Jump to content

Indeling muziek-NAS

WanFie
 Share

Recommended Posts

32 minutes ago, Kraus vonBentinck said:

Dit probleem begrijp ik ook niet goed. Met JRiver kun je toch op elk apparaat GIZMO of JRemote installeren? Het lijkt me handiger om 1 programma goed te beheersen dan met allerlei mediaplayers of apps (welke dan?) te klungelen.

JRiver MediaCenter speelt op een PC, Gizmo of JRemote is dan de afstandsbediening. Hier staat er nu een PC voor muziek op zolder en een in de huiskamer. Maar om nou te voorkomen, dat wanneer ik even wat achtergrondmuziek wil spelen en bovendien achter in het huis de krant zit te lezen, dat hele spul op starten, hebben we zo'n Roberts radio gekocht. Die gebruik ik b.v. ook om de kindermuziek af te spelen voor onze kleinkinderen en als achtergrondradio. Die radio kunnen we met een app (Undok) op afstand bedienen.Eerder speelden we ook muziek via een tablet en een bluetooth luidspreker. Hierop gebruikte ik een app waarmee ik ook op het netwerk kon, maar op vakantie ook een selectie in mp3 gekopieerde muziek.

Met MC kan ik prima omgaan, dat was de basis én het gereedschap om de muziek goed te organiseren. Met Gizmo en Jremote, kun je echter geen muziek zonder PC afspelen.