Groovy Posted 23 april 2018 Report Share Posted 23 april 2018 Is hm te duur of hm ik heb ook td160. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 april 2018 Report Share Posted 23 april 2018 Humdrum. Laat Carl het maar zeggen. Hoop dat-ie gisteren de buurt is uitgekomen en thuisgeraakt is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 23 april 2018 Report Share Posted 23 april 2018 Mooie draaitafel Marcel, gefeliciteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 april 2018 Report Share Posted 23 april 2018 Even een verklaring voor mijn hm. Mijn TD 160 kocht ik voor 50 gulden en die was helemaal gaaf. Tegenwoordig koop je kennelijk voor meer geld een TD 160 die de console heeft van een TD 147 en een nieuwe faceplate en wie weet wat nog meer. Hoe heeft die platenspeler er dan eigenlijk uitgezien als dat allemaal nodig is denk ik dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 23 april 2018 Report Share Posted 23 april 2018 Och Carl, opleuken kán leuk zijn, maar nodig? Nee, maar ze zien er wel kek uit. Maar ik hoef bijvoorbeeld ook niet zo'n opgepimpte Garrard 301, lekker een eigen plinth maken, alles zelf bedenken, ook dát kan leuk zijn..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 april 2018 Report Share Posted 23 april 2018 (edited) Dat ben ik zeker met je eens René en misschien pimp ik zelf nog wel eens een Garrard op. Waar het mij om gaat is dat ik me afvraag hoe deze TD 160 er uitzag als dit allemaal nodig was. Edited 23 april 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 24 april 2018 Author Report Share Posted 24 april 2018 9 hours ago, carl said: Dat ben ik zeker met je eens René en misschien pimp ik zelf nog wel eens een Garrard op. Waar het mij om gaat is dat ik me afvraag hoe deze TD 160 er uitzag als dit allemaal nodig was. Als ik hoor hoe Arti zijn Thorens apparaten bij mensen weghaalt, dan is restauratie en vervangen geen overbodige luxe. zakelijk gezien heeft hij meer aan de aanschaf van een afgeschreven Thorens dan een goede. aanbod op internet is groot van deze apparaten, maar dan koop je meestal voor een 200,00 a 300,00 een tafel bij iemand die daar al jaren mee draait en meer ook niet. Nu geef je in principe veel meer uit en krijgt daarvoor een "nieuw" opgebouwde Thorens voor geleverd. Of je hem nu mooi vind of lelijk, dat is een kwestie van smaak en je weet, over smaak valt niet te twisten Maar zo'n afgeschreven Thorens komt een aantal maanden later wel als een pracht exemplaar weer op de markt en dan zal het wel een beetje een Frankenstein tafel zijn maar wat maakt dat uit, het is allemaal Thorens wat er in zit. Iets zo mooi en goed maken met de beschikbare middelen is niks mis mee en zeker als je ziet hoe Arti dat doet, iemand met passie en kennis en het levert hem ook nog wat geld op. Hij blij, klant blij. Resumé, hij schaft behoorlijk gehavende Thorens draaitafels aan en weet daar (met passie, kennis en de juiste middelen) weer juweeltjes van te maken. Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 24 april 2018 Author Report Share Posted 24 april 2018 (edited) Dus eigenlijk een betere investering dan de Bitcoin. Ik zeg, KOPEN! Oh ja Wol, als jij mij nog een paar goed spelende en uitziende Thorens tafels kunt leveren voor het bedrag wat jij hierboven noemt, houd ik mij aanbevolen. Succes. Edited 24 april 2018 by SMarcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 april 2018 Report Share Posted 24 april 2018 12 hours ago, carl said: Even een verklaring voor mijn hm. Mijn TD 160 kocht ik voor 50 gulden en die was helemaal gaaf. Tegenwoordig koop je kennelijk voor meer geld een TD 160 die de console heeft van een TD 147 en een nieuwe faceplate en wie weet wat nog meer. Hoe heeft die platenspeler er dan eigenlijk uitgezien als dat allemaal nodig is denk ik dan. 50 gulden.... Nou Carl De euro werd officieel op 1 januari 1999 ingevoerd in 12 landen van de EU (België, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal en Spanje). Pas in 2002 werden de munten en bankbiljetten daadwerkelijk ingevoerd. (bron: https://nos.nl/artikel/158208-hoe-zit-het-met-de-euro.html) Laten we voor het gemak 20 jaar terug nemen. Toen draaide er toch bijna niemand meer LP's ???? Voor een appel en en ei kocht je toen een draaitafel van een oud omaatje. Volgels dit artikel zijn we vanaf 2005 weer platen gaan kopen https://nos.nl/op3/artikel/2128065-dit-is-waarom-twintigers-vinylplaten-kopen.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 april 2018 Report Share Posted 24 april 2018 Toen de cd zijn intrede deed kocht een kennis van mij Emt Garrard 301 en 401 en Thorens 124 op voor een prikkie,nu brengen ze grof geld op. Ik denk dat je nog steeds een fatsoenlijke td 160 kunt kopen voor e300. Een beurtje is natuurlijk geen overbodige luxe. Wat Arti doet is misschien niet allemaal nodig maar hij maakt ze wel mooi en naar ik aanneem ook technisch 100%. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 24 april 2018 Author Report Share Posted 24 april 2018 12 minutes ago, Groovy said: Toen de cd zijn intrede deed kocht een kennis van mij Emt Garrard 301 en 401 en Thorens 124 op voor een prikkie,nu brengen ze grof geld op. Ik denk dat je nog steeds een fatsoenlijke td 160 kunt kopen voor e300. Een beurtje is natuurlijk geen overbodige luxe. Wat Arti doet is misschien niet allemaal nodig maar hij maakt ze wel mooi en naar ik aanneem ook technisch 100%. Inderdaad, sluit ik mij volledig bij aan, en wat Arti doet is inderdaad een beetje overdone maar daar houdt ik van. Van Thorens weet je dat het goede draaitafels zijn, als deze dan op leeftijd komen en ze krijgen na al die jaren weer een TLC zodat ze er weer mooi (let wel, VIND IK) uit zien en er ook weer voor jaren tegen kunnen met het draaien van de plaatjes, ben ik een gelukkig mens. En daar is het om te doen. Groeten, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 april 2018 Report Share Posted 24 april 2018 28 minutes ago, SMarcel said: Van Thorens weet je dat het goede draaitafels zijn, als deze dan op leeftijd komen en ze krijgen na al die jaren weer een TLC zodat ze er weer mooi (let wel, VIND IK) uit zien en er ook weer voor jaren tegen kunnen met het draaien van de plaatjes, ben ik een gelukkig mens. En daar is het om te doen. Dat hangt er maar helemaal vanaf in welke staat ze verkeren en hoe ze behandeld zijn. Over het algemeen valt de console uit elkaar doordat de lijm verdroogd is na zoveel jaar en zijn de snoertjes ook vergaan. Dat is een kwestie van oplappen. Maar als ze afgeragd zijn kunnen ze de kliko in: Getordeerd boven plateau wat ooit eens gevallen is. Of een slingerend binnenplateau, wat zeker bij die kunststof plateaus nog al eens te zien is. Armlagertjes nog ok? Keertje te strak aangedraaid en het is ook niet meer goed te krijgen. Kortom er zijn heel wat factoren die bepalen of een x'de hands TD160 nog de moeite waard is: Een slecht behandelde is nog goed voor wat reserveonderdelen. Een goed behandelde heeft genoeg aan een goede revisie en/of check-up. Als koper zonder daar de nodige kennis van, ben je overgeleverd aan de verkoper in deze. W.d.b. is het net autohandel... P.s. Carl, als zoon ven een koopman moet jij toch weten dat de prijs bepaald wordt door vraag en aanbod? En uiteraard de kundigheid van de koopman Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 april 2018 Report Share Posted 24 april 2018 (edited) Ik weet niet meer precies wanneer ik die Thorens heb gekocht. Mijn broer zag hem voor 75 gulden staan en belde of ik hem wilde hebben. Uiteindelijk voor 50 gulden gekocht. Als Arti het product verkoopt zoals Pjotr beschrijft is daar verder niets mis mee. Zelf probeer ik vintage spullen (ook niet audio) authentiek te houden/maken. Maar ja mijn Thorens TD 160 heeft een nieuwe jaloersmakende console (de oude uit 1972 is trouwens nog perfect), de motormodificatie van Hanze en tevens een nieuwe stroomkabel en phonokabel (was uitgehard). De enige verandering van mijn TD 320 is dat de vaste kabel vervangen is door een paar plugjes - de interne kabel is van een stukje afvaldraad van Siltech. Erg fraai gedaan. Binnenkort is de tent hier klaar en misschien ga ik toch nog wel eens de Garrard route volgen op de wijze van Rene dan. Groovy heeft een goed adres. Oh ja ik ken de wet vraag en aanbod. Mijn opa hanteerde overigens ook een andere wet namelijk dat je iets voor een dubbeltje moest kopen en voor een gulden verkopen (hij reed onder meer in een Hotchkiss). Mijn broer hanteerde weer met succes een andere namelijk dat je alleen iets moet kopen als het erg goedkoop is. Oh ja en ik ben uiteindelijk ambtenaar geworden en die kosten alleen maar geld. Wel een beetje bijgebeund gelukkig Edited 24 april 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 april 2018 Report Share Posted 24 april 2018 (edited) Volgens mijn moeder was het een concurrent van Rols toen. Ik vermoed echter dat het een type eind jaren dertig was. Een heel markante man die grootvader van me. Zijn vader repareerde schoenen en verkocht er wat schoenen bij. Naar het gezwoeg van zijn vader kijkende zwoer mijn opa echter nooit schoenen te repareren en alleen te verkopen. Hij ging rentenieren rond zijn veertigste en liet mijn vader voor hem geld verdienen. Mijn vader besloot gelukkig na het bombardement waarbij de zaak in Nijmegen verloren ging, maar voor zichzelf te beginnen. Zo na de oorlog was een schoenenzaak als inkomstenbron niet te vergelijken met nu. Mijn vader zat dan ook in het toenmalige 72 % tarief. Dat zou nu de “natte droom” zijn van Liliane. Edited 24 april 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts