leobus Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 (edited) 2 hours ago, audiovorden said: Mooi merk dat SPEC. Maar wat lees ik... Class D!. Zo zie je maar. Op Jeff's place is ene Siedy erg te spreken over deze versterker. Succes met de keuze. Maar dat gaat zo te lezen wel lukken. Ja, dat verslagje van Siedy had ik ook gelezen. Hij zit trouwens ook op het groene forum en is ook een Van der Heide adept. oh ja, en een absolute buizenfreak. groet, Leobus Edited 8 februari 2019 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 1 hour ago, vintagemod said: Is dat een bouwpakket ? Ik weet niet waar deze vraag op slaat, maar in ieder geval gefeliciteerd: dit is een foutloze post van je. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 15 minutes ago, leobus said: Ik weet niet waar deze vraag op slaat, maar in ieder geval gefeliciteerd: dit is een foutloze post van je. Groet, Leobus Volgens mij mag er geen spatie voor het vraagteken staan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 10 minutes ago, René N. said: Volgens mij mag er geen spatie voor het vraagteken staan.... Shit, dat had ik niet gezien, maar zeg nou zelf, dit is toch een geweldig resultaat voor Wol? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 Zekers Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 6 hours ago, leobus said: Een voorsprongetje heeft de SPEC al; hij wordt niet heet. (Stoomgebruik) Waar zet je de stoomgenerator? Naast het wandmeubel? Of heb je, verdorie-nog-eens-aan-toe-zeg, zelf een typefoutje gemaakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 Maar alle gekheid op een stokje: het lijkt me een fijne versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 1 minute ago, TL 200 said: Waar zet je de stoomgenerator? Naast het wandmeubel? Of heb je, verdorie-nog-eens-aan-toe-zeg, zelf een typefoutje gemaakt? Jij weet toch ook wel dat de meeste electriciteit wordt opgewekt met stoomturbines. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 Erg gevat, chapeau! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 8 minutes ago, TL 200 said: Waar zet je de stoomgenerator? Naast het wandmeubel? Of heb je, verdorie-nog-eens-aan-toe-zeg, zelf een typefoutje gemaakt? Tel al 4 slordigheden. Wol is aan de winnende hand... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 februari 2019 Report Share Posted 8 februari 2019 2 minutes ago, Pjotr said: Tel al 4 slordigheden. Wol is aan de winnende hand... We dwingen elkaar zo wel tot het goed nalezen van wat we geschreven hebben. Is "Tel al 4 slordigheden" een opdracht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 9 februari 2019 Report Share Posted 9 februari 2019 Beste Wol, Jouw kennis over wat er allemaal te vinden is in deze wereld gaat die van mij ver te boven. Ik heb bovendien geen verstand van electronica, dus ik kan je geen antwoord geven op je vraag. Maar doe mij een lol en zoek eens uit of dat ding uit jouw verwijzing ook in de SPEC wordt toegepast. Best leuk voor mij om te weten en voor jou ook omdat je alles overal vanaf lijkt te willen weten. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 februari 2019 Report Share Posted 9 februari 2019 Nee hoor, is lang niet zo duur. Maar als het nou toch in een kastje wordt gezet, hoeft-ie toch niet zo mooi te zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 10 februari 2019 Report Share Posted 10 februari 2019 2 hours ago, vintagemod said: Over diy audio zijn ze erg te spreken over deze class d, TPA3116D2. Dat zal best wel, maar wat heeft een technologische leek zoals ik daar nu aan? Ik ben echt op zoek naar een kant en klaar product. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 februari 2019 Report Share Posted 10 februari 2019 (edited) On 2/8/2019 at 4:58 PM, leobus said: Vandaag met speakers en DAC en laptop een bezoekje gebracht aan Piet de Vries. Hij is importeur van SPEC apparatuur. Daar heb ik naar een geïntegreerde versterker gecombineerd met mijn meegebrachte spullen kunnen luisteren. De eerste conclusie kan zijn dat mijn speakers niet vervangen hoeven te worden. De tweede conclusie is dat dit een erg goede (en ook mooie trouwens) versterker is. Daar was dus de slam die ik miste, maar ook een prachtig natuurlijke klank in hoog en midden. Dit wordt zeker een van de kandidaten als ik wat anders ga aanschaffen. Ik ga ook nog een keer en test doen met Ayre versterking en daarna beslissen wat te doen. Een voorsprongetje heeft de SPEC al; hij wordt niet heet. (Stoomgebruik) En beide kandidaten passen in het wandmeubel. Natuurlijk ook nog thuis beluisteren, want akoestiek......Voor de liefhebbers hier de site van SPEC met de beluisterde versterker.https://spec-corp.co.jp/e/audio/RSA-M99/index.htmlGroet,Leobus Dag Leo, Die SPEC is dus een class-D versterker. En stevig aan de prijs. Een aantal pagina's terug heb ik je gesuggereerd om eens een NCore te lenen en te proberen. Ook class-D, top of the line. Maar dan wel met een veel vriendelijker prijskaartje. Op ZBA zitten zat mensen die daarover kunt contacteren. Nee heb je, ja kun je krijgen.... Als zo'n SPEC je speakers tot leven kan wekken dan kan een NCore het ook. I.i.g. voor het laag. Midden en hoog zou nog anders kunnen zijn. Edited 10 februari 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 11 februari 2019 Report Share Posted 11 februari 2019 10 hours ago, Pjotr said: Dag Leo, Die SPEC is dus een class-D versterker. En stevig aan de prijs. Een aantal pagina's terug heb ik je gesuggereerd om eens een NCore te lenen en te proberen. Ook class-D, top of the line. Maar dan wel met een veel vriendelijker prijskaartje. Op ZBA zitten zat mensen die daarover kunt contacteren. Nee heb je, ja kun je krijgen.... Als zo'n SPEC je speakers tot leven kan wekken dan kan een NCore het ook. I.i.g. voor het laag. Midden en hoog zou nog anders kunnen zijn. Pjotr, Marcel van de AVMN is hier een keer op bezoek geweest met zijn Ncore versterker. Die was bovendien voorzien van de "Blue" zekering. Wat toen in vergelijk met andere zekeringen een groot verschil maakte. Toch kon de Ncore hier niet echt bekoren. Qua prijs zal het wel veel schelen, maar je hebt het dan alleen over de eindversterker. Als ik de VV ook moet gaan vervangen, lopen de bedragen toch weer op. De Spec is geïntegreerd. Dat scheelt twee voedingskabels en een set interlinks t.o.v. wat ik nu heb. Is ook geld waard! En mijn speakers zijn zo gebouwd dat bi-ampen niet mogelijk is. Dan zou ik flink moeten gaan slopen om dat mogelijk te maken. Heb ik geen zin in en kost ook weer het nodige aan aansluitmateriaal. En tenslotte: het klonk met die SPEC fenomenaal goed en het ding is een beauty om te zien. Morgen ga ik naar Ayre luisteren! groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 11 februari 2019 Report Share Posted 11 februari 2019 Wol, Die versterker van Marc is tegenwoordig bijna net zo duur als die SPEC. De ontwikkelaar ervan maakt tegenwoordig ook een klasse D geïntegreerde versterker met dezelfde versterkerunit. In een vraaggesprek met die man verwijst hij daarbij naar de SPEC versterker. Die mannen zitten op dezelfde lijn. Qua design zitten ze alleen mijlen ver uit elkaar. Jammer! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 februari 2019 Report Share Posted 11 februari 2019 (edited) Ok Leo, prima. NCore in zijn geheel is mijn stiel ook niet, maar het moet wel jouw laag goed aan kunnen (van je speakers dan ). NCore is idd ook alleen voordelig als je het zelf bouwt. Als je met een soldeerbout overweg kunt en met een zaag en boormachine dan moet dat geen probleem zijn. Het is niet meer dan een soort van audiolego van geteste blokjes die je alleen maar aan elkaar hoeft te plakken. Menigeen is je al met succes voor gegaan. Een integrated is dan eigenlijk weer het andere uiterste met "alles kant en klaar in een doos" Als je echt op zoek ben naar een integrated dan wordt het i.d.d. lastig. Overigens klasse-D blijft klasse-D, of dat nou SPEC, NCore, Tripath of ICEpower etc. is. Het zijn allemaal variaties op een thema. De mooiste die ik gehoord heb was Spectron Maar ik denk niet dat je die in Nederland vinden kunt en zij maken ook geen integrated. Edited 11 februari 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 februari 2019 Report Share Posted 11 februari 2019 1 hour ago, Pjotr said: Maar ik denk niet dat je die in Nederland vinden kunt en zij maken ook geen integrated. Spectron now sells direct: To order, please call us MONDAY-FRIDAY between 7:00 AM and 3:00 PM Pacific Standard Time at (818) 885-6162 or e-mail at info@spectronaudio.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 februari 2019 Report Share Posted 11 februari 2019 (edited) Ja dat klopt. Dat hebben ze eigenlijk altijd al gedaan. Zij zijn eigenlijk net zoiets als Array: Een paar slimmerikken bij MIT hebben een mooie versterker ontwikkeld zo'n 40 jaar geleden en zijn toen voor zichzelf begonnen. Eigenlijk was Spectron de eerste die met een fatsoenlijke class-D kwam. En de betere class-D versterkers vandaag de dag zijn afgeleiden daar van. Maar Spectron heeft nooit de ambitie gehad een wereldmerk te worden en/of daar moeite voor gedaan. Edited 11 februari 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 februari 2019 Report Share Posted 11 februari 2019 3 hours ago, leobus said: Wol, Die versterker van Marc is tegenwoordig bijna net zo duur als die SPEC. De ontwikkelaar ervan maakt tegenwoordig ook een klasse D geïntegreerde versterker met dezelfde versterkerunit. In een vraaggesprek met die man verwijst hij daarbij naar de SPEC versterker. Die mannen zitten op dezelfde lijn. Qua design zitten ze alleen mijlen ver uit elkaar. Jammer! Groet, Leobus Heb je een linkje van dat vraaggesprek? Lijkt me leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 11 februari 2019 Report Share Posted 11 februari 2019 Zie hier: https://www.hifianswers.com/2018/06/lfd-audio-dr-bews-discusses-lfd-integrated-lpcd-the-low-powered-class-d/ Let ook ff op de prijs! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 februari 2019 Report Share Posted 11 februari 2019 Hi Leo, bedankt. Idd wat een prijs! Mijn LFD gaat zijn tiende jaar in, en kostte me dus ruwweg iets meer dan 200 euro per jaar. Staat de hele dag aan, dus er komen nog wat stroomkosten bij, maar die zijn pinda's. Jammer, die prijs. En voorlopig verkoop ik de mijne niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 februari 2019 Report Share Posted 11 februari 2019 Mwah als ze over tweaken beginnen haak ik toch af hoor. Dan mankeert er toch iets aan het ontwerp. Zeker met die prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 februari 2019 Report Share Posted 11 februari 2019 (edited) 5 hours ago, vintagemod said: Elke versterker is toch getweakt,of je doet het Met componenten,of je doet het Met andere schakelingen,of je nou bij analoog of digitaal doet. Ja je hebt gelijk. Een fatsoenlijke netstekker standaard er aan is al een tweak... Edited 11 februari 2019 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts