Tubejack Posted 2 juli 2018 Report Share Posted 2 juli 2018 7 hours ago, carl said: Die wordt wel erg prijzig Jack, denk zoals gezegd meer aan de G 1. Mooi. Er zit een gemodificeerde Sabre ESS chip in, welke precies doen ze een beetje vaag over. ESS met buizen is hier een geslaagde combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 juli 2018 Report Share Posted 2 juli 2018 7 minutes ago, vintagemod said: Jack in de g1 zit geen dac in ,dat word 2000 duurder,dat word droog brood eten voor Carl in Griekenland ,en slapen tussen de schapen. . mvg wol Die nummering en namen vind ik ook wat vaag maar Carl bedoelt vast deze. https://www.wifimedia.eu/nl/auralic-vega-g1.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 juli 2018 Report Share Posted 3 juli 2018 Zou ik wat serieuzer willen luisteren (dus niet alleen mp3 en youtube rips), dan zou ik bv aan de Auralic Altair denken http://thehbproject.com/nl/testen/210/0/Auralic-Altair-streaming-DAC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 juli 2018 Report Share Posted 3 juli 2018 1 hour ago, Duck-Twacy said: Zou ik wat serieuzer willen luisteren (dus niet alleen mp3 en youtube rips), dan zou ik bv aan de Auralic Altair denken http://thehbproject.com/nl/testen/210/0/Auralic-Altair-streaming-DAC Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 juli 2018 Report Share Posted 4 juli 2018 Er is weer een week voorbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 juli 2018 Author Report Share Posted 4 juli 2018 Ik heb hem tussen de middag teruggebracht. Als ik het goed begrepen heb is er een Aries G1 en een Vega G 1. De laatste is een combi streamer/DAC. Ik koop toch pas ruim na Griekenland en mijn asbestprocedure. Beiden hebben gewoonweg prioriteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 juli 2018 Report Share Posted 4 juli 2018 (edited) Mooie producten, maar stevig aan de prijs (te veel imo). Wat me opvalt is dat kennelijk de levensduur van zo een product maar kort is (een jaartje ofzo). Veel is "sold out" , ik neem aan dus niet meer leverbaar. Zelfde trent zie je bij Oppo. https://us.auralic.com/collections/all Eigenlijk bevalt me dat niet zo. Maak de producten dan upgradable ofzo Edited 4 juli 2018 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 juli 2018 Report Share Posted 4 juli 2018 Je bedoelt dat ze maar kort worden ondersteund? Ze zijn toch niet na een jaar al kassie-wijlen? Mijn Olives worden godzijdank al lang niet meer ondersteund, anders had ik er mijn eigen draai niet aan kunnen geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 juli 2018 Author Report Share Posted 4 juli 2018 (edited) De software is volgens mij gewoon standaard voor al hun producten en wordt daarom goed ondersteund. De producten lijn is nu wel wat uitgekiender met drie streamer/Dacs in verschillende prijsklassen. De concurrentie is Naïm en Linn en dan zijn ze niet te duur. Inderdaad op de US site staan producten met Sold Out er achter. Volgens mij zitten ze sterker op de Europese markt. Kijk ook bij www.auralic.nl Edited 4 juli 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 juli 2018 Report Share Posted 4 juli 2018 (edited) Men zegt natuurlijk dat de ondersteuning blijft. Maar ik denk dat in de praktijk na een jaar of 6-10 de meeste aandacht gaat naar nieuwe producten. Zo'n bedrijf heeft gewoon niet de menskracht om 10 generaties producten te blijven ondersteunen. Maar het is de geest van de tijd. Alles moet sneller. Sneller is beter... Edited 4 juli 2018 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 juli 2018 Author Report Share Posted 5 juli 2018 Ja maar dan heb je nog steeds een DAC over Duck. Wat is het alternatief? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 juli 2018 Report Share Posted 5 juli 2018 De software zou op zijn minst open source moeten zijn, dan kun 'je' er nog wat mee als de ondersteuning stopt. Ben geen jurist, maar Linux kun je vrij gebruiken en ergens instoppen, als het nieuwe product ook maar vrij en open blijft. In de handleiding staat ergens achteraan dat je de sourcecode bij Olive kon opvragen, wat laat werd ontdekt toen het al niet meer ging. Maar de verplichting was er. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 juli 2018 Report Share Posted 5 juli 2018 En reken maar dat al die streamertjes en dacjes en wat niet, op een vorm van open software zijn gebaseerd. Geen Windows. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 juli 2018 Report Share Posted 5 juli 2018 15 hours ago, Duck-Twacy said: Men zegt natuurlijk dat de ondersteuning blijft. Maar ik denk dat in de praktijk na een jaar of 6-10 de meeste aandacht gaat naar nieuwe producten. Zo'n bedrijf heeft gewoon niet de menskracht om 10 generaties producten te blijven ondersteunen. Maar het is de geest van de tijd. Alles moet sneller. Sneller is beter... 6 tot 10 jaar support is toch mooi. Als ik dat vergelijk met computers, heeft enkel Apple zo' n lange ondersteuning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 juli 2018 Report Share Posted 5 juli 2018 Ik verwacht dat als ik 5000 euro neertel voor een apparaat, dat ie na 10 jaar nog gerepareerd kan worden als dat nodig is. Dat kan met mn 20 jaar oude Toyota toch ook (hangt wel een prijs kaartje aan). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 juli 2018 Report Share Posted 5 juli 2018 Ja zeg, dat is 500 euro per jaar. Dan ben je knetter om zoveel te betalen. Doe jij dat?? Vast niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 juli 2018 Report Share Posted 6 juli 2018 (edited) 5 hours ago, Duck-Twacy said: Ik verwacht dat als ik 5000 euro neertel voor een apparaat, dat ie na 10 jaar nog gerepareerd kan worden als dat nodig is. Dat kan met mn 20 jaar oude Toyota toch ook (hangt wel een prijs kaartje aan). Hangt een beetje af van wát voor apparaat. Bij digitaal audio spul, is er volgens mij, geen enkel merk waarbij dat nog kan. Misschien bij een paar degelijke merken zoals Weiss en Linn en studio apparatuur, maar ik verwacht het niet. Elk jaar, komt er wel een nieuwe dac chip uit. De concurrentie in die markt is m.i. moordend, er is telkens "wat nieuws". Dus productie met relatief kleine series apparatuur. Niet te vergelijken met auto's die door (universele) garagebedrijven over de hele wereld gerepareerd kunnen worden. Ook al wordt dat door boordcomputers steeds minder. Niet zolang terug, met cd-spelers en zo nog wel, maar nu verwacht ik daar niet veel meer van. Als je dat niet wil, moet je het gewoon niet kopen. Edited 6 juli 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 6 juli 2018 Report Share Posted 6 juli 2018 Heb je aandelen in Naim, @vintagemod ? Maar zonder gekheid ik vind het wel een gedoe dat streamen. Het is meer een softwarepuzzel, dan een hardware verhaal. Vermoeiend. Ik ben nog niet zover en draai nog lp en cd. Voor wie zich wil inlezen: https://www.naimaudio.com/digital-to-analogue-converters Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 6 juli 2018 Report Share Posted 6 juli 2018 Wol rustig aan, niet alles kan meer volledig analoog van de studio tot de perserij. Dat is jammer ja. En Nagaoka is een prima merk, net als Naim. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 juli 2018 Report Share Posted 6 juli 2018 Het geeft vooral gemak, Ivan. Het is ook maar wat je gewend bent en aanvaardbaar vindt én waar je lol in hebt. En het is de nieuwe audio, voor ons is er een overgangsfase, voor jongeren is het gewoon het wereldje waar ze in vallen. Denk jij dat er over pakweg 50 jaar nog iets met cd's of LP's wordt gedaan? Dat is dan net zoiets als schellakplaten nu voor ons. Let wel, ik zeg niet dat het beter gaat klinken, het kan alle kanten opgaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 juli 2018 Report Share Posted 6 juli 2018 (edited) 1 hour ago, Ivan10 said: Wol rustig aan, niet alles kan meer volledig analoog van de studio tot de perserij. Dat is jammer ja. En Nagaoka is een prima merk, net als Naim. ;-) Oud audiozegswijs "Naim, it's a game" Oftewel: Oscilleert ie wel of oscilleert ie niet.... Echt een voorbeeld van een destijds foute filosofie. B.t.w. Ivan, nu Wol per zin een posting doet is het wel leesbaarder (wat niet hetzelfde is als begrijpelijker ). Edited 6 juli 2018 by Pjotr typo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 juli 2018 Report Share Posted 6 juli 2018 (edited) 2 hours ago, vintagemod said: De huidige plaat die wordt op genomen en geperst is toch ook voor domme mensen gemaakt ,ik noem dat pure oplichting. En dan we ook nog vertellen dat het prachtig klinkt met een Nagaoka element,dan heb je toch geen ballan verstand hoe audio werkt. mvg wol Wol jij had toch ook een Nagaoka MP-110 element gekocht? Zeker teruggestuurd Edited 6 juli 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 juli 2018 Report Share Posted 6 juli 2018 Zoiets als bij CD's AAD of ADD en natuurlijk DDD, dat wordt dan DDA DAA en AAA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 juli 2018 Report Share Posted 6 juli 2018 (edited) 2 hours ago, vintagemod said: Nee, die heb en die blijft, Dan vind je, dat andere mensen, die ook een Nagaoka pick-up element hebben gekocht, geen verstand hebben van audio, dom en opgelicht. Edited 6 juli 2018 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 juli 2018 Report Share Posted 6 juli 2018 Heldere berichtgeving weer vandaag, hier... Korte zinnen, een hele verbetering? Dacht het niet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts