Jump to content

Wat is een fatsoenlijke 5.1 geluidskaart?

Nightfly
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Wie heeft tips voor mij als leek op gebied van audiofilie over welke geluidskaart ik het best zou kunnen aansluiten op mijn nog aan te schaffen DTS-receiver?

Ik heb mijn oog laten vallen op de

Voyetra-Turtle Beach Santa Cruz, de Hercules Game Theater XP en

de Terratec Soundsystem EWX 24/96 als mogelijke kaarten. De Soundblaster Live! 5.1 Platinum mag dus niet meedoen.

De kaart moet in ieder geval 5.1 kunnen weergeven, een breakout-box is gewenst evenals enige pruts-en- klooimogelijkheden.

Met dank voor uw reacties!

Hoi Nightfly,

De kaart van Hercules ken ik niet, kan ik ook helemaal niets over zeggen.

De kaart van Voyetra, komt me vaag bekend voor, zat wel bij de beste geluidskaarten geloof ik. Wat ik zie bij de specificatie van die kaart, heeft die heel veel functies, maar geen echte 5.1 ondersteuning, maar maakt die kaart van stereo naar 5.1.

De geluidskaart van Terratec is volgens mij 1 van beste geluidskaarten die er bestaat, ik wil hem zelf ook hebben, maar Terratec staat zowiezo goed in de markt van de geluidskaarten. Deze kaart is ook een "High-End" geluidskaart. Omdersteund niet echt 5.1, maar kan wel gebruikt worden met DTS en AC3(wat dat ook betekenen mag) met een externe Dobly-Digital-receiver.

Als je geen Creative wilt hebben, wordt het moeilijk, denk ik of je moet verder kijken bij Terratec. Ze hebben wel dure geluidskaarten.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Terratec is zeker een goede kaart, maar voor de high-end (bestaat eigenlijk niet voor geluidskaarten) moet je er toch snel f 1000,- voor neer leggen. Wat de live! betreft heb je gelijk, dat is op digitaal gebied een klote-kaart.

Welke ik je eigenlijk wil aanraden als je een wat krapper budget hebt is de "diamond monster mx400". Deze heeft een goede digitale uitgang (standaard coax, tulp) die een goed signaal geeft. DD5.1 & DTS worden moeiteloos doorgegeven (pass-through) naar de versterker. Het mooie aan de kaart is, dat hij ook eax en a3d ondersteund en dat hij slechts 200 piek is

• 3 months later...

Ik heb zelf wegens ongenoegen met de soundblaster live een diamond monster mx400 geluidskaart gekocht. Deze heeft een zeer goede (coax) digitale output. Ik heb hem gekocht omdat deze het minste jitter veroorzaakte volgens een test(soort van echo in digitale gegevens, waardoor data verkeerd begrepen wordt door versterker).

Ben er zeer tevreden mee.