Jump to content

Leuk ding!

carl
 Share

Recommended Posts

http://www.tnt-audio.com/accessories/jolida_ssx_e.html

en

http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0917/Jolida_Foz_SSX_Sound_Stage_Expander_Review.htm

Ik speel zelf met een Quad 34 voorversterker in de woonkamer en dus niet zo allergisch voor een klankregeling. Dit is echter een bijzondere vorm daarvan en bovendien redelijk geprijsd. Ik ga het eens even bijhouden, maar misschien komt er in de luisterkamer wel eentje te staan.

Edited by carl

Jawel hoor, dat is het niet. Heeft niks met "geloven" te maken en ik heb met iets dergelijks ook wel mensen aardig voor de gek gehouden. Daar heb ik HEAR wel eens verslag van gedaan. Het is gewoon een vervormer die extra buizensmaak toevoegt. Prima als mensen dat prettig vinden. Persoonlijk vind ik het bij een goede installatie overbodig of zelfs ongewenst. Je geeft je muziekmateriaal dan toch een onontkoombaar extra smaakje wat niet in  de opname zit.

Klopt, het is manipuleren van het signaal naar iets anders dan wat het was. In een studio wordt dat vaak gedaan voor een beoogt eindresultaat. Maar wat voeg je met zelf prutsen daar later nog aan toe? Zou zeggen vraag een recensie exemplaar aan en probeer het eens uit.

Onno heeft even wat andere prioriteiten gehad, maar als ik het goed begrijp kunnen we binnenkort weer van start. Er ligt in ieder geval wat kopij klaar van mij en Roger. 

Edited by carl

2 hours ago, mumsoft said:

Het zou mooi zijn als Puresound weer opgestart wordt. Kan wol ook een artikel over smaak kwijt.

Een van de weinigen dingen die ik met zekerheid weet is dat de huidige hoofdredacteur nooit een artikel van Wiel plaatst -  zelfs niet op 1 april :P

Alleen maar droogkloten Wiel, ik val nog het meest mee, hoewel :D 

Overigens begrijp ik je punt want jij constateert sec dat alles toch verschillend klinkt. Roger wil een en ander verklaren en zo een stap verder komen. 

Edited by carl

Dat is eigenlijk wel jammer. Ik heb tot nu toe altijd wel de idee gehad dat het door elke stap die ik gezet heb, het steeds beter wordt

Ik heb wat contacten met Dr Thorens (Rob Spoelstra) die ook in Nijmegen woont. Hij heeft bij Siltech/Crystal gewerkt en is werkelijk zeer lovend over het bedrijf. Ik heb bij Puresound een concept artikel liggen over hun phono kabel en die is niet mis en voor een niche artikel ook nog redelijk geprijst. Het hoog van de kabel is zijdezacht en dat was niet in de lijn met eerdere ervaringen met zilveren kabels die allemaal (kimber KCAG, JK) wat sislig klonken. Ik ben dus zeker nog van plan een interlink van hun uit te proberen.

Edited by carl

Komt dat dan vaak voor Jack? :huh: Ik heb dat van mijn leven nog nooit bij iemand thuis gezien... en zeker niet bij de stugge dikkere kabels. Die geven zelf wel aan tot hier en niet verder. Daarentegen ben ik wel regelmatig een ratjetoe van hele "Hoge" kwaliteit (en prijs) interlinks met 230V netsnoeren door elkaar tegengekomen. Lagen gewoon door elkaar en tegen elkaar aan

Kleine anekdote, uit het repertoire van Henk Niemeijer (Audio selectief). Die liever niet dure kabels uitleende "om te proberen" "Jack dan leg ik dat uit aan de klant" die zegt dan: "ok snap ik" vervolgens pakt hij de kabel vouwt hem op en stopt hem dubbel in zijn binnenzak :wacko: :lol:

Of het in de praktijk voorkomt?

Denk het wel, vooral als kabels voor moeder de vrouw :unsure: "uit het zicht" weggewerkt moeten worden en de apparatuur in e.e.a. Ikea kast gefröbel moet worden.  Bij zwaarder kabels kun je dan een knik krijgen net na de cinch stekker of net waar hij naar beneden gaat naar het volgende apparaat en natuurlijk daar ook weer.  Meestal zet ik het zelf vast met een stuk klitten band en hou zo meteen 220Volt en audio uitklaar.  Maar momenteel is het bij mij ook een rommeltje ;)  Maar ook bij coax kabels etc altijd ruim met een boogje aansluiten :)

Edited by Tubejack

Ik heb dat verhaal vaak van Henk gehoord, maar nog nooit van iemand (bladen en fabrikanten) anders.  Wat ik me herinnerde bekende het buigen dat opnieuw moest worden ingespeeld. Het is wel zo dat ik van nature zeer voorzichtig ben. Het maakt bij mij dus niet uit of het koper of zilver is.

Ik zal trouwens Cock ook nog eens vragen of ik een interlink van hem mag recenseren. 

Edited by carl

Dat is dan voor mijn interlinks een geducht "probleem". De draden worden n.l. om de 2 mm gebogen. Toch heb ik een vraag liggen van iemand die een paar zeer hoogwaardige sets heeft om er weer een paartje bij te maken. En neem van mij aan, dat dat een kritische luisteraar is.

1 hour ago, Hans van Liempd said:

Dat is dan voor mijn interlinks een geducht "probleem". De draden worden n.l. om de 2 mm gebogen. Toch heb ik een vraag liggen van iemand die een paar zeer hoogwaardige sets heeft om er weer een paartje bij te maken. En neem van mij aan, dat dat een kritische luisteraar is.

Gaat i.d.d. nog een hele toer worden om dat Siltech kabel om de 2 mm om te buigen. Maar we zijn wel wat gewend van jou. B.t.w. wat moet iemand met "een paar zeer hoogwaardige sets"? :huh: Voor ieder muzieksoort eentje?

Edited by Pjotr

Ik heb trouwens een Crystal Cable en die zou je zo kunnen buigen. Siltech heb ik vele jaren geleden uitgeprobeerd: ik vond ze stug en geluidsmatig niet overtuigend voor de prijs. Maar goed er zijn inmiddels jaren verstreken. Hun LS overtuigde me vorig jaar in Muenchen ook niet. Ik zou ze nog wel eens willen horen.

Edited by carl