Jump to content

Veroudering

carl
 Share

Recommended Posts

Ik had jouw verwijzing naar die tekst van Sterophile niet goed gelezen Jack. Maar ik blijf het een intrigerende (dat Apple corrigeert maar) materie vinden.

En Leo je zou met een schuine wand een punt kunnen hebben, ik zat wat meer op de grootte van de ruimte. Op zich is het niet onlogisch dat bij een luidspreker de akoustiek mee doet. En die Harmonizer maakt natuurlijk wel onderdeel uit van een luidspreker.

En Wiel, ik heb verschrikkelijk respect voor van de Hul en het is een verklaarde expert. Maar van die Extender was ik niet kapot.

Edited by carl

33 minutes ago, vintagemod said:

Die conrad johnson lopen ook tot 200khz volgens stereophile.

Bron? Wol?  Je bedoelt deze?  https://www.stereophile.com/content/conrad-johnson-lp125m-monoblock-power-amplifier-measurements.  Nou 100Khz  halen ze zeker.  

Edited by Tubejack

Op een of andere manier heeft dat iets met de wijze van meten te maken, lijkt me. Misschien wordt die Premier 11a wel samen oud met mij onafhankelijk van de bandbreedte. Het is ook wel iets van “the flavour of the week”. Iets wat echt goed klinkt verouderd niet zo snel. Ik ken nog wel wat klassieke spulletjes die ze bij mij kwijt kunnen. 

Edited by carl

On 31-5-2018 at 10:16 PM, Tubejack said:

Dit is maar een heel simpel voorbeeld en in wekelijkheid hebben alle grondtonen ook weer harmonischen. Muziek is complex. Maar je kunt je nu misschien voorstellen dat je muziek hebt met grondtonen die je gewoon hoort, aangevuld met de verschilsignalen bovenop die grondtoon in dit geval van 1Khz.  Een trompet haalt uit mijn hoofd makkelijk 70Khz die verschilsignalen die ze ook IMD vervorming noemen, komen hierdoor toch weer terug in ons hoorbare gebied.  Dat geeft nu weer dat mooie volle geluid met "dikke tonen" 

Dit zegt Cock al jaren ;)

Er wordt al zo lang er opname media bestaan over gediscussieerd. En nog steeds geen eenduidig antwoord, slechts meningen. Maareh als het terug komt naar het hoorbare gebied, en dat gebeurd i.d.d. door de niet-lineairiteit van lucht, wordt het toch gewoon opgepikt door de microfoons en opgenomen op band/plaat/CD/HDD....

Edited by Pjotr

6 hours ago, carl said:

Op een of andere manier heeft dat iets met de wijze van meten te maken, lijkt me. Misschien wordt die Premier 11a wel samen oud met mij onafhankelijk van de bandbreedte. Het is ook wel iets van “the flavour of the week”. Iets wat echt goed klinkt verouderd niet zo snel. Ik ken nog wel wat klassieke spulletjes die ze bij mij kwijt kunnen. 

Als ik zelf niet technisch was, zou ik hem samen met de voorversterker naar Jerry brengen  voor een service beurt.  ;)

1 hour ago, Tubejack said:

Als ik zelf niet technisch was, zou ik hem samen met de voorversterker naar Jerry brengen  voor een service beurt.  ;)

Wat noem je dan een service beurt Jack. Rob Wilms heeft zijn eigen condensatoren laten vervangen door Teflon, maar of die beter zijn?

18 hours ago, carl said:

Wat noem je dan een service beurt Jack. Rob Wilms heeft zijn eigen condensatoren laten vervangen door Teflon, maar of die beter zijn?

Dat weet Jerry wel. In een buizen versterker zijn meestal de elco 's in de voeding en ontkoppeling aan vervanging toe.   Maar wat jij bedoelt, is iets heel anders, opwaarderen van koppelcondensatoren.  Die zitten tussen b.v. tussen voor versterker buis 5751,  6FQ7 en eindbuis KT-120.

Edited by Tubejack