Jump to content

China hifi

carl
 Share

Recommended Posts

Mijn dochter komt net van “ down de rabbit hole” (klopt Marc) en vertelde me dat ze een maand of vijf naar Beijing gaat voor haar werk. Je begrijpt Carl ruikt kansen. Wat zou nu de moeite zijn om in de handbagage mee te nemen. Gezien de prijzen daar kan ik wat experimenteren met hifi.

Edited by carl

Zijn die niet erg groot en zwaar Leo? Ik zal ook eens Roger vragen die weet meestal nagenoeg alles ;) Overigens wonen er in die stad  22 miljoen mensen. 

Edited by carl

Ik weet niet of er in Bejing zoveel te koop is. Zal wel, maar Shanghai, Hongkong en Singapore zijn eigenlijk de betere steden voor dergelijke dingen. 

Als het in de handbagage moet passen, wordt het iets moeilijker. Niet alleen het formaat en gewicht spelen een rol, maar electronica wordt altijd gedetecteerd door de scanners bij het inchecken en zullen zeker gevonden worden door de apparatuur bij de douane bij terugkomst. Zeg het gelijk om problemen te voorkomen. Vergeet niet dat niet alles binnen mag. In België zijn ze erg streng. Als er geen CE keurmerk op staat wordt het gelijk in beslag genomen. Dat moeten ze officieel in NL ook, maar ik heb nog niet gehoord dat het ook daadwerkelijk gebeurd.

Het is ook van belang te weten wat je precies zoekt. phonotrapje, dac, personal audio, etc

Kennelijk zitten daar toch wat fabrikanten Roger, maar in een stad van 22 miljoen zullen die wel niet echt opvallen. Ik ga er eens over denken.

Even lezen...

https://www.alpha-audio.nl/2015/10/chinese-audio-goedkoop-is-duurkoop/

Maar goed, het leven is al duur genoeg, hè. Hier is alles Europees. Speakers en draaitafel uit Duitsland, versterker uit Engeland, DAC en straemer eh... Amerikaans -_-/Pools. Harmonizers Hollands. En wat het allemaal zo mooi maakt, ook heel Hollands.

Alleen die raspjes, gek hoor, Made in China staat er op. Maar die ga je voor die paar luizige centen natuurlijk niet daar kopen.

Ik zou mijn dochter niet opzadelen met zo'n opdracht. Wacht maar af, misschien komt ze met een mooi cadeautje terug, dat is toch veel leuker?

Ik denk dat het belangrijk is om onderscheid te maken tussen fabrikanten die assemblage uitbesteden in China en tussen native Chinese audio. Die laatste... tsja, als het ook maar enigszins lijkt op die scooters van ze, laat staan, of anders laat het jou staan... :)

Mijn idee is eigenlijk dat made in China producten die hier verkocht worden ook daar verkocht worden maar dan voor een habbekrats. Mijn dochter heeft althans veel klerenplannen. 

On 4-7-2018 at 11:30 PM, carl said:

................................. Mijn dochter heeft althans veel klerenplannen. 

Jup, Abidas sportkleding kost daar een habbekrats. Je mag het alleen hier niet invoeren.

Heb ooit in China een "echte" Gucci leren tas gekocht voor mijn vrouw. In NL een paar duizend euro in Shanghai een paar tientjes na afdingen. De verkoper liet hem zien met Gucci label en in het hotel bleek bij uitpakken dat het dezelfde tas was, maar zonder Gucci  label. Een "no brand" dus. Ik denk wel dezelfde kwaliteit. Uitkijken dus...

Mijn moeder vertelde me eens, dat de dienstmeisjes vroeger de loodjes van de Perzen knipten en die thuis aan de namaak Perzen naaiden. Dat was natuurlijk wel in de tijd dat er dienstmeisjes waren met kost en inwoning. Die uit Groesbeek hadden een wat mindere reputatie. Mijn moeder geloofde niet toen ik op mijn tiende vertelde dat ik al mijn Suske en Wiskes (eerste drukken!) miste en mijn verzameling dolken geïnspireerd op de verhalen van Old Shatterhand. Aan de andere kant zullen ze het wel moeilijk met me hebben gehad want ik was redelijk onhandelbaar (in die tijd) ;) Ik oefende bijvoorbeeld in messenwerpen op de klerenkast en met de windbuks was ik ook vrij actief. Ze dachten dus dat er niets van mij terecht kwam en gezien mijn audiohobby hebben ze daar nog gelijk in gehad ook.

Je moet maar zo denken Marc, ADHD’ ers (ik veronderstel tenminste dat ik dat in lichte vorm heb) zijn wel vaak erg creatief en dat heeft geen windeieren gelegd. Dat ik met mijn totaal gebrek aan concentratie ooit een studie heb gehaald, verbaast me nog steeds. 

3 hours ago, Pjotr said:

Das wel sneu dan. 95% van de prijs zit juist in het label bij die merken. Verkocht de man geen losse labels? Afijn toch een prima tas :)

Prima tas, maar toch.. Als je daar een Rolex koopt voor 10 dollar weet je zeker dat je bedonderd wordt. Maar die Gucci verkoper was toch wel een oplichter. Ik weet nog dat we trots waren op deze super deal en hoe teleurgesteld na openen van de doos. De productielijn van Gucci draaide waarschijnlijk "'s nachts" door alleen zonder het Gucci stempel. 

Maar hier wordt je bedonderd bij het kopen van sommige dure High end accessoires, meestal ook gemaakt in China en met exorbitante winstmarges hier aan de man gebracht. Die kun je beter gewoon zelf kopen, rechtstreeks uit China.

3 hours ago, mumsoft said:

Da's wel een goeie. Ken een vriend die zo een zoontje heeft, ook al geen land mee te bezeilen. Zal hem geruststellen.:)

Sterker nog over een neef van mijn maakten ze zich in de familie helemaal zorgen. Die is dan ook schunnig rijk geworden.

Edited by carl