Nightfly Posted 14 juli 2001 Report Share Posted 14 juli 2001 Hallo allemaal, Wie heeft tips voor mij als leek op gebied van audiofilie over welke geluidskaart ik het best zou kunnen aansluiten op mijn nog aan te schaffen DTS-receiver? Ik heb mijn oog laten vallen op de Voyetra-Turtle Beach Santa Cruz, de Hercules Game Theater XP en de Terratec Soundsystem EWX 24/96 als mogelijke kaarten. De Soundblaster Live! 5.1 Platinum mag dus niet meedoen. De kaart moet in ieder geval 5.1 kunnen weergeven, een breakout-box is gewenst evenals enige pruts-en- klooimogelijkheden. Met dank voor uw reacties! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 15 juli 2001 Report Share Posted 15 juli 2001 Hoi Nightfly, De kaart van Hercules ken ik niet, kan ik ook helemaal niets over zeggen. De kaart van Voyetra, komt me vaag bekend voor, zat wel bij de beste geluidskaarten geloof ik. Wat ik zie bij de specificatie van die kaart, heeft die heel veel functies, maar geen echte 5.1 ondersteuning, maar maakt die kaart van stereo naar 5.1. De geluidskaart van Terratec is volgens mij 1 van beste geluidskaarten die er bestaat, ik wil hem zelf ook hebben, maar Terratec staat zowiezo goed in de markt van de geluidskaarten. Deze kaart is ook een "High-End" geluidskaart. Omdersteund niet echt 5.1, maar kan wel gebruikt worden met DTS en AC3(wat dat ook betekenen mag) met een externe Dobly-Digital-receiver. Als je geen Creative wilt hebben, wordt het moeilijk, denk ik of je moet verder kijken bij Terratec. Ze hebben wel dure geluidskaarten. Hopelijk heb je hier wat aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasper Posted 17 juli 2001 Report Share Posted 17 juli 2001 Terratec is zeker een goede kaart, maar voor de high-end (bestaat eigenlijk niet voor geluidskaarten) moet je er toch snel f 1000,- voor neer leggen. Wat de live! betreft heb je gelijk, dat is op digitaal gebied een klote-kaart. Welke ik je eigenlijk wil aanraden als je een wat krapper budget hebt is de "diamond monster mx400". Deze heeft een goede digitale uitgang (standaard coax, tulp) die een goed signaal geeft. DD5.1 & DTS worden moeiteloos doorgegeven (pass-through) naar de versterker. Het mooie aan de kaart is, dat hij ook eax en a3d ondersteund en dat hij slechts 200 piek is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nightfly Posted 17 juli 2001 Author Report Share Posted 17 juli 2001 Bedankt voor jullie reacties! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 12 november 2001 Report Share Posted 12 november 2001 Kijk ook even naar de (nieuwe) Philips acoustic edge, een erg leuk kaartje, met een goede klank, alleen zijn de huidige drivers nog wat suck. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 12 november 2001 Report Share Posted 12 november 2001 of naar de guillemot maxi sound isis of home studio ik heb al min 4e geluidskaart en deze speelt de sterren van de hemel tegenover die anderen en deze is ook van guillemot Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasper Posted 17 november 2001 Report Share Posted 17 november 2001 Ik heb zelf wegens ongenoegen met de soundblaster live een diamond monster mx400 geluidskaart gekocht. Deze heeft een zeer goede (coax) digitale output. Ik heb hem gekocht omdat deze het minste jitter veroorzaakte volgens een test(soort van echo in digitale gegevens, waardoor data verkeerd begrepen wordt door versterker). Ben er zeer tevreden mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts