Ivan10 Posted 3 juni 2018 Report Share Posted 3 juni 2018 Dank Pjotr. Wat een bezige bij is deze man geweest: https://audio-creative.nl/nieuws/in-memoriam-john-van-der-sluis/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 juni 2018 Report Share Posted 3 juni 2018 (edited) Heb hem persoonlijk vrij goed gekend. Zeker in de begintijd als jong beginnend zelfbouwer Het was een aimabele en behulpzame vent. Technisch heel capabel maar zakelijk eentje van 12 ambachten en 13 ongelukken. Het was toch vooral een techneut. Maar anderszins hield hij er ook eigenwijze ideeën op na die hij uitdroeg in zijn eigen blad A&T. Alles wat met feedback te maken had werd daarin vervloekt. Dat was in de A15 tijd, commercieel wel logisch dus. Later toen hij UcD ging verkopen werd dat weer het tegenovergestelde. Tja, UcD is in feite 1 grote bonk feedback ... oud is hij niet geworden, helaas. Edited 3 juni 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 4 juni 2018 Author Report Share Posted 4 juni 2018 8 hours ago, Pjotr said: oud is hij niet geworden, helaas. 80 jaar. Was inderdaad een aardige en lekker eigenwijze vent. Hij heeft me op het spoor gebracht van mooie stereo muziek weergave. Heel wat tijd bij hem doorgebracht. In zijn Rotterdamse winkel, ook nog in Capelle (heeft ie kort gezeten) en later in België. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 juni 2018 Report Share Posted 4 juni 2018 (edited) 4 hours ago, hansko said: 80 jaar. Was inderdaad een aardige en lekker eigenwijze vent. Hij heeft me op het spoor gebracht van mooie stereo muziek weergave. Heel wat tijd bij hem doorgebracht. In zijn Rotterdamse winkel, ook nog in Capelle (heeft ie kort gezeten) en later in België. Zo oud nog? Ik had vernomen van de inner circle begin '70. Toch nog wel een respectabele leeftijd. Ik heb hem voor het laatst gesproken op de zelfbouwdag in Zutphen, ergens rond 2004 - 2006. Van Capelle weet ik niet. Wel een keer in zijn winkel in R'dam Overschie geweest. Die was altijd dicht en je moest een afspraak met hem maken. Hij showde daar zijn speakers. Edited 4 juni 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 juni 2018 Report Share Posted 4 juni 2018 De beroemde regenpijp dalines. Hoe klonken die eigenlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 juni 2018 Report Share Posted 4 juni 2018 (edited) Ja, i.d.d. die "Pijpjes" van A&T toch? Ik vond het niet slecht maar ook niet bijzonder of opvallend. Beetje terughoudend. Ze zijn mij i.i.g. niet als iets interessants bijgebleven. Tegenwoordig wordt er beslist veel beter zelf geknutseld Je ziet of hoort er eigenlijk niet meer van. Sowieso eigenlijk ook niet in de diy community van de rest van wat hij verkocht. Edited 4 juni 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 juni 2018 Report Share Posted 5 juni 2018 Met deze denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 september 2018 Report Share Posted 9 september 2018 (edited) Gisteravond vroeg een vriend van mijn dochter wat een goede versterker tussen de 600/800 euro was. Hij heeft B&W LS en die kunnen meestal behoorlijk stroom gebruiken. De Cambridge CX A 60 lijkt me wel wat (Cambridge levert veel kwaliteit voor het geld en blijft toch nog een beetje leuk) en ook Pioneer heeft kennelijk ook weer een leuke versterker namelijk de A - 40 AE. Hebben jullie ze wel eens gehoord en hebben jullie ook andere suggesties? Ik heb hem verder geadviseerd zeker ook aan tweede hands te denken. Hij komt binnenkort luisteren. Edited 9 september 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 september 2018 Report Share Posted 9 september 2018 On 24-5-2018 at 8:29 PM, hansko said: Vandaag was ik in de gelegenheid bij Jack langs te gaan. Voor vintage liefhebbers een luilekkerland. Wat een prachtige tuners, versterkers en recievers e.d. staan daar in zijn werkruimte. En inderdaad het lampje was snel gemonteerd. Mooi hoor en Jack wilde de Pioneer SA 5300 ook nog even meten. En zijn conclusie is dat de meetresultaten uitstekend waren. Voor details kan Jack vast wat meer informatie geven. Versterker presteert uitstekend en is tip top in orde. Natuurlijk ook nog even naar zijn huiskamer set geluisterd met de spekstenen luidsprekers. Radio 4 aan met een instrumentaal deel uit de Janacek opera "het sluwe vosje". Klonk prachtig. Jack nogmaals erg bedankt en we spreken elkaar zeker weer. En ik weet het nu zeker: Met lampje is de Pioneer nog mooier. Carl bedankt voor het terughalen van dit topic. TJ op zijn best. Die heeft vast een hoop mooie versterkers staan, al dan niet al gereviseerd, waar Carl uit kan kiezen. Heeft TJ ook weer wat te doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 september 2018 Report Share Posted 9 september 2018 Ik adviseer alleen maar aan een vriend van mijn dochter Marc. Ik zelf ben gek van die oude troep, maar niet alle jongeren willen dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 9 september 2018 Report Share Posted 9 september 2018 On 5-6-2018 at 9:16 AM, vintagemod said: Vd sluis was een zeer deskundig persoon ,direct voor de raap en hij nam heel veel risico,s en was erg kritisch ,dat schept altijd nieuwe ideeën ,die lulde zich nooit eruit ,die ging er nog zelf dieper in de materie,daarom had ik heel veel respect voor hem. En laten we ook niet vergeten ,het was een speeltuin voor de pasgeboren elektroniker en die zijn groot geworden,was dan niet zonder audio en techniek gebeurt . Ik klaagde altijd vroeger waarom dat die zelfbouw print platen zo groot zijn,antwoorde die, mijnheer ,u moest eens weten met welke soldeer bout gesoldeerd werd . Mvg wol Hé: ik kan dit zo maar lezen! Op cursus geweest Wol? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 september 2018 Report Share Posted 9 september 2018 44 minutes ago, carl said: Ik adviseer alleen maar aan een vriend van mijn dochter Marc. Ik zelf ben gek van die oude troep, maar niet alle jongeren willen dat Nieuw, zou ik zelf eens naar die Cambridge kijken https://www.whathifi.com/cambridge-audio/cxa60/review Lijkt me een leuke versterker, voor niet te veel geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 september 2018 Report Share Posted 9 september 2018 Daar zat ik dus ook op Jack, bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 9 september 2018 Report Share Posted 9 september 2018 3 hours ago, Ove Rickland said: Hé: ik kan dit zo maar lezen! Op cursus geweest Wol? Don't feed trolls... De kwalijke dampen zijn net een beetje verdreven! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 10 september 2018 Author Report Share Posted 10 september 2018 (edited) 21 hours ago, Ove Rickland said: Hé: ik kan dit zo maar lezen! Op cursus geweest Wol? Maar wel met zo'n 20 taal/typefouten. Toch een prestatie voor zo'n klein stukkie. Edited 10 september 2018 by hansko Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 september 2018 Report Share Posted 10 september 2018 21 hours ago, carl said: Ik adviseer alleen maar aan een vriend van mijn dochter Marc. Ik zelf ben gek van die oude troep, maar niet alle jongeren willen dat En dit dan? Wel met buis, en zelfs phonotrap, dat is dus op de toekomst voorbereid. Synthesis Soprano Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 september 2018 Report Share Posted 10 september 2018 Carl, check je mail. Ik heb je een paar dingen aangeboden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 10 januari 2019 Report Share Posted 10 januari 2019 Hier nog iemand die naar een andere versterker op zoek is. De combinatie die ik nu heb met buis voorversterker en klasse D eindbakken is niet het summum vam muzikaliteit en, gek genoeg, ook niet het toppunt van doortekend laag met flink wat SLAM. (1000watt hè) Nu hoef ik niet persé weer apart voor en eind, dus geïntegreerd mag ook. Na een demo bij de AVMN, werd ik getriggerd door een Accuphase e270. Dus vorige week een luistersessie in de winkel gehad op mijn eigen boxen en eigen dac. Muzikaal was het zeker en ook wel beter dan wat ik gewend ben, maar power in het laag was er nog steeds niet. Wel leuk dat er een DAC als insteekkaart in kan en die heb ik kunnen vergelijken met mijn eigen DAC. De insteekdac was gewoon beter/muzikaler. Maar dat gemis aan slam in het laag doet mij twijfelen. Er zijn nog wat opties: een een zwaardere Accuphase; de E370, een Hegel360 zou ook kunnen, maar ook twee versterkers van Perreaux. 150i en 255i. Heeft iemand van jullie ervaring met de genoemde versterkers en wat is jullie mening? Evt. Andere tips? bij voorbaat dank voor het meedenken. Leobus p.s. Ik ben ook wel benieuwd hoe mijn speakers straks bij Hans klinken met zijn versterking. En natuurlijk evt met de passieve VV van Cock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 11 januari 2019 Report Share Posted 11 januari 2019 (edited) @Leobus je voorversterker houden en deze proberen, Sugden Audio SPA-4 of Audio-GD - MASTER 10 (@ 8 Ohm and 500W per channel ) de laatste heeft een geweldige prijs kwaliteits verhouding. Edited 11 januari 2019 by Buell Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 11 januari 2019 Report Share Posted 11 januari 2019 (edited) Helaas Buell, beide niet inpasbaar in mijn meubel. Te hoog of te diep en te breed. De kwaliteit van Audio GD heb ik al ervaren. Niet thuis, maar bij een goede vriend. Zou ik ook wel willen proberen, maar alles is te groot. Voor de duidelijkheid, de versterker mag achter de frontplaat niet dieper zijn dan 36 cm. (Kast is 42 cm, maar er moeten nog kabels achter de versterker) de breedte mag niet meer zijn dan 46 cm. de frontplaat niet breder dan 47 cm.. De maximale hoogte is wat flexibeler, maar meer dan 20 cm is teveel. Groet, Leobus Edited 11 januari 2019 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 11 januari 2019 Report Share Posted 11 januari 2019 Je zoekt dus een versterker bij het meubel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 11 januari 2019 Report Share Posted 11 januari 2019 17 minutes ago, Ove Rickland said: Je zoekt dus een versterker bij het meubel. Ja, de WAF, maar ook mijn eigen smaak qua inrichting van de woonkamer, stellen eisen. Dat maakt het er inderdaad niet makkelijker op. Het zij zo.... Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 januari 2019 Report Share Posted 11 januari 2019 Je zou ook alleen een andere voorversterker kunnen proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 januari 2019 Report Share Posted 11 januari 2019 2 hours ago, leobus said: Helaas Buell, beide niet inpasbaar in mijn meubel. Te hoog of te diep en te breed. De kwaliteit van Audio GD heb ik al ervaren. Niet thuis, maar bij een goede vriend. Zou ik ook wel willen proberen, maar alles is te groot. Voor de duidelijkheid, de versterker mag achter de frontplaat niet dieper zijn dan 36 cm. (Kast is 42 cm, maar er moeten nog kabels achter de versterker) de breedte mag niet meer zijn dan 46 cm. de frontplaat niet breder dan 47 cm.. De maximale hoogte is wat flexibeler, maar meer dan 20 cm is teveel. Groet, Leobus Mijn LFD voldoet daaraan. Diepte is 36, knoppen meegerekend, en hij heeft een úitstekende achterzijde van een paar cm. Breedte iets van 42. En de hoogte 8 cm. Zit ook haast niks in, dat is ook wel fijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 11 januari 2019 Report Share Posted 11 januari 2019 5 hours ago, leobus said: Helaas Buell, beide niet inpasbaar in mijn meubel. Te hoog of te diep en te breed. De kwaliteit van Audio GD heb ik al ervaren. Niet thuis, maar bij een goede vriend. Zou ik ook wel willen proberen, maar alles is te groot. Voor de duidelijkheid, de versterker mag achter de frontplaat niet dieper zijn dan 36 cm. (Kast is 42 cm, maar er moeten nog kabels achter de versterker) de breedte mag niet meer zijn dan 46 cm. de frontplaat niet breder dan 47 cm.. De maximale hoogte is wat flexibeler, maar meer dan 20 cm is teveel. Groet, Leobus Mijn PF monoblokken, die ik zelf niet meer gebruik, voldoen qua afmetingen aan jou eisen. Je mag ze met alle plezier een keertje proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts