Jump to content

Nottingham Analoque

carl
 Share

Recommended Posts

Dit was een van de (weinige) produkten waar ik op de VAD onder de indruk van was. Dit ding ziet er niet industrieel uit maar lijkt volstrekt origineel te zijn gemaakt. De fabriek/maker heeft ook geen site. Iemand ervaring of meer over de achtergrond.

Geplaatst door carl:

Dit was een van de (weinige) produkten waar ik op de VAD onder de indruk van was. Dit ding ziet er niet industrieel uit maar lijkt volstrekt origineel te zijn gemaakt. De fabriek/maker heeft ook geen site. Iemand ervaring of meer over de achtergrond.

Beste Carl,

Nottingham Analoque draaitafels zijn inderdaad voor en door liefhebbers gemaakt.

Ze geven een zeer natuurgetrouw geluidsbeeld met heel veel rust en gemak .

De arm heeft een 1 puntslagering en de motor is zo zwak, dat hij het plateau niet in z

Hoi Carl,

Dit is in mijn ogen de beste draaitafel fabrikant. Ik luister ook iedere mogelijkheid die ik heb naar deze draaitafels. Zeer de moeite waard te beluisteren. Je hebt in mijn ogen dus helemaal gelijk of zoals de Engelsen het zeggen: "i am as much impressed as you are"

Hai weer,

Ik heb nog eens op internet gekeken en een leuke site gevonden met wat meer informatie en testen over Nottingham Analoque

http://www.audio-markt.de/haendler.php3?re...what=Hersteller

Ziet er wat gecompliceerd uit maar je zoek gewoon via www.audio-markt.de naar Nottingham Analoque.

Zo kan je dus ook een bedrijf uitoefenen - geen site, weinig reclame, research in huis. Zo houdt je je kosten laag.

Zelf jaaarenlang 'gedraaid' met een Hyperspace van de eerdere generatie.

de NA draaitafels hebben altijd een zeer goede prijs kwaliteit, en het heeft geen moeite nodig om al snel muziek te maken.

Mijn Hyperspace heeft alle dure Wadia's overleefd, en daar heb ik er heel wat van gehad of beluisterd.

Of NA de 'beste' is ?

het is om te beginnen geen wedstrijd of een race wie er nou wint of niet.

NA levert draaitafels van verschillend nivo, en de Annalog is zeker een eindstation te noemen.

In vergelijk met mijn latere tafel de Platine Verdier had de NA toch duidelijk een romantisch karakter, en niet die autoriteit.

en warmte en kleuring wordt nogal eens verward met 'analoge' muzikaliteit.

Wil je van muziek genieten voor een redelijke investering en een kwaliteits product gemaakt met passie voor de LP, dan is de NA niet te vermaden.

de Armen zijn ook beregoed, maar een beetje minder in de picture en dat is jammer.

de 12 inch Anna is een top-arm.

AA groeten

Hai Callas,

Het leuke van die NA vond ik juist dat het er ook volstrekt anders uitzag, net of het door mensen was gemaakt.

Ik heb (helaas) te weinig ervaring met draaitafels. Toch zou je zeggen dat als je over een bepaalde kwaliteit van de draaitafel heen bent, het klankkarakter veel meer bepaald wordt door het element. Uiteindelijk doen arm en draaitafeltafel toch niets ander dan het element met de groef te laten meelopen. Feed back etc geloof ik wel in maar tot een zekere hoogte (kwaliteit) van de tafel, daarboven moet het niets meer doen.

hoi Callas,

bedankt voor je bijdrage aan deze prachthobbie: draaitafels.

Ik weet ook wel dat het geen wedstrijd is. Ik ben alleen iedere keer getroffen door de puurheid van de muzikale performance van deze draaitafels. En zelfs als je pulp draait of erg oud materiaal...het klinkt gewoon goed. Ik heb een keer Jimi Hendrix gehoord via deze tafel... met een pracht resultaat.

Echt betaaalbaar vind ik de NA niet. Er moet ook een serieus element in een idem phonotrap. Dan zit je toch al snel aan de 5000 Euro en voor het topprodukt ..... hmmm dream on zeggen ze dan. Ik speel dus nog maar even door met mijn draaitafel waar het ook al van genieten is.