Jump to content

Welke versterker

hansko
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, vintagemod said:

Leo,ik ben er heel duidelijk in ik zeik jou niet af ,jij begon over hard heid moest ik denken over het filter wat ik gezien had op zelfbouw audio ,als ji niet over hard heid had,had ik ook niet gereageerd.

Ik weet niet waar jij woont ,maar ik zit volgende week zaterdag in Hilversum en friesland dus we gaan de ronde doen met de auto.

Ik woon in de buurt van Arnhem. Maar wat bedoel je hiermee. Wil je langs komen of zo?

Scherpte en hardheid ontstaan volgens mij vaak in het frontend en opnamekwaliteit. Met slechte kabels en versterkers kun je dat mooi verdoezelen. Maar beter is de boel helemaal onder de loep te houden. De set van Buell is dan een mooie keuze. Maar moet eigenlijk wel naar jouw huis gesjouwd worden. 

Over jouw luidsprekers heb ik al genoeg gezegd, maar die scherpte en hardheid komen daar niet vandaan. 

Kies om te vergelijken wél muziek die niet gecomprimeerd en overstuurd is opgenomen. Ook audiofiele muziek heeft daar regelmatig last van. Kies enkele nummers die absoluut en onvoorwaardelijk goed zijn opgenomen. O.a. : Yuri Honing met Walking on the moon en Spanish Harlem van Rebecca Pidgeon. O.k. audiofiel geneuzel, maar met b.v. Rammstein ga je niet horen waar het mis is.

2 hours ago, vintagemod said:

Als er tijd over is en ligt vlak bij de autoweg wil ik wel aan komen ,half uur tot een uur is wel tegen 16.00 en 17.00 uur volgende week zaterdag en het moet jou uitkomen.

Volgende week zaterdag is de 16e. Dan heb ik van de kinderen een avondje uit gekregen met o.a. De Simon en Garfunkel story. Leuk in de concertzaal in Arnhem. Het komt mij dus niet uit. Sorry, misschien een andere keer.

Groet,

Leobus

Edited by leobus

42 minutes ago, Hans van Liempd said:

Scherpte en hardheid ontstaan volgens mij vaak in het frontend en opnamekwaliteit. Met slechte kabels en versterkers kun je dat mooi verdoezelen. Maar beter is de boel helemaal onder de loep te houden. De set van Buell is dan een mooie keuze. Maar moet eigenlijk wel naar jouw huis gesjouwd worden. 

Opnamekwaliteit is natuurlijk altijd een punt. Ik heb ook wel opnames waar geen scherpte in zit. Maar daar zit het kritische frequentiegebied dan net niet in. Ik heb ook kwaliteitsopnames van bijvoorbeeld het KKV label die weer wel scherp klinken.

We beginnen met mijn speakers naar Buell te slepen. Tot nu toe heb ik versterkers getest mijn mijn eigen laptop en dac, kabels en boxen. Bij jou ook op alleen jouw versterkers. Als het probleem uit de laptop en/of dac komt, zal dat bij Buell niet het geval zijn. Dan kan ik nog eens aan hem vragen zijn dac hier neer te zetten. Zijn versterker is wat zwaar om mee te slepen.  Stapje voor stapje ga ik er wel achter komen waar het probleem zit. Aan slechte kabels zit ik nog even niet te denken. Audiomaat en Sonore (allebei de toplijn) hebben een goede reputatie geloof ik.

Groet,

Leobus

42 minutes ago, leobus said:

Bij jou ook op alleen jouw versterkers. Als het probleem uit de laptop en/of dac komt, zal dat bij Buell niet het geval zijn. Dan kan ik nog eens aan hem vragen zijn dac hier neer te zetten. Zijn versterker is wat zwaar om mee te slepen.  Stapje voor stapje ga ik er wel achter komen waar het probleem zit. Aan slechte kabels zit ik nog even niet te denken. Audiomaat en Sonore (allebei de toplijn) hebben een goede reputatie geloof ik.

Groet,

Leobus

Ik heb de verslagen van de bijeenkomst hier nog eens doorgelezen. Ik hoor niemand over scherpte of hardheid. 

Betste Wol

Ergens ga ik er vanuit dat jij wel veel van audio weet. Dat Cock veel van audio weet, staat voor mij wel vast. Het grote verschil tussen jullie twee is dat jij jouw kennis gebruikt om alles negatief te benaderen. Bij Cock is dat andersom, die probeert met zijn kennis vooruitgang te boeken en mensen aan mooie spullen te helpen. En ik heb niet de indruk dat Cock niet weet dat de combinatie belangrijk is. Dat daar ook commercie bij komt, lijkt mij logisch.  Ik prefereer de aanpak van Cock.

Groet,

Leobus

Hoi @vintagemod ieder apparaat moet een match hebben met zijn luisteraar, dat geldt ook voor Sonore je bent er blij mee en je koopt het. Dat het daarna van de hand wordt gedaan vanwege wisseldrang of andere redenen. Hint hint. Doet daar niets aan af.

En iedereen luistert naar de nieuwe apparatuur binnen de eigen set - lees apparatuur van andere merken. Dat geldt ook voor Sonore. Geen aannames maken die er niet zijn. 

Maar wat is er mis met een set van 1 merk? Laat nu staan dat het kan een set van streamer tot platenspeler en luidspreker aan toe allemaal van Sonore en de luisteraar is er blij mee. Wat is het probleem dan? De luisteraar is blij met: 1 geluid, 1 design, 1 ontwerpfilosofie. 

Het kan niet, maar ik zie het probleem niet. Ik zou maar wat blij zijn met een eerste versie voorverversterker van Sonore. Dan hang ik er met het grootste plezier een klasse A eindversterker aan. Als het maar matcht toch 😉

Groeten van Ivan, die een kabel test waar hij niets over gaat zeggen. Oh nee wacht. Zo werkt het niet als blogger en forumlid. 

10 hours ago, vintagemod said:

dat hebben jullie totaal niet eens in huis.

Ja je moet wel van goede huize komen om je apparatuur in balans te kunnen laten excelleren. Maar eigenlijk maakt die keuze de luisteraar zelf. Muziek en audio apparatuur kopen is emotie. Mijn apparatuur is ook niet in evenwicht. Het begint al aan de bron. Mijn Audio Technica element kan  nog niet eens de helft laten horen wat het echt doet. En toch ben ik blij met mijn paarse blokje aan de headshell. 

5 hours ago, leobus said:

Bij Cock is dat andersom, die probeert met zijn kennis vooruitgang te boeken en mensen aan mooie spullen te helpen.

Klopt, Cock helpt ook mensen zoals ik, die niet zo breed hebben. Het neveneffect van positieve energie is dat je dat zelf ook gaat doen. ;)

4 minutes ago, Ivan10 said:

Ja je moet wel van goede huize komen om je apparatuur in balans te kunnen laten excelleren. Maar eigenlijk maakt die keuze de luisteraar zelf. Muziek en audio apparatuur kopen is emotie. Mijn apparatuur is ook niet in evenwicht. Het begint al aan de bron. Mijn Audio Technica element kan  nog niet eens de helft laten horen wat het echt doet. En toch ben ik blij met mijn paarse blokje aan de headshell. 

Foutje....

Edited by Tubejack

4 minutes ago, Tubejack said:

Ahhh heb je een Nagaoka MP200 :)

Misschien in de toekomst Jack. Jouw element staat boven mijn AT440Ml element gepositioneerd, denk ik. Ik ben van beide merken gecharmeerd zowel Nagaoka als Audio Technica. 

Ik neig qua geluid naar de laatste. Maar heb ook een Nagaoka MP100.

Edited by Ivan10

11 hours ago, vintagemod said:

Ove ,ik ben eens benieuwd wie als eerste de draaitafel van Cock door verkoopt. 😊,want dat is ook gelul.

Wol,

Hoe kun je nu zoiets zeggen, je hebt hem nog nooit gehoord. Sterker nog je je hebt nooit een complete set met deze filosofie gehoord. Schrijf niet zoveel hierover dingen die je nog nooit hebt gehoord  maar als je wat schrijft moet je het op zijn minst hebben gehoord. Lees in eerdere post van jouw dat je een keer bij de maker langs ging om te luisteren en om van gedachten te wisselen echter dit loopt al enige jaren intussen, of zijn dit allen maar grote verhalen van achter de PC ?😉😉

Ga eens luisteren naar zo'n set en neem eigen kabels en/of versterkers enz. mee ter vergelijk. Anders wil ik of iemand anders met de maker en zijn spullen wel bij jouw komen om te vergelijken met jouw set, kunnen we daar gelijk een verslag van maken op het forum( misschien wat voor Ivan).

1 hour ago, Ivan10 said:

Misschien in de toekomst Jack. Jouw element staat boven mijn AT440Ml element gepositioneerd, denk ik. Ik ben van beide merken gecharmeerd zowel Nagaoka als Audio Technica. 

Ik neig qua geluid naar de laatste. Maar heb ook een Nagaoka MP100.

Stapje minder als de MP-200?  Geloof er niets van Ivan.

DESCRIPTION 

Dual Moving Magnet Cartridge

• Frequency Response: 10-30,000 Hz*
  • Channel Separation: 30/20 (dB at 1 kHz/ 10 kHz)
  • Tracking Force Range: 0.75-1.75 g
  • Stylus Construction: Nude square shank
  • Recommended Load Impedance: 47,000 ohms
  • Output: 4 (mV at 1 kHz, 5 cm/sec)
  • Channel Balance: 0.8 dB
  • Stylus Shape: MicroLineâ„¢
  • Cantilever: Gold-plated boron
  • Mount: 1/2" centers
  • Replacement Stylus: ATN150MLX

52 minutes ago, vintagemod said:

Leo,dat is niet negatief,ik vertel gewoon de achterkant van de medaille,meen je dat Feikert slechter doet ,ik geloof er niks van,zet maar eens feikert met Pluto balsa mengt denon 103 bij jou ,moet je maar eens zien waar die van Cock blijft,dat wil niet zeggen dat die van Cock slecht is ,maar is geen universele draaitafel,

Weer kritiek over iets waar je niet naar geluisterd hebt. Bizarre man blijf je toch. In 2015 zei je ik kom langs bij Cock. Het is nu 2019 het moet nog gebeuren. 

Dus een Dr. Feickert draaitafel is een universele draaitafel? Leg even uit wat een universele draaitafel is aan de kijkbuiskinderen?

Een gemakzuchtig antwoord maar ik doe graag mee. Er zijn mensen die kopen een draaitafel voor in hun set. En jij denkt dat mensen niet de kennis of kunde in huis hebben om te bepalen wat wel of niet in hun set thuis hoort? Hoe denk je dat zo? Zij zijn er toch blij mee?

Zeg Wol,

Kan jij voor mij eens drie sets in dit forum samenstellen die volgens jou wel goed zijn. Één set voor een totaalbedrag van 5000 euro, één voor een totaalbedrag van 10.000 euro en ook nog één voor een bedrag van 15.000 euro. En dan graag van elk zowel analoog als digitaal. Dat worden dan 6 sets in totaal. Voor iemand met zoveel kennis als jij, moet dit een makkie zijn. En kom niet met de smoes dat akoestiek ook van invloed is. Kies je eigen akoestiek maar als uitgangspunt. Zo'n bijdrage vind ik echt positief.

Bij voorbaat dank. Misschien heb ik er wat aan.

Groet,

Leobus

29 minutes ago, vintagemod said:

Leo,als jij nou eens begint met interlinks en luidspreker kabel te stoeien en jouw speaker filter op orde te brengen heb je meer aan.

En prijzen zeggen mij niks,heeft mij nooit wat gezegd.

Er worden weer vele vragen gesteld maar er komt maar geen antwoord.... Wellicht wordt het weer tijd voor een Ignoortje, was wel zo rustig. Voor mij en mijn gemoedsrust 😎.

Heb je het nu in één keer over mij? Ik weet wel wat ik wil hoor...... In ieder geval iets dat muziek maakt, en dat hoeft zéker niet de wereld te kosten. Mijn zoektocht is ten einde, al lijkt dat misschien niet zo.... 🤣. Beetje Vintage, beetje DIY, wat tegels om het spul op te zetten 😎, lamp erbij om wat te zien 🤣, de laatste hand aan een wisselfilter leggen en dan hoop ik er te zijn....

Maar goed, ik verbaas me gewoon over jou, wat je allemaal roept, na ontcijfering dan 🧐, zonder dat je dingen gehoord hebt, of hebt willen horen.... Sommige dingen zou je misschien kunnen weten, vanuit ervaring of dat je zelf wat gebouwd hebt of zo, maar zomaar wat lopen schreeuwen, nee, dat begrijp ík dan weer niet....

13 hours ago, vintagemod said:

Het heeft totaal geen zin om bij Leo op ant woord te geven dat is maar zijn installatie op orde maakt ,julie willen springen van hakt naar de tak,zo werkt dat,dat jij blijft kopen snap ik   totaal niet.

Af en toe vraag ik mij af wat wil die nou ,die rene.

Sorrij Wol. Maar ik heb mij lang ingehouden op je reacties.
Het ontgaat mij volledig wat je soms schrijft als reacties in diversen topics. Het kost al veel moeite om de zinnen die je schrijft goed te kunnen lezen, zoals je het bedoelt hebt. Het vergeten van een leesteken of gebruik hoofdletter is soms een echte opgaaf om de geschreven zin op de juste waarde in te schatten en/of te begrijpen.
Ik doe daar echt mijn best voor.

Beste Wol, ik begrijp niet waarom je dit schrijft hierboven over leobus.
Alles heeft een 'zin' !!
Het is maar hoe je daar tegenaan kijkt en wat je ermee doet. 

Als je Leobus echt van een goed advies had willen voorzien, dan had je als hulpvaardig forumlid hem geholpen door bij hem te gaan luisteren en dan je (geluisterde) mening te geven.
Dan kun je Leobus echt helpen. En kan Leobus met jou 1op 1 daarover van gedachten wisselen. Dan ben je mijn inziens goed bezig.
Maar wat je nu steeds doet is ROEPEN in de GROTE hifiwoestijn en vaak alles afkraken wat een forumlid hier deelt. 
Het schrijven dat anderen van de hak op de tak springen is waar jij de GROTE meester in bent. Jij doet dat constant.
Als iets geen zin heeft ( zoals je hierboven schrijft over leobus) volgens jou, dan snap ik niet zo goed waarom je dan wel steeds erop reageert in zijn zoektocht naar een andere versterker.
Mijn inziens doe je dat nu ook weer bij ReneN in je reactie hierboven. 

Waarom toch Wol? Nergens voor nodig lijkt mij. Ik twijfel niet aan je deskundigheid en je kennis over hifi. Maar als je echt een "helpende hand"  wilt zijn op dit forum, dan raad ik je aan om meer passende en gerichte oplossingen te komen, dan iets af te kraken of iemand te diskwalificeren in z'n kunde en z'n kennis. Dan ben je mijn inziens constructief bezig in plaats van déscontructief.

Just my 2 cents.;)

Edited by audiofreak

53 minutes ago, vintagemod said:

Als je goed leest ,heb ik hem een voorstel gedaan next saturday,maar helaas was hij bezet,ik kan wel omgooien ,smorgens tegen 11.00 uur als die wilt,op de heen weg naar Friesland .

Ja dat heb ik ook gelezen. Maar dat is maar 1 datum. Er zijn nog andere datums. Kwestie van agenda's naast elkaar leggen. 

Maar het belangrijkste. .....

Dé wil om het ook daadwerkelijk te gaan doen, die bespeur  ik niet bij jou.  Niet alleen bij leopus,  maar ook naar een Cock. 

Nee Wol,  het is mij te goedkoop om je met een Jantje vanleyen vanaf te maken.

1 datum is geen datum zeiden wij thuis.