Jump to content

Zou dit wat zijn??

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Via dit stukje ben ik geinteresseerd geraakt in deze LS kabels voor het laag kanaal van mijn toekomstige 3 weg systeem (actief filter, mid/hoog wordt waarschijnlijk Kimber 4TC).

DoubleRunSingleWire.jpghttp://signalcable.com/speaker_cable_list.html

De prijs is circa 200 euro zijn voor 2 * 4 meter (met spades) (excl btw etc). Op zich niet gek duur. Een Gokje waard?? Of toch maar 8TC??

Als je nu eens te weten zou kunnen komen welke schoonheidsgradatie deze en de Kimber kabels zouden hebben,dan zouden we al wet verder komen.

De Schoonheidgradatie wordt uitgedrukt in N (5/6/7N?).

Ik heb eerlijk gezegd niet op de door jou geplaatste link gekeken,zijn die kabes ook koper of zilver?

IKKE :)

Geplaatst door Duck-Twacy:

Via dit stukje ben ik geinteresseerd geraakt in deze LS kabels voor het laag kanaal van mijn toekomstige 3 weg systeem (actief filter, mid/hoog wordt waarschijnlijk Kimber 4TC).

DoubleRunSingleWire.jpg     http://signalcable.com/speaker_cable_list.html

De prijs is circa 200 euro zijn voor 2 * 4 meter (met spades) (excl btw etc). Op zich niet gek duur. Een Gokje waard?? Of toch maar 8TC??

ik ken wel een beter kimber kabeltje

:D

• 1 month later...

misschien een gek idee, maar waarom probeer je niet hetzelfde als mij? 2x 8TC? ik ben je nu alleen wel voor op die ene aanbieding ervan ;) haha.. (die wordt binnen een weekje thuisbezorgd :) )

ik denk dat een occasion kabeltje niet veel mee gebeurd kan zijn.

Als je dan inderdaad een paar stukjes weet te vinden, zal het denk ik naar mijn inzien wat handiger zijn.. zeker als je wilt bi-ampen.. want als je deze voor het laag wilt gebruiken, met van 2 naar 4 stekkers.. dan lijkt mij het dan wat minder lekker werken.

als je gewoon 4 --- 4 werkt ipv 2 --- 4

dan kan je beter besluiten wat je ermee wilt doen.. en dan heb je ipv 16 draadjes 32 :)

dus wat minder weerstand :)

tis maar even een wild idee,..

Geplaatst door Gitaarwerk:

misschien een gek idee, maar waarom probeer je niet hetzelfde als mij? 2x 8TC? ik ben je nu alleen wel voor op die ene aanbieding ervan    ;) haha.. (die wordt binnen een weekje thuisbezorgd    :) )

ik denk dat een occasion kabeltje niet veel mee gebeurd kan zijn.

Als je dan inderdaad een paar stukjes weet te vinden, zal het denk ik naar mijn inzien wat handiger zijn.. zeker als je wilt bi-ampen.. want als je deze voor het laag wilt gebruiken, met van 2 naar 4 stekkers.. dan lijkt mij het dan wat minder lekker werken.

als je gewoon 4 --- 4 werkt ipv 2 --- 4

dan kan je beter besluiten wat je ermee wilt doen.. en dan heb je ipv 16 draadjes 32    :)

dus wat minder weerstand    :)

tis maar even een wild idee,..

2*8TC ofwel 110 euro/meter (mono)??? Ik hou het op 4TC voor het midden/hoog en dit voor het laag.

overigens heb ik normale mono wire gekocht met 2 spades per kant per kanaal. Alleen gebruikt men ("Frank") een dubbele draad om 10 AWG te halen (6 mm^2). Ik denk dat de opbouw veel lijkt om Kimber monocle (maar dan anders).

Leuk dat dat die aanbieding 8TC nog wat geworden is ;) Ik denk dat koper atomen wel een paar miljoen jaar meekunnen, Teflon misschien maar een paar 100000 jaar?? :D