Jump to content

Spotify niet meer onderteund op mijn streamer

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Hallo

Sinds korte tijd, is mijn streamer Pioneer N70A niet meer zichtbaar in de lijst van beschikbare apparaten
en kan ik spotify nu alleen nog over mijn tablet/pc luisteren en niet meer via mijn Hifi-installatie.
Heb spotify opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaten?
Ik weet wel, dat Spotify sinds enige tijd, een aantal apparaten niet meer ondersteunt, waaronder ook mijn Pioneer N70A

Wie weet wat ik kan doen ?   
Heb al wel een mail naar Spotify gestuurd maar krijg een onbeduidende standaard mail retour, waar ik niks mee kan

Wat is nu de beste en goedkope oplossing (< 150 euro), om spotify weer draaiend te krijgen.
1. Hierbij wil ik de DAC  van mijn Pioneer blijven gebruiken (dus mogelijk aan te schaffen device, moet over digital-out beschikken)
2. Streamen via Wifi.
3. Geschikt voor Spotify-Connect ?

Eventueel is streamen via ethernetkabel ook mogelijk maar geniet niet mijn voorkeur, immers Ik heb al een ethernetkabel
lopen van mijn router naar mijn Pioneer, om van mijn Nas te kunnen spelen en dit wil ik graag zo laten.
Of kan ik anders een switch plaatsen vlak nabij mijn set en hierop 2 korte ethernetkabels op aansluiten, waarbij
1 kabel naar de Pioneer gaat en de ander naar de aan te schaffen device voor Spotify

Stelletje dropsleutels die spotify-knakkers :mad2:

Eigenlijk moet je een mailtje sturen naar Pioneer waarom ze geen nieuwe software versie maken. Ik had hetzelfde met Logitech apparatuur,  gelukkig is die software tegenwoordig "opensource":unsure: en heeft Michael Herger een nieuwe plug-in gemaakt voor de Logitech Media server.   Werkt zeer goed en heeft precies dezelfde bediening als alle andere apparaten waarmee ik Spotify kan streamen.  

Dus als je de Logitech Media server op je NAS samen met die Pioneer gebruikt misschien werk die plug-in bij jou  ook.

3 hours ago, vintagemod said:

Is oud nieuws ,ook bij onkyo en bij meerde grote fabrikanten wordt spotefy niet meer ondersteund.

mvg wol

Manieren van streamen en bedienen veranderen nu eenmaal. Daarom zou ik zelf niet gauw een apparaat kopen waarbij ik te veel afhankelijk ben van de support van een leverancier.  Ik heb daar al een aantal keer voor gewaarschuwd. Het probleem bij goedkope en populair geprijsde streaming apparaten, dat er geen geld is voor nieuwe software ontwikkelingen op de langere termijn zeg 3....4 jaar.  De bediening van Spotify is in de paar jaar dat ik het heb, enorm verbetert. Ik ken geen platform dat een makkelijker bediening heeft, fabrikanten moeten daar wel in mee willen en kunnen gaan....    Maar goed, daar schiet van vanzomereneng nu niets mee op.  Ik hoop dat hij met de Logitech media server uit de weg kan.  Mocht hij een Synology NAS hebben dan kan hij de laatste beta installeren en proberen of dat werkt samen met zijn Pioneer.  Garantie echter tot de deur ;)

squeeuzboxspotify.jpg 

Edited by Tubejack

Als je niet opziet tegen een beetje knutselen Vanzomereneng,  is dan lijkt me een oplossing met een raspberry pi waar Marc (Mumsoft) momenteel mee aan het experimenteren is heel leuk.  De software is voorzover ik weet opensource, zodat je niet afhankelijk bent van één leverancier of één pakket. 

Maar het meest makkelijk, zijn de oplossingen en software van de Spotify zelf.  Via een PC met Windows Mac of Linux.

Edited by Tubejack

Bedankt voor de reacties,

Zelf experimenteren met software, plug-ins e.d is niet echt mijn hobby.

Ben nog in dubio tussen:
a/  om een TechniSat DigitRadio 110 IR aan te schaffen (159,- euro), Werkt op Wifi of Lan, heeft een digital-out en Spotify connect
b/  of om voorlopig Spotify  links te laten liggen

Dan is zo'n Raspberry een stuk goedkoper. En veel flexibieler ongetwijfeld. De software zet je er fluks op, en add-ons installeer je met een klikje. Je hebt er alleen een smartphone voor nodig. Het is geen hobby, want er is niks aan en het is zo gebeurd.

2 hours ago, VANZOMERENG said:

Bedankt voor de reacties,

Zelf experimenteren met software, plug-ins e.d is niet echt mijn hobby.

Ben nog in dubio tussen:
a/  om een TechniSat DigitRadio 110 IR aan te schaffen (159,- euro), Werkt op Wifi of Lan, heeft een digital-out en Spotify connect
b/  of om voorlopig Spotify  links te laten liggen

Je kunt veel meer dan je denkt ;) Zo' n goedkope radio of streamer is leuk....... tot de volgende software update van Spotify.  Dan is een Raspberry meer toekomstvast :)

Nee Wol, ik doe niet meer aan bijles geven. Heb ik allang mijn bekomst van. Ik zal best een hoop lol hebben van mijn IT-achtergrond, maar zolang die raspberries bedacht zijn voor het onderwijs, denk ik toch dat het niet heel moeilijk kan zijn zo'n ding aan de praat te krijgen.

Gelukkig kan m'n schoonzoon helpen. Die heeft gisteren zo'n ding aan de tv gehangen:

https://www.amazon.com/Amazon-Fire-TV-Stick-With-Alexa-Voice-Remote-Streaming-Media-Player/dp/B00ZV9RDKK

In Duitsland gehaald, wat hier dichtbij is......... Raspberry, Apple tv alles heeft ie al gehad, is gek op tv kijken.

Nog een week of twee dan begin ik aan de Raspberry. Heb het zo verrekte druk op dit moment en de warmte werkt ook niet echt mee.