Jump to content

Welke versterker

hansko
 Share

Recommended Posts

20 hours ago, leobus said:

Zolang ik de versterker hier mag hebben, ga ik dat testen. Daarna besluiten.

Pas op dat je geen Ferrari koopt Leo. Misschien wordt je in het dagelijkse gebruik van een Porsche of Mercedus veel gelukkiger.

Inmiddels heb ik van Cock begrepen dat dit soort versterkers eigenlijk 24/7 aan moet staan om de hardheid felheid kwijt te raken. Hij staat dus nu aan en morgenavond en woensdagmiddag ga ik nogmaals luisteren. Donderdagavond vertrekt hij naar de volgende tester.

Ik laat het wel weer horen. Meeluisteren? PB.

Groet,

Leobus

2 hours ago, carl said:

Pas op dat je geen Ferrari koopt Leo. Misschien wordt je in het dagelijkse gebruik van een Porsche of Mercedus veel gelukkiger.

Is dat een Latijnse versie van dat Duitse merk?

12 hours ago, Ove Rickland said:

Voor dat geld heb ik liever een Sonore.

Het punt is alleen dat Sonore geen eindversterkers meer bouwt. En dat is bij mij het zwakke punt. Ik zou wel een passieve VV bij Sonore kunnen/willen kopen, maar daar schiet ik niks mee op met mijn eigen EV's.

Groet,

Leobus

12 minutes ago, vintagemod said:

En die past aleen op 4 OHM speakers  bij 8 OHM trekt die in het hoog vanaf 8 kHz tot 2 db bij 20 kHz ,Japanners houder ervan.

Dan een jaar garantie,is ook niks ,is die dan zo onbetrouwbaar,of te wel reparatie gevoelig,op de lay-out print plaat op plaatsen  67 graden,hou maar ens een vinger onder de w w kraan dat s al 63 graden,Nad had vroeger 3 mooie versterker class d klonken fantastisch,nu maken ze nieuwe modellen met hypex dan doen ze niet voor niks,ik noem dat betere betrouwbaarheid.

En dan ook nog onzinnige troep waar onder  de kerst verlichting bij de volume,voor mj s het en kat in de zak.

Ik begrijp hieruit dat je de Spec al beluisterd hebt. En, het was dus niks?

11 hours ago, mumsoft said:

En ik 5 LFD's 😜

Die tijd is voorbij hoor. lFD's zijn tegenwoordig ook flink prijzig. Misschien koop je de goedkoopste Nu 2x voor die prijs. De topper is nu net zo duur.

Groet,

Leobus

1 hour ago, leobus said:

Die tijd is voorbij hoor. lFD's zijn tegenwoordig ook flink prijzig. Misschien koop je de goedkoopste Nu 2x voor die prijs. De topper is nu net zo duur.

Groet,

Leobus

Ja, ik weet het wel. Maar een beetje wrijven mag toch wel? We zijn tien jaar verder, en kennelijk is er flinke audio-inflatie. Oftewel: ze ruiken geld, daar bij LFD.

On 3/4/2019 at 8:16 PM, Sodejuu said:

Is dat een Latijnse versie van dat Duitse merk?

Ik wordt kennelijk ouder Roger 😀 Mijn vader had trouwens begin jaren 60 een 220 SE. Staat op Catawiki voor iets van 23.000. 

Edited by carl

Bij dit soort produkten moet je je altijd afvragen of het over een paar jaar nog gemaakt kan worden. Je zou indertijd maar een Hofland versterker hebben gekocht want zelfs Roger kreeg hem niet duurzaam gerepareerd. 

Tja, je zal maar getrouwd zijn met een vrouw. Grote kans dat het niet goed gaat. Als het stuk gaan een argument moet zijn om niet te kopen, kan je niks meer kopen of ergens aan beginnen. Deze versterker blijft relatief koud en dat zou wel eens levensverlengend kunnen werken. Ik heb daar wel vertrouwen in. 

Gisteravond weer een poos geluisterd. Andere speakerkabels gemonteerd (verguld koperen geleiders) en de versterker had inmiddels 24uur aan gestaan. Van scherpte of hardheid geen spoortje meer te herkennen. Maar nog wel alle positieve eigenschappen die ik benoemd had. Dit is echt een bijzondere en muzikale versterker. Vanmiddag de laatste luistersessie en dan gaat hij door naar de volgende potentiële klant.

Groet,

Leobus

Snap het nu niet helemaal Leo meer. Zoek je nu een nieuwe vrouw of een nieuwe versterker. Of is allebei goed?

11 hours ago, carl said:

Bij dit soort produkten moet je je altijd afvragen of het over een paar jaar nog gemaakt kan worden. Je zou indertijd maar een Hofland versterker hebben gekocht want zelfs Roger kreeg hem niet duurzaam gerepareerd. 

Gemaakt kan het natuurlijk altijd wel. De vraag is meer hoe groot is de kans dat dat nodig is, na zeg 15 - 20 jaar. Voor die tijd moet dat natuurlijk niet voor mogen komen met een product van dit kaliber.

Edited by Pjotr

Wat ik zo lees hier en daar over Spec maken ze toch wel een bijzonder produkt. Klasse D meteen soort geluid van een Set buizenversterker, als met een 300b buis. Heb nu zelf een Unison S6 en die prefereer ik voor de looks, maar die Spec kan zomaar eens de Unison in de hoek spelen! Keuzes...........😇

Die S6 is inderdaad een mooi apparaat om te zien. Net even een recensie gelezen. Zoals met veel buizen een mooi midden en hoog, maar zou tekort komen in slam in het laag. Daar is de Spec nu net heel erg goed in. Mid/hoog is ook erg mooi hoor, maar of het nou echt buizen mid en hoog is, weet ik niet. Zit er wel dicht tegenaan hoor, maar als ik het vergelijk met wat ik bij Buell hoor met zijn Magnetic Line versterker, dan denk ik dat die toch wat meer buizenkarakter heeft. Natuurlijk wel op andere speakers weergegeven.

Groet,

Leobus

Nu valt bij mij thuis met mijn speakers de slam wel mee, maar proberen is weten! Line Magnetic heb ik met een schuin oog ook al naar gekeken, met name de 805. Punt is wel dat ik de versterker soms bijna de hele dag aan heb, op Fip radio bijv. en ik denk dat een Spec daar toch geschikter voor is dan een amp met  300b/805 buizen.

Gisterenmiddag de laatste luistersessie gehad met de Spec. In tegenstelling tot de avond ervoor zat ik nu zelf op de hotspot ipv mijn gasten. Na een poosje luisteren begon ik mij toch weer te storen aan een zekere scherpte en hardheid. Deze Spec laat werkelijk alles horen wat er in een set nog meer aanwezig is. En kennelijk is dat hier ook hardheid en scherpte. Na verloop van tijd mijn eigen set maar weer eens aangesloten. Dan ervaar je plotseling wat je allemaal niet meer hoort of in ieder geval veel minder hoort. En dat zijn helaas veel positieve dingen, maar ook het negatieve -de scherpte en hardheid- hoor je minder, maar nog steeds aanwezig.

Mijn conclusie is nu dat ik eerst maar eens moet gaan uitzoeken waar die scherpte in mijn set vandaan komt. Als ik dat opgelost heb kan de zoektocht naar betere versterking weer verder gaan. En misschien komt de Spec dan wel weer in beeld, want wat die liet horen was echt wel indrukwekkend.

Voor aankomende dinsdag heb ik een afspraak om mijn speakers eens aan te sluiten op de set van Buell. Kunnen we horen of de speakers de scherpte veroorzaken. De set van Buell klinkt namelijk nooit scherp, dus de voortrein is daar niet verdacht.

Groet,

Leobus

Voorzichtige conclusie: de Spec kan zomaar eens meer laten horen/ beleven dan de Modwright/ Belcanto combi. En dat is denk ik al een zeer fraai setje! Belcampo heb ik wel eens kennis mee gemaakt en is zeker voor een klasse D al zeer fraai. 

Die Spec maakt mij dus wel nieuwsgierig, maar prijskaartje remt wat af. Zelfs topmodel bij Ohm audio is nog best aan de prijs😇

16 minutes ago, vintagemod said:

Leo,de versterker die jij zoekt bestaat niet,

en als ik me nog goed voor de geest kan halen ,en foto,s op zelfbouwaudio nog kloppen vondt ik persoonlijk een zooitje ,wat een brouwsel.,kon wel uit een kookboek komen.

Waar heb je het over? De kasten? De units? Het filterschema? Of hoe het filter in elkaar is gezet. Dat laatste snap ik wel een beetje, maar probeer maar eens een degelijk complex filter te bouwen dat nog in de (top)kast past. Een extern filter zou kunnen, maar dan moet ik ergens extra aansluitingen maken. Meld je even wat ik moet doen? En ook even hoe dat dan moet en evt welke componenten ik moet vervangen door andere . Als je dat kunt, ben je positief bezig. Nu ben je alleen maar aan het afzeiken.

Groet,

Leobus