Jump to content

Nautilus 800 serie

Tim
 Share

Recommended Posts

Heb een keuze gemaakt tussen de B&W 805 en de Dynaudio Contour 1.1, eerst de 805 twee weken thuis gehad en daarna de Dynaudio en vol overtuiging de laatste gehouden.

De 805 kwam in het hoog wat schel en korrelig over, het soort luidspreker dat op den duur vermoeid om naar te luisteren. De Dynaudio's daarentegen waren erg neutraal en geven een heel mooi "plaatje". Echt een muzikale luidspreker.

Wat is dat nou? Geen reacties meer? Het bovenstaande verhaal is natuurlijk niet bedoeld om dit topic meteen de nek om te draaien maar gewoon de ervaring die ik met deze speaker heb.

Kan me voorstellen dat er andere mensen zijn die wel positieve ervaringen met de 805 of een ander type hebben. Schrijven dus!

Geplaatst door Paulebappie:

Wat is dat nou? Geen reacties meer? Het bovenstaande verhaal is natuurlijk niet bedoeld om dit topic meteen de nek om te draaien maar gewoon de ervaring die ik met deze speaker heb.

Kan me voorstellen dat er andere mensen zijn die wel positieve ervaringen met de 805 of een ander type hebben. Schrijven dus!

Wat moet ik hier dan neerkalken, dat mijn N804's de allerbeste speakers zijn die er op deze aardkloot te krijgen zijn confused.gif? Ik heb ze wel gekozen, omdat ze prima in mijn set passen. Feit blijft dat ook B&W een eigen geluid heeft, net als zovele andere merken. De ene vindt het geweldig, de ander staat er bij te janken.

Het moet dus gewoon klikken. cool.gif

Ik vind de Nautilus 802 de beste uit de 800 serie. De 801 heeft echt geen strak laag. Van een bassolo is weinig te volgen.

De 800 is als topmodel later geintroduceerd, en klinkt weer beter in het laag dan de 801.

Ik vind het hoog en midden op een goede installatie van een zeer hoog niveau.

Ook de plaatsing en diepte van het geluidsbeeld is zeer goed.

Volgens mij dus een topserie. Jammer van die 801. :(

Geplaatst door Paulebappie:

Heb een keuze gemaakt tussen de B&W 805 en de Dynaudio Contour 1.1, eerst de 805 twee weken thuis gehad en daarna de Dynaudio en vol overtuiging de laatste gehouden.

De 805 kwam in het hoog wat schel en korrelig over, het soort luidspreker dat op den duur vermoeid om naar te luisteren. De Dynaudio's daarentegen waren erg neutraal en geven een heel mooi "plaatje". Echt een muzikale luidspreker.

Hallo Paulebappie( eek.gif hoe kom je op die naam??),

Ik heb dezelfde vergelijking gemaakt, maar dan tussen de Nautilus 804 en de daarmee vergelijkbare Dynaudio Contour (nummer weet ik niet meer). Niet 2x2weken, maar wel verschillende keren wat uurtjes bij twee dealers (die ze allebei hadden). Ik heb juist vol overtuiging de 804 gekozen, hoewel ik je probleem wel zie. De Nautilus balanceert op het scherpst van de snede: veel detail en helderheid in het hoog, maar het gevaar voor schelheid en onrust ligt om de hoek. De Dynaudio vond ik ook wat rustiger, maar daar staat minder detail en helderheid tegenover.

Bij de Nautilus maakt het veel uit in welke set je hem gebruikt, maar wanneer de combinatie goed is, vind ik het een hele goeie speaker.

Maar welke de beste is? Het is altijd maar voor welk compromis je kiest.

groet

:)