Jump to content

HD vinyl

carl
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, carl said:

Dan ken jij het verhaal ook Ivan, vertel eens. Ik ken iemand die een kleine Verdier heeft, ziet er wel mooi uit al speelt hij er niet mee. Volgens mij wel de inspiratie van de vele massa loopwerken. Zeer populair bij de oosterburen.

Ja ik ken het verhaal, maar Cock kan het beter vertellen. Gewoon langsgaan of bellen. :-)

28 minutes ago, vintagemod said:

Hans ik zeg toch luidspruikers,geen boxen,mensen hebben het te hoog zitten met zijn speakers,het kon wel goeroe,s zijn :D.

Ivan Verdier is ontstaan begin 1980 als zelfbouw zoals scheu in 1995.

Er zijn zoveel achterlijke bedrijven die draaitafel maken ,maar die van Cock is onoverwinlijk,je maak je zelf wat wijs,ik zeg niet dat Cock een domme jongen is ,Maar zoals  een Sme ,rake en verdier en nog een paar die hebben  ook ballen verstand ervan en dan mag jij toch een punt aan zuigen.

mvg wol

Wol, wat zeg je me daar nou? Er kan toch niemand zo goed punten zuigen als jij?  :rolleyes:  :)

Het is natuurlijk moeilijk te zeggen waar het (zeer) goede geluid bij Cock precies aan ligt. Toch bepaald de  zwakste schakel uiteindelijk het geluid. Op een of andere manier heeft Cock die zwakste schakel er al lang uit. Niet ouwe lulkoeken dus , maar bij hem gaan luisteren Wiel. 

Kan het nou es wat minder hitsig over Cock jongens? In zowat ieder topic wordt ie er met de (schaarse) haren bij gesleept. Terwijl ie er toch bewust zelf voor kiest hier niet mee te doen.

Edited by Pjotr

33 minutes ago, Ivan10 said:

Ja het wordt wat vervelend. Bij Wol is Cock een beetje de kop van Jut. Jammer. Het zou jaloezie kunnen zijn of afgunst. Ik weet het niet. Mensen zijn gewoon lekker bezig met hifi. Moeten ze blijven doen.

Och, als het weer eens een tijdje over audiolampen gaat blijkt onze Wol daar ook alles van te weten. Tis maar net welk onderwerp hier even hot is!

Maar vervelend wordt het wel ja. En afgezaagd. Reageren op trol Wol's oprispingen maakt gauw 50% van de postings uit hier, dus in de functie van troll slaagt ie toch maar wel steeds cum laude...

Dat Cock hier niet mee doet zal wel zijn oorzaak hebben. Dyslectie of zoiets zou me niet verbazen. Dat Wiel zich overal tegen afzet zal ook zijn oorzaak hebben. Maar hij zou wel moeten luisteren naast kritiek leveren.

On 22-7-2018 at 11:57 PM, thingman said:

Och, als het weer eens een tijdje over audiolampen gaat blijkt onze Wol daar ook alles van te weten. Tis maar net welk onderwerp hier even hot is!

Maar vervelend wordt het wel ja. En afgezaagd. Reageren op trol Wol's oprispingen maakt gauw 50% van de postings uit hier, dus in de functie van troll slaagt ie toch maar wel steeds cum laude...

Het was erg rustig HEAR, met een bij mij geblokte Wol, maar nu jullie alles gaan quoten.... :unsure:. Maar maken jullie me wakker als hij bij Cock geweest is? Is trouwens wel klaar, dat gezeur dat hij daar moet gaan luisteren. Hij wil niet, klaar. Wij gaan lekker wel en mogen daarvan genieten :wub:.

1 hour ago, René N. said:

Het was erg rustig HEAR, met een bij mij geblokte Wol, maar nu jullie alles gaan quoten.... :unsure:. Maar maken jullie me wakker als hij bij Cock geweest is? Is trouwens wel klaar, dat gezeur dat hij daar moet gaan luisteren. Hij wil niet, klaar. Wij gaan lekker wel en mogen daarvan genieten :wub:.

Goed dat je daar iets over zegt... Ik was me er eerlijk gezegd niet zo bewust van dat er blokkeerders van de huistrol zouden zijn.

Elke reactie is inderdaad vruchteloos, aardig of niet-aardig, maar ik heb zelf nog nooit iemand geblockt. Is ook zo onsympathiek... maar met deze warmte misschien wel het beste! ;)

Heb nu voor het eerst van mijn leven de ventilator op mijn kamer neergezet, èn aangezet. Helpt best wel een beetje. Misschien moet ik een vakantiebaantje bij een bank gaan zoeken? Altijd lekker koel daarbinnen, is mijn ervaring.

1 hour ago, Ivan10 said:

Je kunt dat niet zeggen zolang je niet bent langs geweest, Wol. Je bent nog steeds welkom.

We leven in een vrij land. Wol, mag net als iedereen anders, zijn mening geven, of dat nu gefundeerd is of niet. Voor een ander is immers lastig te bepalen wat zijn of haar verwachtingen zijn.  Over verwachtingen gesproken, het KNMI gaf voor vandaag 10 uur code oranje af.  Terwijl het hier nu grijs bewolkt is. Gisteravond verwachte ik dat het met 29C bloedheet zou zijn, met hardlopen, terwijl echt meeviel; Het was heerlijk, met aangenaam gezelschap, er stond af en toe een briesje.  

Zelfs het KNMI zit er wel eens naast.  Het kan ook zijn dat de warmte begint te wennen. Ik ben hier heerlijk platen aan het draaien, kippensoep aan het maken en voorbereidingen aan het treffen voor het avondmaal en in de tussentijd ook nog aan het werk..... Ben ik blij dat ik niet verbannen ben naar zolder een aparte luisterruimte heb als Carl....

Over voor-en-na-delen waar onze Wol zo graag mee schermt. Dat "gezeur" over draaitafels heeft er mede wel voor gezorgd dat ik dit medium dat ik beetje verwaarloost had weer opgepakt en nieuwe dingen geleerd heb.  Met een beetje aandacht klinkt zo' n Thorens TD-2001 met een DL-103 perfect in zijn prijsklasse . 

:)   

On ‎22‎-‎7‎-‎2018 at 8:05 PM, vintagemod said:

Hans, ik zeg toch luidsprekers, geen boxen, mensen hebben het te hoog zitten met zijn speakers, het konden wel goeroe,s zijn :D.

Ivan Verdier is ontstaan begin 1980 als zelfbouw zoals scheu in 1995.

Er zijn zoveel achterlijke bedrijven die draaitafel maken maar die van Cock is onoverwinlijk, je maakt je zelf wat wijs, ik zeg niet dat Cock een domme jongen is.

Maar zoals een Sme , Rake en Verdier en nog een paar, die hebben ook de ballen verstand ervan en daar mag jij toch een punt aan zuigen.

mvg wol

Grappig genoeg heeft diezelfde Verdier ooit nog eens tips van Arnold en Cock gekregen waar hij inderdaad iets mee gedaan heeft.

En nee Wiel, niet in de prullenbak gegooid.

Nou Wol laat ik het zo zeggen Cock zit in precies dezelfde levensfase als jij. Hij doet precies wat hij leuk vindt en nodig acht. Hij richt zich op activiteiten waar hij plezier in heeft en de muziek staat daarin voorop. 

Edited by Ivan10

Ik vraag me af waarom jullie nog steeds de conversatie met Wiel willen voeren. Al dat negativisme en betweterigheid slaat nergens op. HIj zit hier alleen maar om te trollen en jullie blijven erin trappen. En bekeren lukt toch niet. Laat 'm toch gewoon links liggen, want met hem in discussie gaan is nutteloos.
Het feit dat ik deze oproep nu alweer voor de zoveelste keer hier neerleg, zegt volgens mij ook genoeg. :(

Edited by Sodejuu

Wiel, ik wil best met je praten en in de echte wereld kan dat ook prima, maar op een forum ben je gewoon veel te negatief, schiet en kraakt alles af en niemand weet echt hoe het moet behalve jij. Vanwege dat getrol heb ik je bijdragen geblokkeerd. Natuurlijk mag je kritisch zijn, maar er is een verschil tussen kritiek en negativisme. Kritiek kan ook positief gebracht worden. Je bent nu op mij aan het schieten. Daar heb ik geen moeite mee. Je schiet ook altijd op Cock. Ik zie niet in waarom.

Ik heb intussen door dat je dislectisch bent en daarom slecht schrijft. Je puzzels zijn vaak ondoorgrondelijk, maar we moeten het er maar mee doen. 

Ik wil het geval in Roermond wel toelichten. Arnold was aan een man of 30 uit aan het leggen hoe een eddy-current-rem werkt. Daar zat jij telkens met je snater tussen. Ik let oook op de rest van de mensen in zo'n groep. Als meer dan 2/3 verveeld gaat kijken als iemand ertussen door zit te blaten, grijp ik in. Laat zo'n persoon die iets verteld eerst zijn verhaal afmaken. Daarna mag jij met je kritiek komen. En dan moet het wel kritiek of een vraag zijn.

We hebben al vaker een een op een gesprek gevoerd. Op de parkeerplaats bij de X-Fi, bij de koffie op de X-fi, en natuurlijk bij Hifi-Limburg. Daar communiceer je prima, stel je fatsoenlijke vragen hoor je mensen aan. Hier lukt dat blijkbaar niet, Dat is gewoon jammer, want je hebt best wel wat bij te dragen. Als je dat nu eens op een beschaafde manier doet, net zoals je dat doet als je met iemand praat, heb ik helemaal niks tegen jou en je verhaaltjes. Maar dat je telkens de zaak onder spanning zet, is gewoon niet gezond. Het zijn telkens persoonlijke aanvallen, ook al bedoel je het misschien niet zo. Juist vanwege dat geschiet met scherp, krijg je hier zoveel boze reacties (niet alleen van mij). Denk daar maar eens over na.