Members Arden Posted 26 april 2018 Members Report Share Posted 26 april 2018 Frontjes zitten er bij, daar stond ik van het begin af aan op. Wat betreft die oude toppers, die vraag is er al veel langer, alleen heeft de markt dat wat laat doorgekregen. Ik denk dat de vraag naar al die te cleane moderne speakers voor absurde bedragen er gewoon nooit meer dan mondjesmaat is geweest. Vroeger klonk een goede speaker gewoon goed met bij wijze van spreken prikkeldraad, tegenwoordig moet een speaker worden “afgeregeld” met de juiste, liefst onbetaalbare kabel. In het verleden kon je daar hooguit de puntjes mee op de i zetten. Het is gewoon tijd voor verandering, en waarom het wiel opnieuw uitvinden? Iets wat gewoon altijd goed is geweest proberem nog beter te maken, daar schuilt geen kwaad in naar mijn idee. Buiten dat , er is een reden waarom vintage zo hot is, en dat is niet alleen de klank. Het oog wil blijkbaar ook nog wel eens wat, al begeven we ons hier dan ook direct weer in de hoek van de smaak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 april 2018 Author Report Share Posted 26 april 2018 (edited) Met dat te cleane karakter ben ik zeker met je eens Marco: een goede set mag karakter hebben. Edited 26 april 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
audio cor Posted 27 april 2018 Report Share Posted 27 april 2018 14 hours ago, Arden said: Wat betreft die oude toppers, die vraag is er al veel langer, alleen heeft de markt dat wat laat doorgekregen. Ik denk dat de vraag naar al die te cleane moderne speakers voor absurde bedragen er gewoon nooit meer dan mondjesmaat is geweest. Vroeger klonk een goede speaker gewoon goed met bij wijze van spreken prikkeldraad, tegenwoordig moet een speaker worden “afgeregeld” met de juiste, liefst onbetaalbare kabel. In het verleden kon je daar hooguit de puntjes mee op de i zetten. Het is gewoon tijd voor verandering, en waarom het wiel opnieuw uitvinden? Iets wat gewoon altijd goed is geweest proberem nog beter te maken, daar schuilt geen kwaad in naar mijn idee. Buiten dat , er is een reden waarom vintage zo hot is, en dat is niet alleen de klank. Het oog wil blijkbaar ook nog wel eens wat, al begeven we ons hier dan ook direct weer in de hoek van de smaak... Cock roept al jaren dat vroeger de spullen veel beter en mooier klonken. Als je nu aan hem vraagt om een goede muzikale set te kopen zal hij je adviseren om oude hifi spullen te kopen, die geen vermogen kosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 27 april 2018 Report Share Posted 27 april 2018 27 minutes ago, audio cor said: Als je nu aan hem vraagt om een goede muzikale set te kopen zal hij je adviseren om oude hifi spullen te kopen, die geen vermogen kosten. Gelukkig heb ik die al. (Nog steeds) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 april 2018 Report Share Posted 27 april 2018 (edited) Jah, vroegâh was alles beter..........., behalve de toekomst Voeger werd er net zoveel troep gemaakt als nu hoor. Alleen dat zijn we vergeten. Denk maar eens aan die spaanplaat Pioneer spiekerkisten met veel te kleine ferriet filterspoelen en 5 cm papieren twieters, enz, enz. Meuk die je nu voor een paar euries bij de kringloop ziet. Het is je eigen selectiviteit die bepaalt wat je goed vindt en wat niet. Zowel toen als nu. Edited 27 april 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 april 2018 Report Share Posted 27 april 2018 Misschien komt het degelijke, goede spul dan bovendrijven. En je kunt altijd bij Tubejack langsgaan voor prima oud spul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 april 2018 Report Share Posted 27 april 2018 5 minutes ago, mumsoft said: Misschien komt het degelijke, goede spul dan bovendrijven. En je kunt altijd bij Tubejack langsgaan voor prima oud spul. Misschien voor een setje vintage Perfect Performers? Voor nieuwe "klassieke" Blumenhofers moet je denk ik toch ergens anders zijn heb zo het idee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 april 2018 Report Share Posted 27 april 2018 O ja, het ging over luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 april 2018 Report Share Posted 27 april 2018 Tubejack doet zijn Perfect Performers set niet weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 27 april 2018 Report Share Posted 27 april 2018 Als het vroeger niks waard was dan is het na 20-40 (of na 200 jaar) nog steeds niks waard. Omgekeerd geldt ook (in veel gevallen). Ook vroeger werd er meer goedkope rommel gemaakt dan echt waardevolle spullen. Het enige wat misschien opgaat is dat de vroegere rommel gemiddeld toch wat beter was dan de huidige rommel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 april 2018 Author Report Share Posted 27 april 2018 (edited) Het is met veel producten zo, dat er een echte toptijd was voor nieuwe ontwikkelingen. Bij bepaalde doorontwikkelingen zijn vanuit musikaal perspectief niet de goede keuzes gemaakt zoals je op shows wel kan horen. Thomas B., doet een stapje terug en slaat een andere richting in zoals we bij die grote LS hebben gehoord - prima ontwikkeling en hij zal zeker niet de enige zijn. Edited 27 april 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 april 2018 Report Share Posted 27 april 2018 (edited) 1 hour ago, carl said: Het is met veel producten zo, dat er een echte toptijd was voor nieuwe ontwikkelingen. Bij bepaalde doorontwikkelingen zijn vanuit musikaal perspectief niet de goede keuzes gemaakt zoals je op shows wel kan horen. Thomas B., doet een stapje terug en slaat een andere richting in zoals we bij die grote LS hebben gehoord - prima ontwikkeling en hij zal zeker niet de enige zijn. Die toptijd van de nieuwe ontwikkelingen was eigenlijk de tijd van Edison: De Industriële revolutie. Terug naar de wasrollen dan maar en een stoommachine i.p.v. elektrische aandrijving? Overigens gebruikt TB wel degelijk ontwikkelingen van de laatste decennia: Zij hoog units zien er uit als hoorns. Maar dat zijn ze eigenlijk niet. Ze zijn meer een afgeleide daarvan en zijn het wave wave guides. Een ontwikkeling waar Dr. Earl Geddes en Dr. Floyd Toole veel onderzoek aan gedaan hebben laatste decennia. TB is een kundig vakman die met goede bewezen technieken, zowel lang bestaande als recente, mooie speakers bouwt. En zoals in alle vakgebieden: Goede vaklieden zijn schaars. Edited 27 april 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 27 april 2018 Report Share Posted 27 april 2018 (edited) Wat ik mij wel afvraag of nieuwe ls uit het hogere segment wellicht beter klinken in een niet akoestisch aangepaste ruimte dan de oude zeer goede ls jaren 70-80. Is de bouwwijze beter of worden er gewoon betere onderdelen gebruikt. bv units enof filteronderdelen. Edited 27 april 2018 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 april 2018 Report Share Posted 27 april 2018 Het is allemaal smaak Peter en een kwestie van vakmanschap van de maker! Op de laatste X-Fi heb ik gewoon héél veel gepruts gezien en gehoord wat speakers betreft en maar een paar echt fraaie. Ook echt goede die mijn smaak niet waren, maar wel goed. Met vintage is het simpel: Het goede beklijft en de troep vergaat vanzelf, net als met je stoelen en tafel. Dat is helemaal niks nieuws Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 27 april 2018 Report Share Posted 27 april 2018 Ja,zo zal het gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 april 2018 Report Share Posted 27 april 2018 Amen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 april 2018 Author Report Share Posted 27 april 2018 6 hours ago, carl said: Thomas B., doet een stapje terug en slaat een andere richting in. Dat licht toch in de lijn van jouw opmerking Pjotr? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april 2018 Report Share Posted 27 april 2018 (edited) 20 hours ago, Ivan10 said: Tubejack doet zijn Perfect Performers set niet weg. Eh nee, die combineren zo makkelijk verschillende soorten versterkers Ik ga morgen deze SA-7800 in de woonkamer zetten. Vind mijn kleinkind leuk die lichtjes (maar ik ook ) Nu met eigen foto's. Link: SA-7800 Toch nog maar even gemeten voordat hij de woonkamer in mocht. Deze versterker heb ik een paar jaar terug opgeknapt, het rechter kanaal is ooit gerepareerd door mijn zwager en heeft nieuwe stuur- en eindtransistoren. Mooi ontworpen versterker. Doe ik niet meer weg. De grotere modellen SA-8800 en 9800 hebben v.n.l. wat meer vermogen. Alle wat blauw is, is nieuw.... De vervorming cijfers etc. kloppen vrij goed. Meet iets van 0,011% bij 1 en 10watt beide kanalen. Pioneer geeft 0.009% op. Echter na 15 minuten loopt de vervorming in het rechter kanaal met een bak harmonischen op na 0,5% = niet goed. Op de scope ziet het er allemaal prachtig uit en blijft er mooi uit zien Verwarrend? nee hoor. Eigenlijk kun je niet zonder spectrum analyse Edited 28 april 2018 by Tubejack update Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 april 2018 Report Share Posted 27 april 2018 (edited) On 4/14/2018 at 10:41 AM, carl said: Donderdag... te beluisteren Die is gek https://www.jblsynthesis.com/syn-newsdetail/~/item/jbl-4367-studio-monitor-loudspeaker-review.html http://www.klipsch.com/products/capitol-heresy-iii Edited 27 april 2018 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 april 2018 Author Report Share Posted 28 april 2018 Zou die Klipsch wel eens willen horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 april 2018 Report Share Posted 28 april 2018 2 minutes ago, carl said: Zou die Klipsch wel eens willen horen. Wat niet???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts