mumsoft Posted 19 juli 2018 Report Share Posted 19 juli 2018 Wat voor boekje? Toch wel een Goed Boek, hoop ik. Niet zo'n plaatjesboek, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 juli 2018 Author Report Share Posted 19 juli 2018 Twee boekjes Marc, iets juridisch en Tjaikovski Straat 40 van Pieter Waterdrinker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 juli 2018 Report Share Posted 19 juli 2018 Die laatste lijkt me ook wel wat. Maar juridisch, dat is toch wel een heel andere hobby van je. Met vinyl denk ik ook, schoenmaker blijf bij je leest. Laat dat HD-gedoe lekker digitaal blijven. Geef de keizer wat des keizers is, en...(vul aan) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 juli 2018 Report Share Posted 19 juli 2018 Mocht dat HD vinyl toch komen, is het eenzelfde lot beschoren als eerder de SACD. Waarschijnlijk dat HD vinyl nog sneller van deze aardkloot verdwijnt. IMHO is dit een onzinnig topic in de zin van discussie proberen op te zetten over een onderwerp dat geen hout snijdt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 juli 2018 Report Share Posted 19 juli 2018 De master met laser snijden, zou voor de vinylfabrieken best eens goedkoper dan de standaard snijmethode kunnen zijn. Dan is het een blijvertje. Mbt de verschillen van media: Alles hangt of staat bij een goede opname en verdere verwerking. Of je die dan op LP, cd draait, of streamt maakt mi weinig uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 juli 2018 Author Report Share Posted 19 juli 2018 Dat is dus ook mijn mening Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 juli 2018 Report Share Posted 19 juli 2018 (edited) Het zal je hopelijk duidelijk zijn dat de kortste signaalweg meestal ook de beste is. Daar zit dan dat 'weinige' in, dat het verschil maakt. M.i. geven veel mensen hear daarom de voorkeur aan analoog. Edited 19 juli 2018 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 juli 2018 Report Share Posted 19 juli 2018 (edited) 13 minutes ago, mumsoft said: Het zal je hopelijk duidelijk zijn dat de korste signaalweg meestal ook de beste is. Daar zit dan dat 'weinige' in, dat het verschil maakt. M.i. geven veel mensen hear daarom de voorkeur aan analoog. Ja, dat is helemaal duidelijk. Wat helemaal NIET duidelijk is, is wat die kortste weg dan is... Edited 19 juli 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 juli 2018 Report Share Posted 19 juli 2018 Meetlatje erbij? Nee, grapje. Ik denk dat bv een Cock daar aardig weg mee weet, weleens wezen luisteren daar? Mijn set kan er niet aan tippen, maar die Raspberry's hier zijn ook goede voorbeelden van een kort weggetje. Vervolgens het pad een beetje effenen met wat gestrooide koolstofkorreltjes, en veel beter krijg je (ik) het niet. Mijn versterker is ook een mooi voorbeeld van zowat niks in een lege ruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 juli 2018 Report Share Posted 19 juli 2018 Het is natuurlijk nooit weg als men een betere manier vind om platen te snijden zodat ze beter klinken. Maar voorlopig kan ik nog genoeg upgraden betreft elementen luidsprekers en wat dies meer zei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 juli 2018 Author Report Share Posted 19 juli 2018 Wat kan jij nog aan LS upgraden Peter, je hebt alle klassiekers gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 juli 2018 Report Share Posted 19 juli 2018 Het gáát natuurlijk om horen, luisteren. Verschil zien is geen kunst aan. versus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 juli 2018 Report Share Posted 19 juli 2018 50 minutes ago, carl said: Wat kan jij nog aan LS upgraden Peter, je hebt alle klassiekers gehad. Ik ga ervan uit dat er best wel betere ls op de markt zijn die ik niet gehad heb Carl. Ook nieuwe natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 juli 2018 Author Report Share Posted 19 juli 2018 1 hour ago, vintagemod said: HD vinyl is toch gewoon marketing gelul. Hetzelfde is met rasp en Aurelius Arius dat is helemaal gelul,ik zie er geen verschil in. leek Wollie. Je hoeft het ook niet te zien Wiel, alleen maar te horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 juli 2018 Report Share Posted 20 juli 2018 Lul niet zo @vintagemod want je gaat niet komen. Cock kan je nog een leuk verhaal vertellen over de Verdier draaitafel en haar maker. Maar ja. Rotterdam is te ver voor je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 juli 2018 Report Share Posted 20 juli 2018 1 hour ago, vintagemod said: Betere luidspruikers bestaan niet ,dat is een fabel. mvg wol Ik hoor toch echt verschil tussen luidsprekers. En sommige modellen klinken beter voor mijn gehoor dan anderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 juli 2018 Report Share Posted 20 juli 2018 1 hour ago, vintagemod said: zo krijgen onzinnige fabelen,Cock ,Linn ,Accuphase ,MQA en nog meer van die onzinnige dingen, Laatst zat je zelf nog een DAC te bewieroken was het nu Naim? Ben je aan het fabelen Wollie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 juli 2018 Report Share Posted 20 juli 2018 6 hours ago, vintagemod said: Nee dat horen ,dat ligt aan de troep wat op je streamer print plaat licht. Maar ja ,jullie kijken meer naar dat marketing gelul en dat prenten jullie in het hoofd, zo krijgen onzinnige fabelen,Cock ,Linn ,Accuphase ,MQA en nog meer van die onzinnige dingen,kijk maar straks in Veldhoven en kamertjes bijna leeg en kamers vol is vol ,kan je toch zien aan die apparaten gekken hersengespoeld zijn. mvg wol ps ,een hint ,ik wou wel eens een Verdier vergelijken met de draaitafel van Cock. Over: "gelul" en "apparaat gekken". Wat heb je zelf dan te zoeken in Veldhoven.? Of bij High End Munchen.? De pot verwijt de ketel Wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 20 juli 2018 Report Share Posted 20 juli 2018 6 hours ago, vintagemod said: Betere luidspruikers bestaan niet ,dat is een fabel. mvg wol Vermoedelijk ben je nu toch echt te lang blootgesteld geweest aan die vibrerende gassen waar je het laatst over had... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 20 juli 2018 Report Share Posted 20 juli 2018 Tja, de warmte hè. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 juli 2018 Report Share Posted 20 juli 2018 'Tis toch niet het hele jaar door zo heet in het Limburgse? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 20 juli 2018 Report Share Posted 20 juli 2018 Vast niet, maar wellicht wordt er door de warmte wel wat feller op de Limburgse oprispingen gereageerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 juli 2018 Report Share Posted 21 juli 2018 On 20-7-2018 at 6:52 AM, vintagemod said: Betere luidspruikers bestaan niet ,dat is een fabel. mvg wol spruikers? wat zijn dat? En dan nog luid ook.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 juli 2018 Report Share Posted 21 juli 2018 (edited) 1 hour ago, Hans van Liempd said: spruikers? wat zijn dat? En dan nog luid ook.. Luidspruikers kom je alleen maar zééééér lokaal tegen in Weustenrade. Een klein aantal heeft gewoon luidsprekers, maar het overgrote deel daar heeft boxen staan. Edited 21 juli 2018 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 juli 2018 Author Report Share Posted 22 juli 2018 On 20-7-2018 at 8:38 AM, Ivan10 said: Cock kan je nog een leuk verhaal vertellen over de Verdier draaitafel en haar maker. Dan ken jij het verhaal ook Ivan, vertel eens. Ik ken iemand die een kleine Verdier heeft, ziet er wel mooi uit al speelt hij er niet mee. Volgens mij wel de inspiratie van de vele massa loopwerken. Zeer populair bij de oosterburen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts