Jump to content

Hebben Jullie Dat Nou Ook ???

Recommended Posts

...Als er een nieuwe lijn uitkomt van een bepaald merk, kijk/ga ik altijd voor het duurste type.

bv:

tannoy d-serie, ik zou zeer ontevreden zijn met een setje D-700 als ik wist dat er nog een 900 na kwam. (prachtige speakers trouwens)

Eddy - ik slaap hierdoor ook echt slecht 's nachts

ik wou even een nieuwe topic starten zonder dat er een technische vraag aan te pas kwam :)

Daar heb ik gelukkig geen last van. Mijn budget is nooit echt hoog, dus zou ik vaak ontevreden zijn met iets nieuws wat ik had gekocht. Een hoger serie hoeft trouwens ook niet altijd beter te klinken. Vaak klinken ze hetzelfde als een serie lager maar kunnen ze bijvoorbeeld groter ruimtes bespelen. Op mijn kamertje zou ik genoeg hebben aan de D-500 omdat een grotere zijn geluid toch niet kwijt zou kunnen.

greetingz,

Rienk

Hoi Bruce,

Ik heb dat nou ook, bijvoorbeeld toen ik mijn eerste luidspreker ging kopen. Het werd wel een zelfbouw pakket, omdat goedkoper is en ik vind het wel leuk om een luidspreker in elkaar te zetten. Ik heb de Vifa Vivace gekocht, maar toch had ik wel de Basis willen hebben, gewoon omdat die duurder en groter was dan de rest, maar ik kon dat niet betalen. De Basis is per set 2820,- tegenover de Vivace 1590,-, maar de Basis klonk wel beter dan de Vivace, maar de Vivace klonk voor het geld ook heel goed.

Het is denk ik gewoon dat je al heel snel een de allerbeste luidspreker wilt hebben, wat gewoon niet kan. Ik ben nu aan het kijken voor een goeie versterker en dat wordt hetzelfde verhaal als met de luidspreker.

Hi, Bruce

Nou, dat ik perse 't duurste model wil,daar heb ik absoluut geen last van.

Wel ken ik 't probleem dat ik moeilijk in slaap kom,als ik weet dat er de volgende dag

een nieuwe HiFi-aankoop wordt gedaan, of wanneer ik (weer eens) 'n foute keuze had gemaakt op HiFi-gebied.

Momenteel heb ik van Naim de goedkoopste versterker en CD-speler en van Linn 1 van hun goedkoopste speakers die ze ooit hebben gemaakt.

dus,.. we zijn gelukkig niet de enigen met 't "niet kunnen slapen i.v.m. nieuwe/ foute HiFi aankoop-syndroom"

Groeten,

Alco.