pjotr27 Posted 17 mei 2023 Author Report Share Posted 17 mei 2023 On 7-1-2022 at 01:54, Ferdinand Brink said: Wat is er met de Thorens TD 147 gebeurt?. Die had je toch niet verkocht? Die had ik een keer tijdens een verlof verkocht. Stond in de weg bij onze kinderen. Ik heb nog best veel lp's maar denk niet dat ik nog een platenspeler ga kopen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 17 mei 2023 Report Share Posted 17 mei 2023 10 minutes ago, pjotr27 said: . .Alhoewel ik me wel afvraag of een periode zoals de afgelopen week niet waardevoller is als mooie spullen... Dat hoef je je niet af te vragen want dat weet je best, net als wij allemaal Spullen, hoe mooi ook, kunnen je niets geven wat ook maar in de schaduw kan staan van (warm)menselijk contact. Helaas zijn spullen nogal eens duurzamer dan die (soms grillige) contacten. Succes met de speakers, als alles af is kom ik graag weer eens langs voor de 'mooie spullen' Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 17 mei 2023 Author Report Share Posted 17 mei 2023 29 minutes ago, Kraus vonBentinck said: Dat hoef je je niet af te vragen want dat weet je best, net als wij allemaal Spullen, hoe mooi ook, kunnen je niets geven wat ook maar in de schaduw kan staan van (warm)menselijk contact. Helaas zijn spullen nogal eens duurzamer dan die (soms grillige) contacten. Succes met de speakers, als alles af is kom ik graag weer eens langs voor de 'mooie spullen' Klopt, daarom vind ik contacten zoals met jouw, Cock en nog wat andere muziek liefhebbers heel waardevol. Je bent altijd welkom, ergens begin Juli hoop ik alles binnen te hebben, dan flinke tijd inspelen en wellicht nog meer genieten. Het leven is maar kort, dus genieten is ook iets wat heel belangrijk is. Als je weer thuis bent kom ik wel bijkletsen bij je. Ik kom vaak genoeg in de buurt… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 17 mei 2023 Report Share Posted 17 mei 2023 (edited) 1 hour ago, pjotr27 said: Dat is het zeker. Ik zie best uit naar de ontmoeting met Aurel Bryan maar de afgelopen week heeft veel impact gehad. Heb een aantal nachten geslapen bij locals die het niet bepaald breed hebben. Ze leven in een gesloten gebied waar buitenlanders of anders gelovenden niet welkom zijn. Dat ik daar toch een ingang heb gekregen, raakt niet alleen mezelf maar ook de mensen die daar wonen. Er vloeiden veel tranen vanmiddag bij het afscheid nemen en dat terwijl ik helemaal niet met een geldzak strooi (ik geef nooit geld, wel eten of dringende benodigdheden zoals een golfplaat zodat ze droog blijven). Ik zit nu in een hotel en moet het eerst maar eens verwerken. Wat hebben we het in Nederland ongelofelijk goed. Ik kan het probleem niet oplossen en dat houd ik maar in mijn achterhoofd. Aan de andere kant moet ik ook genieten van de mooie dingen van het leven. Alhoewel ik me wel afvraag of een periode zoals de afgelopen week niet waardevoller is als mooie spullen... Dat is handig spullen mee hebben waar lokale mensen wat aan hebben. Bijzonder dat er plekken op basis van nationaliteit en geloof zijn afgesloten. In ieder geval heb je laten zien dat ze niet volledig van de wereld zijn afgesloten. In Nederland zijn we verwend ja, en welvaart kan snel verloren gaan. Dus daar moeten we ons wel bewust van zijn. Ben benieuwd wat je meeneemt en misschien nog beluistert als je er bent. Foto’s zijn altijd welkom. (Smilie hier) Edited 17 mei 2023 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 19 mei 2023 Author Report Share Posted 19 mei 2023 Ik ben net weer terug van een bezoek aan Aurel Bryan. Zo'n 5 jaar geleden had ik er al een set luidsprekers gekocht en ik ken Rudy Gunawan intussen een jaar of 6. Uiterst vriendelijk, praat nauwelijks Engels en zijn Indonesisch is met Javaans als de officiele taal. Gelukkig spreek ik het vloeiend en dat maakt communicatie niet zo moeilijk. Een jaar of twee geleden was er een preview van een komende review op 6Moons, maar die is verdwenen. Een van mijn eerste vragen aan hem was waarom dit niet is doorgezet. De grootste reden was de kosten van transport naar Europa, hij moet een set versturen die niet meer terug kan. Dat kost (kast+units) intussen alleen al aan transport ruim 1000 euro. Dat geld kan hij niet missen, daar is hij te klein voor. Ik heb straks 2 sets, wellicht kan een set van mij gebruikt gaan worden voor een review. Zoals overal in Indonesië is zijn werkplaats een grote bende. Beneden maakt hij de units, boven is zijn primitieve luisterkamer. Hij speelt met een Aiwa cd speler met buizen uitgangstrap, een zelfbouw buizenamp en dat is het dan ook. We luisterden naar de 8 inch ferriet versie in een aangepaste kast. Het verschil met mij thuis is wel duidelijk hoorbaar. Hij heeft in zijn kamer meer laag, maar ook minder 3D beeld en de stemmen zijn minder tastbaar. We hebben ook nog even naar de 4 inch geluisterd. Klein kastje maar wel mooi sonoor geluid. Hij maakt intussen 4 inch, 5 inch, 6 inch en 8 inch unit met ferriet magneet of neodymium magneet. De 5,6 en 8 inch zijn ook in fieldcoil verkrijgbaar. Inclusief transport en invoerrechten variëren de prijzen van zo'n 300 euro per set voor de 4 inch ferriet tot een kleine 2000 euro voor een set 8 inch fieldcoil inclusief voeding. De prijzen zijn stuk hoger als 5 jaar geleden, naast hogere materiaalprijzen is ook transport erg duur. Mochten er mensen interesse hebben, stuur me een pm. Ik wil er verder niets aan verdienen, de prijs is gewoon wat ik Rudy (Aurel Bryan) betaal + transport + invoerrechten. Er zijn een aantal fotos en twee korte video's, wellicht wil iemand die in dit draadje zetten. Stuur me even een pm met email dan stuur ik een WeTransfer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 mei 2023 Report Share Posted 19 mei 2023 Ik zal het even plaatsen, Pjotr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 mei 2023 Report Share Posted 19 mei 2023 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 mei 2023 Report Share Posted 19 mei 2023 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 mei 2023 Report Share Posted 19 mei 2023 (edited) video’s Zo te zien werken de video’s niet in de post, maar wel met een directe link naar de map toe. Check: https://app.photobucket.com/u/vinylivan/a/95bf5676-b181-46cc-9d67-3a153148ca2d?field=DATE&desc=desc Edited 19 mei 2023 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 19 mei 2023 Report Share Posted 19 mei 2023 Interessante achterkant van de conus. Er lijken wel strookje hout (fineer) op geplakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 19 mei 2023 Report Share Posted 19 mei 2023 Heel gaaf dat je zo een inkijkje geeft in hoe de speakers tot stand komen. Met welke versie ga je eigenlijk spelen, de 8”? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 19 mei 2023 Report Share Posted 19 mei 2023 Ook de spider waarvan stukken ontbreken....Ze lijken wel heel erg op Cock zijn Kefjes toch?...die magneten ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 20 mei 2023 Report Share Posted 20 mei 2023 17 hours ago, Roots said: Ook de spider waarvan stukken ontbreken....Ze lijken wel heel erg op Cock zijn Kefjes toch?...die magneten ook. We hebben in een ver verleden wel eens spiders gemaakt van heel dun fineer. Vier smalle strookjes is genoeg en dan heb je er ook gaten tussen. Veert alleen een beetje te veel en met het schaven trek je spanning in het hout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 20 mei 2023 Author Report Share Posted 20 mei 2023 18 hours ago, Duclaasie said: Heel gaaf dat je zo een inkijkje geeft in hoe de speakers tot stand komen. Met welke versie ga je eigenlijk spelen, de 8”? Ik heb al 8 inch fieldcoil, maar dat is nog mk1, nu de laatste versie de mk3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 22 mei 2023 Author Report Share Posted 22 mei 2023 Net mijn nieuwe units uitgepakt. Komende dagen een speaker ombouwen. Dan kan ik eens vergelijken (met mono muziek) wat de verschillen zijn. Fijn in ieder geval dat de nieuwe units connectors hebben ipv aan gesoldeerde draden. Fotos volgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 mei 2023 Report Share Posted 22 mei 2023 (edited) Nog wat foto’s, want onze reizende audiovogel, ofwel @pjotr27 is weer geland op zijn Nederlandse nest: Nu afwachten wat zijn ervaringen zijn als ze worden aangesloten. Edited 22 mei 2023 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 22 mei 2023 Author Report Share Posted 22 mei 2023 1 hour ago, Ivan10 said: Nog wat foto’s, want onze reizende audiovogel, ofwel @pjotr27 is weer geland op zijn Nederlandse nest: Nu afwachten wat zijn ervaringen zijn als ze worden aangesloten. Dank Ivan. Het zal wel even inspelen kosten, maar het is ook wel erg leuk. Eind juni komen ook mijn nieuwe kasten aan. Dan kan ik de oude set vergelijken met de nieuwe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 24 mei 2023 Author Report Share Posted 24 mei 2023 Gisteren en vandaag de nieuwe units in de oude kasten gemonteerd. Natuurlijk hoor je dat het nog beetje "op slot" zit, maar mijn vrouw merkte net op: wow, wat een verbetering nog. Iets meer laag, maar vooral nog homogener... Ik heb al heel wat units gehoord, maar wat zijn deze mooi... En zelfs met de nieuwe prijzen nog steeds heel betaalbaar, zeker voor fieldcoil units... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 30 juni 2023 Author Report Share Posted 30 juni 2023 Mijn nieuwe kasten voor de Aurel Bryan units, twee stuks buizenvoeding voor de fieldcoils en een 2A3 versterker zijn in Nederland aangekomen. Samen met mooie Linlai buizen en nog wat Gaofei stekkers..Komende week ben ik helaas op reis, daarna alles ophalen..spannend.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 30 juni 2023 Report Share Posted 30 juni 2023 Mooi, ben benieuwd naar het eindresultaat. Maar waarom plaats je dit en voorgaande niet jouw set topic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 1 juli 2023 Author Report Share Posted 1 juli 2023 3 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Mooi, ben benieuwd naar het eindresultaat. Maar waarom plaats je dit en voorgaande niet jouw set topic? Niet echt over nagedacht. Spullen komen wel uit het verre oosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 17 juli 2023 Author Report Share Posted 17 juli 2023 Alle spullen staan intussen in mijn luisterruimte. Was nog wel een flinke operatie zelfs met een grote stationwagen. Komende dagen maar eens gaan kijken hoe alles eruit ziet. Kasten zijn stukje groter als ik nu heb en ook iets anders van constructie. Ik ga maar eerst 1 luidspreker ombouwen en dan eens mono luisteren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts