carl Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli Met Crystal cable heb ik dezelfde goede ervaring. Je wilt ook niet weten wat die lui omzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli Hier is vrijwel alles verzilverd koper. En helemaal geen scherpte. Perfecte balans in mijn oren. Ik denk, dat goede kabels de zwakte van de rest van de set en opname laten horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli Ik gebruik Grimm kabel, eerst de TPR die 10€ de lopende meter kost, nadien heb ik de TPM gekocht die nog een ietsje pietsje beter was maar die in nu vervangen door de SQM. Een tijdje geleden een shoot out gedaan tussen de TPM en de SQM en de verschillen waren een nog vloeiende geluid, het 3D beeld is ook iets beter, mooier afgelijnd. Daarom ga ik de TPM vervangen door de SQM. Maar wil je een mooie kabel voor relatief weinig geld dan is de TPR een absolute aanrader. De discussie wel/niet laat ik aan mij voorbij gaan. Ik beschouw mezelf nuchter genoeg om verschillen te horen en accepteren. Speakerkabel is Jorma Design Duality, die had ik nog liggen in de winkel en heb die in 2 geknipt en zodoende heb ik per kant 2 sets van 1,5 meter. Stroomkabels, alles van Essential Audio Tools. Had ik ook nog liggen en die vind ik erg goed, verschil komt volgens mij door de goede afscherming. Stekkerblok komt nog van Rick Paap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 31 juli Author Report Share Posted 31 juli 20 minutes ago, Hans van Liempd said: Hier is vrijwel alles verzilverd koper. En helemaal geen scherpte. Perfecte balans in mijn oren. Ik denk, dat goede kabels de zwakte van de rest van de set en opname laten horen. Persoonlijk vind ik verzilverd koper niet mooi. Er zit altijd een soort randje aan wat mij irriteert. Wel mooi is zilver met klein beetje goud erdoor... Het is alleen erg duur op dit moment... Maar laat mij eerst mijn zilveren interlink maar eens uitproberen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli 21 hours ago, Walt said: Ha Roots, Als 400 de vraagprijs is, zou ik inzetten op 325 en niet hoger dan 350 gaan, markt is niet zo best nu. Groetjes Walter Vreemd...Ineens heeft hij een andere naam en woont ergens anders. https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/audiokabels-en-televisiekabels/m2137849597-siltech-sq-88-classic-mk-2-g5-xlr-50cm Waarschijnlijk leest hij mee want is ineens 50 euro duurder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli 4 hours ago, pjotr27 said: Persoonlijk vind ik verzilverd koper niet mooi. Er zit altijd een soort randje aan wat mij irriteert. Wel mooi is zilver met klein beetje goud erdoor... Het is alleen erg duur op dit moment... Maar laat mij eerst mijn zilveren interlink maar eens uitproberen... Zilver met een vleugje goud, vind ik ook prachtig. Behalve als je een set hebt met wat meer oneven harmonischen. Dan kan het verschrikkelijk zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli Heb je daar ervaring mee Jack? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli Ik laat die siltech schieten vooral om de onbetrouwbaarheid...En wacht Pjotr zijn belevenissen af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli Mijn gevoel zegt dat het wel betrouwbaar is roots. Sommige mensen handelen onder een andere naam op marktplaats. Is het ver weg voor je? Anders gewoon bellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli De kabel, doos en briefje zien er wel echt uit, lijkt geen namaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli 1 hour ago, Roots said: Heb je daar ervaring mee Jack? Jazeker. Het kan vreselijk, niet om aan te horen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli Wrong Jack...Welke Siltech kabels heb jij gehad? Ik ga die man een mailtje doen via hifi.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli 56 minutes ago, Roots said: Wrong Jack...Welke Siltech kabels heb jij gehad? Nope, Siltech zilver goud zit in een van mijn buizen versterkers. Zowel als interne bedrading in in de uitgangstransformatoren. Da's heel wat meer draad dan zo'n interlink van een meter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli (edited) Nee, dat zit er niet in. * Trouwens een UGT is een bron van faseverschuiving, en Siltech wil dat juist niet. Edited 31 juli by Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli (edited) 15 minutes ago, Roots said: Nee, dat zit er niet in. * Trouwens een UGT is een bron van faseverschuiving, en Siltech wil dat juist niet. The VDV-6040SILpp has a silver wire secondary, while the VDV-6040SIL2pp is completely Siltech silver wire. Bron https://mennovanderveen.nl/index.php/nl/develop/10-publicaties/104-modify-the-ul40-step-by-step Dit soort transformatoren is vanwege het zachtere zilver dan koper veel moeilijker te wikkelen. maar beperkt gemaakt en verkocht, zover mij bekent door Menno van der Veen en Hans Braam van Amplimo 2 wat wil Siltech niet? Bron? Edited 31 juli by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli (edited) Ik heb wel gehoord dat Siltech en Crystal cable extreem goed afschermen. Ik heb trouwens goede ervaring met mijn Crystal phonokabel en Piccolo interlink. Ik heb er wel Graham Nalty stekkers op laten zetten. Beter dan die Furutechs. Edited 31 juli by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 31 juli Author Report Share Posted 31 juli 2 hours ago, Roots said: Ik laat die siltech schieten vooral om de onbetrouwbaarheid...En wacht Pjotr zijn belevenissen af. Uiteraard laat ik het wel weten. En als ik een set binnen heb en tevreden ben, is mijn setje altijd wel te proberen in je eigen set. In ieder geval is de prijs geen "Siltech" prijs... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli Dat is nou aardig Pjotr. Jack om even om mijn vraag terug te komen...Ik heb de 4-56 als wel dubbele run FT 12 nieuw gekocht a bijna 4000 gulden toen...ook de FTM 3 gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli Dat wordt door velen nog steeds als een van de mooiste `siltech kabels gezien. Ik heb zelf ooit een type 88 gehad, niet de SQ, maar een type ervoor nog voordat ze zonder goud toevoeging zijn gaan werken. Ik meen dat de FT seri een feite “dezelfde” kabel was, maar dan rond ipv plat. Die kabel klonk zo anders dan de meeste concurrenten. Enorme warmte en volheid maar daarnaast toch details. Echt ets bijzonders. Heb hem weg gedaan omdat het laag nogal rond was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 31 juli Report Share Posted 31 juli Raar hoe dat zo kan verschillen...In mijn beleving is er geen beter laag dan met de FT12. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 1 augustus Report Share Posted 1 augustus Ik heb nog even online gezocht, ik denk dat het niet de 88 maar de LS-80 was. Ik vermoed dat deze toch een heel andere opbouw heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 1 augustus Report Share Posted 1 augustus 23 hours ago, Edje2 said: Mijn gevoel zegt dat het wel betrouwbaar is roots. Sommige mensen handelen onder een andere naam op marktplaats. Is het ver weg voor je? Anders gewoon bellen. Ik vroeg hem om een vast tel nummer om te bellen...Toen was ik ineens onbeschoft en een gebrek aan mentaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 1 augustus Author Report Share Posted 1 augustus 21 minutes ago, Roots said: Ik vroeg hem om een vast tel nummer om te bellen...Toen was ik ineens onbeschoft en een gebrek aan mentaliteit. Dan zou ik het zeker niet aanschaffen… vast een fake Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 1 augustus Report Share Posted 1 augustus Dan lekker links laten liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 augustus Report Share Posted 1 augustus 2 hours ago, Roots said: Ik vroeg hem om een vast tel nummer om te bellen...Toen was ik ineens onbeschoft en een gebrek aan mentaliteit. Ongelooflijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts