Jump to content

Canton Karat M80

Roadrunner
 Share

Recommended Posts

• 2 months later...

Ik heb geen idee hoe ze klinken. De specs zijn, zoals Roadrunner al zei, wel 'geil'. Maar dat zegt niet altijd wat.

Het uiterlijk zegt ook niks, maar ik vind dit wel de mooiste speakers die ik ken (deze serie). In zilverkleurige finish tenminste, want houtafwerking vind ik niet mooi. Heb net ff een review gelezen over de Karat Reference 2DC, de duurste van het stel (bijna €4000 per stuk!). Zag er erg indrukwekkend uit... Maar ja, die prijs he :) En ik heb er ook geen ruimte voor, om die basswoofer aan de zijkant tot zijn recht te laten komen...

Na zo'n 3 luistersessies bij Stassen waar ik naar KEF, B&W, Phonar en nog wat andere merken heb geluisterd heb ik ze aangeschaft, ze staan nu inmiddels al zo'n week of 3 bij me thuis naar alle tevredenheid te draaien.

Kef en B en W vielen al heel snel af en toen ben ik nog 2 x teruggeweest om een keuze te kunnen maken tussen Phonar en Canton. De Cantos hebben met een neuslengte verschil gewonnen.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit goed gaat. Canton's klinken open en zetten een goed beeld neer. Zijn niet lastig aan te sturen en de prijs/kwaliteitverhouding is uitstekend.

Gefeliciteerd en veel plezier ermee.