Jump to content

Audio in Indonesia

pjotr27
 Share

Recommended Posts

Even een uitgebreide update:
Het ontwerp is ongeveer zoals de Sun Audio 2A3 met aanzienlijk betere componenten.

Alles is gekocht en in elkaar gezet in China door een Nederlander (HTForum, Pinda13).
De kast is gemaakt van massief walnoot hout met zowel onder als boven een roodkoperen plaat.
Inwendig alles zoveel mogelijk hardwire met vooral NOS componenten en wat nieuwe productie componenten.
Wat zit er allemaal in:
4x Hasjimoto trafo. Hier is bewust voor gekozen, Tamura was de 1e optie, maar de verkrijgbaarheid is erg lastig. 
Toichi Tone Factory 10+50+50 uf condensator
Western Electric D1622003 4uf Cap
Audio Note Kasei 220uf
Weerstanden: AN Tantalum en een "eigen merk".
Nikkai power switch
Sprague nos 20Uf, wordt nog vervangen door Mallory
Bekabeling NOS tinned ofc
Eizz 33 Staps volumeregeling
Gaofei connectors
Linlai Elite E-6SN7 buizen
Linlai Elite E-274B voedingsbuis
Linlai Elite E-2A3 buizen
Nano zekering violet

Het kost wel wat zo bij elkaar, maar het speelt dan ook echt prachtig.

IMG-20230218-WA0007 kopie.jpeg

In 1e instantie wilde ik een nieuwe Sun Audio 2a3 kopen. Maanden bezig geweest om contact te krijgen met de importeur en Sun Audio. Geen enkele reactie. Ook vriendje heeft het geprobeerd, geen reactie. Tot er een kennis aanbood om het te gaan maken volgens het ontwerp van Sun Audio. Het is wel een heel stuk grotere amp als een Sun, en ook stuk zwaarder,maar dat is alleen maar fijn. Ook ben nu wel meer geld kwijt als een Sun Audio, maar het ziet er ook heel veel mooier uit en alle componenten zijn top. Het is meteen ook een "amp" voor het leven. Ondanks de slecht 2* 3.5 watt kan het hard genoeg met de hoog rendement fieldcoils. Erg blij mee! Er is nog 1 upgrade mogelijk,de Sprague kan ik vervangen door hele zeldzame Mallory caps. Dat is een kwestie van de komende maanden even ombouwen en de beste houd ik..

• 2 weeks later...
14 minutes ago, Kraus vonBentinck said:

Mooi hoor.

Er staat volgens mij vrijwel niets meer (alleen het Proceed loopwerk en de DAC) wat ik gehoord heb. Maar... hebben de harmonizers hun plek moeten afstaan? Zo te zien staan de luidsprekers nu ook solide👍

De harmonizers staan nog bij Cock ergens in zijn magazijn… komt wel…bekabeling is nog wel hetzelfde op de luidsprekerkabels na. Maar dat is Ocos net als Cock bij zich had. De dac is nu ook een andere, wel dezelfde chip, maar andere buizen en intern diverse upgrades. Bovendien trafos….

• 1 month later...

Intussen speelt het systeem nu een kleine maand. Inmiddels de eerste luisteraars gehad die de set zoals hij nu speelt hebben gehoord. Ik kan alleen maar enthousiaster worden, zeker acoustisch werk of klassiek klinkt echt bizar mooi. Oktober ga ik weer naar Indonesie, er is in ieder geval weer een afspraak gemaakt met Aurel Bryan. De kans is groot dat ik de fieldcoil units ga importeren voor hem. Als high-end forummers willen komen luisteren in zuid Drenthe, welkom en stuur me maar een pm…

13 hours ago, pjotr27 said:

Als high-end forummers willen komen luisteren in zuid Drenthe, welkom en stuur me maar een pm…

We zijn een paar weken geleden in Diever op vakantie geweest. Toen heb ik er wel aan gedacht, maar me zelf uitnodigen vind ik lastig. Bovendien wist ik wél, dat je "ergens in het noorden" woonde, maar niet precies waar.

Edited by Hans van Liempd

2 hours ago, carl said:

Dat wil ik in het najaar graag Pjotr. Mag ik een luistervriend meenemen als gezelschap onderweg. Hij heeft net Troels Gravensen LS gebouwd. Wat een bakbeesten.

Natuurlijk Carl. Stuur me maar een pm. Ik ben wel in Oktober een aantal weken naar Indonesië, maar er is vast een datum te vinden.