Zeeuw1978 Posted 26 november 2017 Report Share Posted 26 november 2017 (edited) Ik zag in de topic de lovende woorden over de kwaliteit van vinyl want dat is ook super! (mits een deugdelijke draaitafel en element/naald). Nu kon ik het jullie niet onthouden om ook de cassette weer eens te benoemen. Sinds kort heb ik een Nakamichi lx3 in gerestaureerde staat en daarbij allemaal jaren 80 cassettes verkregen die ook in die tijd dus zijn opgenomen! Nu heb ik tot nu toe (van de 150) nog geen een exemplaar in mijn handen gehad waarvan ik kan concluderen dat de tands des tijds deze heeft aangetast! Ik denk persoonlijk dat het opslaan in een niet vochtige ruimte en in normale kamertemperatuur deze cassettes wellicht nog langer mee zullen gaan. Voor een impressie van de afspeelkwaliteit: een linkje met een stukje van Bach. Alvast mijn excuses voor de niet optimale beeldkwaliteit als ook de amateuristische filmkunst;-) Edited 26 november 2017 by Zeeuw1978 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 26 november 2017 Report Share Posted 26 november 2017 Leuk,zo nu en dan gebruik ik ook een cassettedeck of een bandrecorder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 november 2017 Report Share Posted 27 november 2017 Dat moet goed klinken... het hoog terug gedraaid en het laag maximaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 november 2017 Report Share Posted 27 november 2017 Ik vind het leuk Zeeuw. Mooi zo die buisjes Niet zo' n saaie High-end versterker. Maar een met karakter. Het duurde wel even voordat we de Nak zagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeeuw1978 Posted 27 november 2017 Author Report Share Posted 27 november 2017 Hey dank voor de reacties. Blij te lezen dat er nog andere mensen zijn die cassettes gebruiken. Ja daarnaast zon high end versterker is heel mooi. Wel heb ik de mening dat je zelf nog altijd moet kunnen bepalen hoe hoog en laag het klinken moet ivm opname kwaliteit en persoonlijke voorkeur. Knoppen als treble en bass zijn voor mij erg belangrijk alhoewel de meningen er flink over verdeeld zijn. Ach. Ieder zijn voorkeur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 27 november 2017 Report Share Posted 27 november 2017 5 hours ago, Zeeuw1978 said: Knoppen als treble en bass zijn voor mij erg belangrijk alhoewel de meningen er flink over verdeeld zijn. Ach. Ieder zijn voorkeur. Gewoon lekker bij jezelf blijven! Niks aan of af laten praten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts