Jump to content

PMC

carl
 Share

Recommended Posts

Wat denken we van PMC luidsprekers. Ik heb ze wel eens op beurzen gehoord, maar daar vond ik ze wat droog klinken. Vandaag heel snel twee verschillende typen gehoord: de een weer wat droog en de andere al een stuk fraaier. Wel veel betere aansturing.

Edited by carl

PMC is niet helemaal mijn ding. Vaak wat overdreven in het laag en daarmee wel imponerend, maar voor de rest weinig natuurlijk klinkend. Maar het waren meestal demo's op shows. Een set heb ik bij iemand thuis gehoord. Daar ook te veel laag. Wat ik hoorde waren meestal wel de huiskamerluidsprekers, dus niet de grote studioluidsprekers. Die heb ik eenmaal gehoord, maar was daar helemaal niet van onder de indruk. Ik meen dat dat op de VAD was.

4 hours ago, Hans van Liempd said:

PMC is niet helemaal mijn ding. Vaak wat overdreven in het laag en daarmee wel imponerend, maar voor de rest weinig natuurlijk klinkend. Maar het waren meestal demo's op shows. Een set heb ik bij iemand thuis gehoord. Daar ook te veel laag. Wat ik hoorde waren meestal wel de huiskamerluidsprekers, dus niet de grote studioluidsprekers. Die heb ik eenmaal gehoord, maar was daar helemaal niet van onder de indruk. Ik meen dat dat op de VAD was.

Helemaal mijn mening. Niks aan toe te voegen.

Groet,

Leobus

PMC  ATC ik weet niet of die vergelijkbaar zijn.

Een kennis van mij heeft actieve ATC  prijs e9000 dacht ik 4 maanden geleden gekocht.

Het klinkt daar prima,naar mijn mening zeker niet teveel laag.

9000e is feitelijk een instapper. Maar die kennis kiest wel voor kwaliteit boven audiofiel geneuzel.

Deze lijken me wel wat voor de gemiddelde huiskamer (maar 27000e pp ex btw)

https://www.helios-online.nl/en/shop/product/314-316/scm50se-per-pair

http://atcloudspeakers.co.uk/hi-fi/loudspeakers/special-editions/scm50se/

Stukje achtergrond (bij ATC weer, sry)

http://www.acousticfrontiers.com/atc-speakers-technology/

19 hours ago, kappa7 said:

Het zijn vaak transmissie lijn speakers.

Die hebben vaak een eigen geluid waar je van moet houden.

Mijn DM2a's zijn ook transmissionline luidsprekers, de JMR van Hansko ook. Die klinken toch echt 'n stuk bescheiderner (=minder overdreven) dan de PMC's.

Vandaag hebben George (Kappa) en ik een paar kleine PMC 's gehoord in Krefeld. George dacht dat ze uit fase stonden. Overtuigden in ieder geval niet. Ik vind het rendement ook niet om naar huis te schrijven. Een beetje stevig rendement vind ik wel lekker.

On 22-10-2017 at 5:26 PM, Hans van Liempd said:

Mijn DM2a's zijn ook transmissionline luidsprekers, de JMR van Hansko ook. Die klinken toch echt 'n stuk bescheiderner (=minder overdreven) dan de PMC's.

Ik heb zelfs twee transmissielijnen in één speaker, ook eentje achter de middentoner. B&W Nautilus is ook een transmissielijn, echter zonder open eind. Transmissielijnen moet goed getuned zijn anders kan het heel beroerd gaan klinken. Bij de mijne wordt in de laagsectie alles boven 70Hz geabsorbeerd in de pijp.

• 1 year later...