronbestand gewoon minder als dat digitaal minder klinkt. Voor de rest is mijn digitale set op alle fronten heel duidelijk beter. Ik begrijp hier niets van. De TD 320 is een uitmuntende draaitafel hoewel het zeker beter kan. In goede conditie en met goede platen speelt hij tenminste even goed als digitaal. Je moet er wel tijd in investeren en ook wat geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 18 oktober 2017 Report Share Posted 18 oktober 2017 We gaan wel erg offtopic nu maar goed... Tubejack zegt iets anders, nl. dat zijn Thorens TD-2001 met TP-90 arm niet goed genoeg bleek. Die staat net een treedje hoger dan mijn td 320 met tp 16 mk3 arm. Dat verhaal onderschrijf ik dus met mijn ervaringen. Dan is de vraag hoe verhoudt zich de digitale set van Jack met die van mij. Mijn 2 voedingen hebben mijn digitale set, dac en streamer. naar een duidelijk hoger niveau getild dus misschien is dat verschil wel niet groot. Ik laat het dilemma wbt draaitafel maar even voor wat het is. Komt tijd komt raad. Terug maar ontopic... Ik ben wel tevreden over de geluidskwaliteit van tidal. Qubus ken ik niet en kan ik dus ook niets over zeggen. Ik vraag me wel even snel af in hoeverre Jack echt mqa kan beluisteren met zijn set maar goed, ik lees niet alles hier dus ik heb het niet scherp of hij een dac heeft die dat volledig aankan. Die softwarematige halfslachtige mqa is mijns inziens geen echte mqa. Of vloek ik nu in de kerk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 oktober 2017 Report Share Posted 18 oktober 2017 (edited) 58 minutes ago, conqubite said: We gaan wel erg offtopic nu maar goed... Tubejack zegt iets anders, nl. dat zijn Thorens TD-2001 met TP-90 arm niet goed genoeg bleek. Die staat net een treedje hoger dan mijn td 320 met tp 16 mk3 arm. Dat verhaal onderschrijf ik dus met mijn ervaringen. Dan is de vraag hoe verhoudt zich de digitale set van Jack met die van mij. Mijn 2 voedingen hebben mijn digitale set, dac en streamer. naar een duidelijk hoger niveau getild dus misschien is dat verschil wel niet groot. Ik laat het dilemma wbt draaitafel maar even voor wat het is. Komt tijd komt raad. Terug maar ontopic... Ik ben wel tevreden over de geluidskwaliteit van tidal. Qubus ken ik niet en kan ik dus ook niets over zeggen. Ik vraag me wel even snel af in hoeverre Jack echt mqa kan beluisteren met zijn set maar goed, ik lees niet alles hier dus ik heb het niet scherp of hij een dac heeft die dat volledig aankan. Die softwarematige halfslachtige mqa is mijns inziens geen echte mqa. Of vloek ik nu in de kerk... Die TD-2001 doe het met een ander element prima. Ik heb 2 dac 's een Meridian Explorder II die kan hardwarematig MQA uitpakken tot 192Khz. Dan heb ik een Black Lion white dac daarmee kan ik met software MQA uitpakken tot 24/96. Met Tidal heb ik naast 3 maanden proef, ook een paar maanden betaald gedraaid. Ik heb nu Qobuz+ (let op de +) Daarmee kan ik in principe minimaal naar 24/192. Als ik die 2 vergelijk vind ik Qobuz+ beter, ook qua muziek keus. Maar even over voedingen, wist je dat lineaire voedingen ook schakelen. Minstens 50x per seconden met de netfrequentie wordt de wisselspanning omgezet naar + en - Daar denkt nou niemand aan. Een geschakelde voeding hoeft daarom helemaal niet slechter te zijn. Het meeste is marketing. Lees de ervaringen van forumlid Mumsoft met zijn Mytek Brooklyn DAC en een dikke S-booster voeding die werkeloos bleef liggen. Waarschijnlijk had je dat geld beter ergens anders in kunnen investeren. Edited 18 oktober 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 oktober 2017 Report Share Posted 18 oktober 2017 (edited) 2 hours ago, carl said: Ik begrijp hier niets van. De TD 320 is een uitmuntende draaitafel hoewel het zeker beter kan. In goede conditie en met goede platen speelt hij tenminste even goed als digitaal. Je moet er wel tijd in investeren en ook wat geld. Ook bij digitaal zijn er verschillen Carl. Voordeel van analoog is, dat waar het qua investeringen in apparatuur bij digitaal op houd. Je met analoog veel verder kan. In ieder geval qua investeringen. Edited 18 oktober 2017 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 18 oktober 2017 Report Share Posted 18 oktober 2017 (edited) 55 minutes ago, Tubejack said: Maar even over voedingen, wist je dat lineaire voeding ook schakelen. Minstens 50x per seconden wordt de wisselspanning omgezet naar + en - Daar denkt nou niemand aan. Een geschakelde voeding hoeft daarom helemaal niet slechter te zijn. Het meeste is marketing. Lees de ervaringen van forumlid Mumsoft met zijn Mytek Brooklyn DAC en een dikke S-booster voeding die werkeloos bleef liggen. Waarschijnlijk had je dat geld beter ergens anders in kunnen investeren Jack, ik heb er zelf geen verstand van maar ik denk wel te weten dat de voeding voor mijn mytek brooklyn gehakt maakt van die betreffende sbooster....haha.. En Marc zijn brooklyn, tja wat moet ik er nog over zeggen. Ik heb er al e.e.a. over gezegd dus daar laat ik het bij. Ik geloof zeker dat ie erg goed klinkt maar die van mij doet dat ook. Dit is mijn voeding, gemaakt door iemand die daar volgens mij bijzonder goed in is. Dus dat 50 keer per seconde omzetten heb ik wel iets over gehoord van de maker. De 50 Hz riple, daar heeft hij het altijd over. Hij test de voedingen op de meest ongunstige plek in tegenstelling tot alle fabrikanten die het op de voor hen meest gunstige plek testen, en de resultaten daarvan, incl het testen van de 50 Hz riple zijn mij toegemaild. Hij meet dus ook echt goed. Ik durfte beweren dat dit een echt goede voeding is. Oversteeg mijn verwachtingen, fors zelfs. Hij maakt mijn dac wat wel duurder, dat wel. Maar die had ik al voor een mooie prijs kunnen kopen als 1e door de importeur geleverde brooklyn in NL. En dat geld beter in iets anders investeren? . Echt niet dus. Mijn toch al niet misselijke dac is op een duidelijk hoger niveau gekomen. Heb getwijfeld of ik het moest doen maar ben er uitermate blij mee dat ik het gedaan heb. Edited 18 oktober 2017 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 oktober 2017 Report Share Posted 19 oktober 2017 Ziet er indrukwekkend uit conqubite 👏🏼 Maar even on-topic. Ik heb b.v. niks met muziek van JAY-Z op Tidal of het audiofiele gepingel van Diana Krall op Qobuz. Beide diensten kunnen wel kwalitatief goede muziek streams leveren op CD niveau of beter. Spotify is of was daar mee aan aan het testen. Maar sinds ik een écht goed CD-loopwerk heb (goed betekend niet per definitie duur!) klinken mijn CD's als nooit te voren, via dezelfde dac.... Na veel tijd in streaming geïnvesteerd te hebben, vind ik het allemaal wel best. Internet streaming met 320Kbit -wat Spotify in het gunstige geval bied- vind ik zelf goed genoeg. Wil je beter dan zijn er mogelijkheden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts