Jump to content

lowbudget spelers

John
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door LaMa:

Kennelijk niet   ;), ik heb ook een goedkoop spelertje maar was van plan om daar een DIY DAC bij te klussen, om een en ander betaalbaar te houden.

Wat heb je zelf dan voor een " spelertje " ?

;)

Moet een speler altijd veel geld kosten wil hij goed voldoen in een middelmaat set ?

Het hoeft niet altijd veel geld te kosten (wat is 'veel'). Ik heb eens een Teac CD-speler gehoord van amper 200,- euro, die (veel) beter klonk dan een als zeer goed geteste CD-speler van 725,- euro (Rega Planet)

En toch... ik zou eerder wat meer uitgeven aan een CD-speler/ (of draaitafel) dan aan de speakers. Door de jaren heen ben ik tot de ontdekking gekomen, dat heel wat betaalbare speakers tot overwacht hoge prestaties in staat zijn, wanneer zij worden 'gevoed' door een echt goede CD-speler.

Maar goed, 't blijft gewoon een kwestie van zelf, thuis uitproberen. Als een goedkope CD-speler prima klinkt, dan is 't niet nodig om er extra veel aan uit te geven. :)

Mvg,

Alco

Geplaatst door erik klijnsmit:

ik speel met een harman kardon hd 760.

die kostte 350 euro.

een 4 keer 20 bit dac met hdcd decoder.

en geloof me ,hij speelt net zo goed als de meeste cd spelers ,ook de duurdere.

ik heb hem vergeleken met de nad c541i,de musical fidelity a 3cd, en ze klonken precies eender.   :P

Dat weet ik niet van mijn speler, ik heb hem alleen naast mijn Sony staan en dan vind ik hem wel beter aanhoren..

Het is wel zo dat je vaker ziet dat Technics of Pioneer hier weinig valt als het gaat om audio produkten of heb ik iets gemist ? cool.gif

Ik denk zeker dat er met een budget speler zeer goed van de muziek te genieten is. Wel ben ik van mening dat het voor deze budgetklasse een keer ophoudt. Reden bij mij om voor een dure speler te kiezen (T+A 1240XR , ca. 2400€ ;) is dat ik hiervan wil blijven genieten tot het moment dat er geen gewone cd's meer geproduceerd worden. ;)

Geplaatst door kyra:

Dat weet ik niet van mijn speler, ik heb hem alleen naast mijn Sony staan en dan vind ik hem wel beter aanhoren..

Het is wel zo dat je vaker ziet dat Technics of Pioneer hier weinig valt als het gaat om audio produkten of heb ik iets gemist ?     cool.gif

Hoi J.

Technics wordt je aan de straatstenen nog niet kwijt. Vraag maar aan Haudio. Hij bood een gratis Technics aan aan Henry, maar die hoeft 'm blijkbaar niet :P (of toch confused.gif ). Alleen verzendkosten moest hij betalen (

Geplaatst door paul demo:

Ik denk zeker dat er met een budget speler zeer goed van de muziek te genieten is. Wel ben ik van mening dat het voor deze budgetklasse een keer ophoudt. Reden bij mij om voor een dure speler te kiezen (T+A 1240XR , ca. 2400

Geplaatst door paul demo:

Wel ben ik van mening dat het voor deze budgetklasse een keer ophoudt. Reden bij mij QB]

Ja Paul het hoort zeker eens op voor mijn spelertje maar voor die van jouw ook ihihih..

groetjes

cool.gif

Geplaatst door Sodejuu:

[QB]

Hoi J.

Hij bood een gratis Technics aan aan Henry, maar die hoeft 'm blijkbaar niet :P (of toch confused.gif ). Alleen verzendkosten moest hij betalen (

Geplaatst door Sodejuu:

Hoi J.

Technics wordt je aan de straatstenen nog niet kwijt. Vraag maar aan Haudio. Hij bood een gratis Technics aan aan Henry, maar die hoeft 'm blijkbaar niet   :P (of toch    confused.gif ). Alleen verzendkosten moest hij betalen ( €5 oid    eek.gif )

Toch wel hoor Sodejuu. Ik heb Haudio gisteren een mailtje gestuurd dat ik 'm wel wilde, maar hij heeft nog niet gereageerd. Maar opzich wil ik 'm best hebben. Is vast beter dan mijn huidige midisetje... :)

Toch wel hoor Sodejuu. Ik heb Haudio gisteren een mailtje gestuurd dat ik 'm wel wilde, maar hij heeft nog niet gereageerd. Maar opzich wil ik 'm best hebben. Is vast beter dan mijn huidige midisetje...  :)  

Dat denk ik ook wel zeker te weten ;)cool.gif

Geplaatst door Sodejuu:

Dat denk ik ook wel zeker te weten    ;)     cool.gif

Hehe... Jij kent mijn midisetje niet Sodejuu ;):D

Nee, ik wil die Technics wel, maar Haudio reageert niet op z'n mail. En ook op dit forum (bij 'Yamaha CDX400') reageert hij niet. Of zou hij 'm nu toch verkocht hebben confused.gif;)

Geplaatst door Henrie:

Hehe... Jij kent mijn midisetje niet Sodejuu   ;)   :D

Nee, ik wil die Technics wel, maar Haudio reageert niet op z'n mail. En ook op dit forum (bij 'Yamaha CDX400') reageert hij niet. Of zou hij 'm nu toch verkocht hebben    confused.gif   ;)

Bel 'm ff? Audio Selectief in Sneek, tel: 0515-421875 ;)

Geplaatst door Sodejuu:

Bel 'm ff? Audio Selectief in Sneek, tel: 0515-421875   ;)

Daar had ikzelf ook al aan gedacht. Alleen dat staat zo drammerig ;) Zo van, 'nou waar blijft die GRATIS!!!! cd-speler...' Alsof ik alleen maar voor gratis dingen te porren ben... ;):D

Geplaatst door Henrie:

Daar had ikzelf ook al aan gedacht. Alleen dat staat zo drammerig   ;) Zo van, 'nou waar blijft die GRATIS!!!! cd-speler...' Alsof ik alleen maar voor gratis dingen te porren ben...   ;)   :D

Haudio is de beroerdste niet. Voor je het weet heb je 'm een uur aan de lijn en hij zal je echt niet drammerig vinden, hooguit enthousiast ;)cool.gif

Geplaatst door Sodejuu:

Haudio is de beroerdste niet. Voor je het weet heb je 'm een uur aan de lijn en hij zal je echt niet drammerig vinden, hooguit enthousiast   ;)    cool.gif

Misschien moet ik 'm dan toch maar eens bellen :) Als ie vanavond niet reageert bel ik 'm morgen (als ik tijd heb tenminste)...

Geplaatst door Jos Ferwerda:

[QB]HA, dan ben ik een echte low budget gebruiker!

Technics SL-PG490

Hoi Jos ......... heb je de SLPS7 al eens gehoord dan ? , deze gaat toch een stapje verder dan de 490.

;)

Geplaatst door kyra:

Geplaatst door Jos Ferwerda:

[QB]HA, dan ben ik een echte low budget gebruiker!

Technics SL-PG490

Hoi Jos ......... heb je de SLPS7 al eens gehoord dan ? , deze gaat toch een stapje verder dan de 490.

;)

Nee, nog nooit gehoord maar als ik er tegen aanloop gaat ik dat zeker doen. :)