leobus Posted 11 januari 2019 Report Share Posted 11 januari 2019 39 minutes ago, audiovorden said: Mijn PF monoblokken, die ik zelf niet meer gebruik, voldoen qua afmetingen aan jou eisen. Je mag ze met alle plezier een keertje proberen. Zijn dat klasse D versterkers? Eigenlijk wil ik daar nu net vanaf. Die heb ik zelf ook. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 11 januari 2019 Report Share Posted 11 januari 2019 Die LFD Iijn is wel intrigerend. Alles wat ik over kan vinden lijkt veelbelovend. Helaas is dat "alles" erg weinig. Geen gegevens over vermogen, vervorming, maten enz. Wel juichende teksten; vooral op een belgische site. Zo juichend dat je het bijna niet meer gelooft. (Raf parsoons sound centre) die hebben ook een modificatie die ze in Duitsland laten uitvoeren door natuurlijk ook weer een super technoloog. Zou nog 30% verbetering op moeten leveren. ik ga Hanze wel eens bellen. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 januari 2019 Report Share Posted 11 januari 2019 (edited) De versterker levert volgens opgave 2 x 60 Watt aan 8 Ohm en 2 x 90 Watt aan 4 Ohm. Staat hier: https://www.hifi.nl/artikel/4789/LFD-Integrated-Zero-Mk.-III-LE.html Van nieuwere modellen kan ik zo gauw niets vinden. Hoeveel denk je nodig bte hebben om je speakers goed aan de praat te krijgen? Wattage zegt bij de Britten niet zoveel, die praten over "current",ampères i.p.v. volts. Edited 11 januari 2019 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 januari 2019 Report Share Posted 11 januari 2019 https://www.harbeth.co.uk/usergroup/forum/subjective-soundings-your-views-on-audio/electronics-sources-stands-cables-accessories/amplifier-discussion/850-lfd-released-the-lfd-le-iv-signature-amplifier-a-review?1001-LFD-released-the-LFD-LE-IV-Signature-Amplifier-A-review= Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 12 januari 2019 Report Share Posted 12 januari 2019 De meeste versterkers met een beetje power zijn al gauw 40cm diep. De door jouw genoemde Hegel 360 is ook meer als 36cm diep Wat wel past is bijvoorbeeld de versterker Hegel H300 is weliswaar een uitloopmodel maar bij Stassen nog te koop. Wat ook past is Atoll IN400SE of het topmodel van Rega Osiris Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 januari 2019 Report Share Posted 12 januari 2019 16 hours ago, leobus said: Die LFD Iijn is wel intrigerend. Alles wat ik over kan vinden lijkt veelbelovend. Helaas is dat "alles" erg weinig. Geen gegevens over vermogen, vervorming, maten enz. Wel juichende teksten; vooral op een belgische site. Zo juichend dat je het bijna niet meer gelooft. (Raf parsoons sound centre) die hebben ook een modificatie die ze in Duitsland laten uitvoeren door natuurlijk ook weer een super technoloog. Zou nog 30% verbetering op moeten leveren. ik ga Hanze wel eens bellen. groet, Leobus Dat laatste lijkt mij het beste. Toen Sam Tellig met die leuke recensie was gekomen, en ik eens nieuwsgierig rondkeek waar je dat wondertje kon bewonderen, was er krek maar één importeur in de buurt, en dat was ook zo'n extatisch persoon. En ik moest dus per se naar Ninivé komen (schijnt in België te liggen, maar klonk eerder Bijbels in mijn oren) om het met mijn eigen oren te horen. Dat vond ik lastig, maar even daarna merkte ik dat Hanze Hifi ook een optie was. Ik ben daar heen gegaan, heb een paar uur mogen luisteren, en toen heb ik de knoop doorgehakt Prettige tent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 januari 2019 Report Share Posted 12 januari 2019 Ik vind de Accuphase een beetje te rustig. Rustig kan ook met meer lucht erin, dan kom je bij Ayre uit. Hegel kan, maar ik vind de bouwkwaliteit niet bijzonder. Onlangs nog een Hegel ter reparatie gehad waar de helft vande selector lampjes het niet meer deden, omdat de draadjes van de LEDs het gewicht vande trafo kapot gedrukt waren. DAn heb je niet nagedacht over de comnstructie en de trafo ook niet vast genoeg bevestigd. Perreaux vind ik een prima keuze. Er is echter zo veel te koop. Het is moeilijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 januari 2019 Report Share Posted 12 januari 2019 Sodejuu, jij bent de tweede die waarschuwt voor de bouwkwaliteit van Hegel apparatuur. En die ander weet ook waar hij het over heeft, dus jullie beider mening zal ik ter harte nemen. Dank! Hegel valt dus af. Ik ga eens op de site van Ayre kijken. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 januari 2019 Report Share Posted 13 januari 2019 (edited) 2 hours ago, vintagemod said: De speaker moet de versterker en de juiste speaker kabel lusten ,wanneer begrijpen julie dat eens,merken of bekende merken en de prijs in hoog en laag speelt geen rol,je kunt ook jezelf een oor aan naaien kijk mij ,kijk mij. Klopt helemaal wollie. Het probleem is steeds dat die ferfromfraaide speakerfabrikanten geen menukaart bij hun speakers leveren: Voed je speakers zelf maar op en gelijk hebben ze Overigens heeft Leo zijn speakers zelf gemaakt. Hij moet dan toch wel weten wat voor versterker en kabels zij het lekkerste vinden... Edited 13 januari 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 januari 2019 Report Share Posted 13 januari 2019 @Peter: Was dat laatste maar waar. Overigens heb ik het belangrijkste deel van de speakers niet zelf gemaat. De filters zijn door iemand anders gemaakt. En dat weet jij ook wel. Die speelt trouwens met hetzelfde merk units wel met klasse D versterkers. Wel met totaal andere speakers. Voor mij is het nu een zaak van trial and error. Daarom vraag ik adviezen over versterkers. Een aantal daarvan ga ik dan proberen en aan de hand van de resultaten een beslissing nemen. De eerste test met de Accuphase is geweest, was niet slecht, maar ik denk dat er voor mijn speakers meer/beter te vinden is. Een van de mooiste combinaties die ik ooit gehoord heb met de echte Verity Parsifals, was met Lamm versterking. Maar dat valt af gezien de idiote bedragen die ze daarvoor vragen. Bovendien zijn mijn speakers geen echte Parsifals, dus???? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 januari 2019 Report Share Posted 13 januari 2019 @Wol, Als jij aanwezig bent bij de nieuwjaarsbijeenkomst, kan je mijn speakers horen. En dan hoor ik graag tips van je wat ik er het beste voor kan zetten. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 13 januari 2019 Report Share Posted 13 januari 2019 (edited) Qua afmetingen ideaal voor jouw rek en ontzettend dynamisch. Height 73Width 215Depth 360 https://www.cyrusaudio.com/category/power-amplifiers/ Edited 13 januari 2019 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 januari 2019 Report Share Posted 13 januari 2019 Hanze hifi laat je vast wel een versterker thuis uitproberen. En die hebben wel meer in het assortiment dan alleen LFD. Cyrus weet ik niet. Nou ja, vragen staat vrij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 januari 2019 Report Share Posted 13 januari 2019 (edited) 1 hour ago, leobus said: @Peter: Was dat laatste maar waar. Overigens heb ik het belangrijkste deel van de speakers niet zelf gemaat. De filters zijn door iemand anders gemaakt. En dat weet jij ook wel................... Leobus Het was ook met een knipoog bedoeld En eh nee, dat wist niet. Wel dat je hulp hebt gehad. Het is ook al weer een tijd geleden. Als je het laag met UcD niet goed aan de praat krijgt dan zou ik het niet in de versterker zoeken. Je zou nog kunnen kijken of je een Ncore kunt lenen en zien of dat nog wat oplevert. Maar ik ben bang dat ieder ander versterker het hooguit minder strak of wolliger gaat maken. Denk toch dat je v.w.b. het laag je het eerder in de afstemming van de speaker zelf moet zoeken. Accuphase maakt mooie versterkers maar wel met een eigen karakteristieke signatuur, dat moet je wel liggen. Edited 13 januari 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 januari 2019 Report Share Posted 13 januari 2019 Henk in Sneek had Accuphase en ik vond het altijd wat clean ook op shows. Ik denk dat het moeilijk is goede apparatuur te vinden met de juiste maten. Waarom niet een versterker of twee monoblokken “uit de kast laten komen” dus in de buurt van de versterkers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 16 januari 2019 Report Share Posted 16 januari 2019 Zojuist even informatie bij Audio Experience ingewonnen over de Ayre Ex8. Die zou, dacht ik, wel passen in de kast. Helaas kreeg ik het advies deze versterker niet in een kast te plaatsen. Hij wordt volgens zeggen "loeiheet" en kan dan zijn warmte niet kwijt. Helaas, dat wordt verder zoeken.Perreaux zou nog kunnen, maar die is in Nederland niet te koop. Zou ik naar Duitsland moeten. Zaterdag nog maar eens met de kenners praten. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 januari 2019 Report Share Posted 16 januari 2019 Mijn LFD wordt nooit heet, gebruikt iets van 8 Watt idle, en heeft ook geen luchtgaatjes ergens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 16 januari 2019 Report Share Posted 16 januari 2019 1 hour ago, leobus said: Zojuist even informatie bij Audio Experience ingewonnen over de Ayre Ex8. Die zou, dacht ik, wel passen in de kast. Helaas kreeg ik het advies deze versterker niet in een kast te plaatsen. Hij wordt volgens zeggen "loeiheet" en kan dan zijn warmte niet kwijt. Helaas, dat wordt verder zoeken.Perreaux zou nog kunnen, maar die is in Nederland niet te koop. Zou ik naar Duitsland moeten. Zaterdag nog maar eens met de kenners praten. Groet, Leobus Sander kt88 was zeer lovend over een bepaald type Perreaux 3340. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 Vandaag met speakers en DAC en laptop een bezoekje gebracht aan Piet de Vries. Hij is importeur van SPEC apparatuur. Daar heb ik naar een geïntegreerde versterker gecombineerd met mijn meegebrachte spullen kunnen luisteren. De eerste conclusie kan zijn dat mijn speakers niet vervangen hoeven te worden. De tweede conclusie is dat dit een erg goede (en ook mooie trouwens) versterker is. Daar was dus de slam die ik miste, maar ook een prachtig natuurlijke klank in hoog en midden. Dit wordt zeker een van de kandidaten als ik wat anders ga aanschaffen. Ik ga ook nog een keer en test doen met Ayre versterking en daarna beslissen wat te doen. Een voorsprongetje heeft de SPEC al; hij wordt niet heet. (Stoomgebruik) En beide kandidaten passen in het wandmeubel. Natuurlijk ook nog thuis beluisteren, want akoestiek......Voor de liefhebbers hier de site van SPEC met de beluisterde versterker.https://spec-corp.co.jp/e/audio/RSA-M99/index.htmlGroet,Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 Ziet er gaaf uit. Maar quanta costa? Kwam daar net niet achter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 (edited) 24 minutes ago, mumsoft said: Ziet er gaaf uit. Maar quanta costa? Kwam daar net niet achter. Weet je nog wat ik je gezegd heb over de prijs van de nieuwste LFD's? In die prijsrange moet je denken. Ik ga hier liever geen bedragen noemen. Overigens vond ik ergens op een site over LFD een verwijzing naar SPEC omdat ze veel van elkaar weg hebben. Groet, Leobus Edited 8 februari 2019 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 Weet dat niet zo precies meer, maar is aardig wat. Succes met de verdere zoektocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 Mooi merk dat SPEC. Maar wat lees ik... Class D!. Zo zie je maar. Op Jeff's place is ene Siedy erg te spreken over deze versterker. Succes met de keuze. Maar dat gaat zo te lezen wel lukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 Mooi gemaakt zeg. Met moderne papier in olie condensatoren in de voeding zo te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 Op de clubavond van Audioclub Oost Brabant kwam spec ook erg goed uit de verf. Wél stevige prijzen. http://www.aob-hifi.nl/20162017.html#Audiotweaks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts