Jump to content

HK AVR 5500 heeft DTS 6.1, Logic 7.1 en 5x 75 Watt, hoe zit dat?

conqubite
 Share

Recommended Posts

De Harman Kardon AVR 5500 heeft DTS ES Matrix/Discrete 6.1, DTS Neo:6, Dolby ProLogic II en Logic 7 in 7.1-Konfiguratie. Als ik het goed begrijp kun je bij Logic 7 tot 7 luidsprekers gebruiken. Toch heeft de versterker een vermogen van 5 keer 75 Watt.

Hoe zit dit?

Kun je toch 7 luidsprekers aansluiten op deze versterker met 5 kanalen of betekent dit dat als je meer dan 5 luidsprekers wilt gebruiken je een aparte eindversterker moet aansluiten op de receiver?

Het lijkt me ook een beetje vreemd dat HK de allernieuwste receivers ook weer uivoert met 5 kanalen. Waarom doen ze niet net als alle ander merken 6 kanalen?

Ik ben nog maar een A/V newbie die vanwege de hele goede muzikale kwaliteiten de HK receivers (en dan met name dit uitloopmodel)overweegt, dus neem me niet kwalijk als ik een domme vraag stel (hoewel ik altijd geleerd heb dat er geen domme vragen bestaan).

conqubite

Volgens mij kan die 6.1 decoderen en dat je de laatste kanaal via een aparte eindversterker moet aansluiten. zeker weten doe ik dit niet want ik ken hem verder niet.

Logic 7.1 dit zou ik niet weten is het niet een soort simulatie dit heeft sony b.v. met 6.1 dan simuleert die het achter-centerkanaal via de twee surroundspeakers het is natuurlijk geen echte 6.1 maar komt in de buurt.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het een gesimuleerd paar speakers zal zijn.

Sony heeft geloof ik ook van die gebakjes die dat doen. Maare 5 kanalen van 75 watt maken ook genoeg surround denk ik. Ik doe het met een Hk avr 200 met 5x 45 Watt.

Ave

Xenophon