Jump to content

Leuk ding!

carl
 Share

Recommended Posts

Ik had op m'n oude stereomeubel een rek gemaakt om de kabels aan te bevestigen, kijk eens wat een mooie boogjes. N.b. bij de Cyrus zitten de aansluitingen van boven, niet aan de achterkant. Let niet op de kwaliteit van de foto, dat cameraatje had een resolutie van een paar pixels....

XxT7qYa.png

3 minutes ago, TL 200 said:

.................. Let niet op de kwaliteit van de foto, dat cameraatje had een resolutie van een paar pixels....

Zo zie je maar, je hebt niet veel pixels nodig om de bedoeling over te brengen. Dacht ook al, wat zijn dat voor bijzondere kabels met zo'n speciale gloed die er omheen hangt. Heel magisch. Maar het zou best wel die pixels kunnen zijn...

1 hour ago, TL 200 said:

Ik denk dat de lens, van echt plastic, de oorzaak was van die chromatische abberatie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Chromatische_aberratie

Oh, dus geen astrale hemelse kabeltjes? Met magische klankeigenschappen? :huh: Gewoon hele aardse van plastic...  :)

Cirrus maakte i.d.d. erg mooi en bijzonder spul, evenals Mission.

Edited by Pjotr

14 hours ago, Pjotr said:

Over leuk ding gesproken: Wellicht komt Marco met een JLH primeur op de volgende dag in HvH. Of mag ik dat nog niet verklappen? :D

Ik begreep dat al de vorige bijeenkomst. Het zou een JLH zijn maar dan met een fatsoenlijke voeding (lees fors). Het schijnt inderdaad een prima ontwerp zijn als ik de Engelse sites mag geloven.

Het is meer in het kader van de nieuwe lijn vintage style Blumenhofers Carl. Heb een maand geleden een eertste proto mogen beluisteren en dat klonk heel erg lekker. Ikzelf vond het wat aan de "mellow" kant. Maar dat is wel precies Marco zijn smaak. Het is i.i.g. een versterker waar je i.c.m. de grote Blumenhofers onbeperkt naar kunt blijven luisteren zonder een spoortje vermoeidheid (of wat dan ook van die strekking).

On ‎23‎-‎5‎-‎2018 at 7:58 PM, Pjotr said:

Gaat i.d.d. nog een hele toer worden om dat Siltech kabel om de 2 mm om te buigen. Maar we zijn wel wat gewend van jou. B.t.w. wat moet iemand met "een paar zeer hoogwaardige sets"? :huh: Voor ieder muzieksoort eentje?

Dat is meer de hobby dan voor verschillende muziek. Aan de ene kant van z'n luisterruimte een experimenteerset, aan de andere kant de hoogwaardige set, maar daar staan ook twee sets naast elkaar opgebouwd. Het is overigens wél de bedoeling om het e.e.a. te verkopen.

Mijn opmerking betreffende dat om de twee mm buigen was meer een reactie op het algemeen verhaal dat je kabels niet moet buigen. Voor mijn kabels zou dat dus een giga probleem opleveren. Niks met Siltech van doen dus.

Edited by Hans van Liempd

21 minutes ago, Tubejack said:

Je kan kabels rustig buigen, alleen moet je zorgen dat er geen scherpe knik in komt.  Dát is de strekking van het verhaal, Hans. Verder is twisten heel normaal, anders zou UTP kabel niet werken. ;)

Hoe moet ik dat dan zien zien Jack? Wat is een scherpe knik? Een bocht van een meter, 1 cm of 0,01 mm? En waarop is dat gebaseerd. En wat gebeurd er bij een te scherpe knik? Vliegen de elektronen dan uit de bocht en mis je een paar tonen?  :unsure:

Vragen naar de bekende weg Pjotr. Met 26C hier binnen. Veel te warm omdat nog een keer te gaan uitleggen. Gebruik de zoekfunctie maar van dit forum. Maar één ding weet ik zeker.  Aan jou leen ik geen kabel uit.  Aan niemand, trouwens ;)

Edited by Tubejack

Hoezo vragen naar de bekende weg? Mij zijn geen specifieke buigcriteria voor interlinks bekend. Mij is alleen bekend dat je kabels beter niet zo behandelt dat ze stuk gaan, als je ze nog als audiokabel wilt gebruiken tenminste. Maar dat lijkt mij een open deur...

Ok. Stel je eens voor. je hebt een digitale interlink, met een karakteristiek impedantie van 75Ω.  Wat gebeurt er nu in de kabel, als je b.v. te zuinig bent en een kabeltje neemt van 60cm in plaats van een iets ruimere van 75cm waarbij je geen scherpe bochten hoeft te maken. 

Edited by Tubejack