Ivan10 Posted 28 september 2018 Report Share Posted 28 september 2018 Dat zelfs als je elkaar niet ontmoet op de XFI je altijd nog een afspraak kan maken, Pjotr. Het is niet zo moeilijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 september 2018 Report Share Posted 28 september 2018 (edited) Ja, dat gaat vast een keer gebeuren. Ik ben niet welkom begrijp ik? Dat is nou jammer. Edited 28 september 2018 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 september 2018 Author Report Share Posted 28 september 2018 Marco had de zoon van van de Hull op bezoek die een Crimson aan het bouwen was. Leuke jongen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 september 2018 Report Share Posted 28 september 2018 Ja, ik weet het van de beurzen, audiofielen houden niet van op de foto. Ik ook niet. We zijn jammer genoeg ook niet de knapste soort van mensen Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 28 september 2018 Report Share Posted 28 september 2018 9 hours ago, Ivan10 said: We zijn jammer genoeg ook niet de knapste soort van mensen Ho ho, niet alles over één kam scheren hè! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 28 september 2018 Report Share Posted 28 september 2018 (edited) 16 hours ago, vintagemod said: ps en ik blijf steeds zeggen Cock had met zijn platenspeler daar moeten staan in Veldhoven samen met Roger ,het afstellen van elementen eventueel in de ruimte van Marco die heeft plaats zat ,dan kwam die ruimte nog serieuzer en betrouwbaarder over,en dat zijn weer gemiste kansen voor die twee en dat vind ik nou jammer. Ik denk dat Cock dat niet nodig heeft: de echte liefhebber weet hem wel te vinden (en te waarderen). Gisteren zag ik voor het eerst zijn nieuwe draaitafel (loopwerk) in losse onderdelen: een uit één plaat aluminium gefreesd, uitgehold plateau (licht, maar altijd nog zo'n 6 kg), het stervormig chassis en de rechthoekige onderplaat (beide van 5 cm acrylaat) én het lager. Wanneer je deze onderdelen zelf in je handen hebt en kunt voelen is het toch wel bijzonder. Eenvoud in absolute perfectie, dacht ik, maar dit was slechts het afgekeurde eerste testexemplaar. Dat belooft dus erg veel voor de eerste serie. Edited 28 september 2018 by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 28 september 2018 Report Share Posted 28 september 2018 Ove, ik heb die onderdelen vandaag ook gezien. Afgezien van het plateau waar een paar deukjes in zaten, denk ik dat wij de verschillen tussen afgekeurd en straks goedgekeurd niet duidelijk gaan zien. Daar heb je een Pietje precies zoals Cock voor nodig. De eisen die hij stelt, zijn echt extreem. Maar als je dan het resultaat hoort (=huidige prototype) gaat dat vast wel heel mooi worden. Lucky people die dergelijke apparatuur straks gaan aanschaffen. Helaas ben ik ooit uit het vinyl gestapt en heb niet meer de moed om er weer in te stappen, maar anders...... Overigens is CD luisteren bij Cock ook geen straf. Wel frusterend als je weer thuis gaat luisteren. Ik stel dat laatste maar even een paar dagen uit. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 september 2018 Report Share Posted 29 september 2018 (edited) 15 hours ago, TL 200 said: Ho ho, niet alles over één kam scheren hè! Ja, heb ik dan eindelijk mijn eerste audiofiele fotomodel? Op de beursen zie je vaak 40-60ers, die zijn vaak in de rui of grijs. Daarbij houden ze niet van foto’s. Maar ja ik moet soms wel bewijs hebben dat het druk op een show is. Moeilijk, moeilijk. Edited 29 september 2018 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 29 september 2018 Report Share Posted 29 september 2018 4 hours ago, vintagemod said: PS ik ging toch voor die afgekeurde te kopen en ook nog misschien voor een zacht ,zacht prijsje,meen je dat jij het verschil hoort met dat deukje op 6 kilo,als je een mat op legt dat is de precisie al weg ,en dan praten we nog niet over de plaat,discipelen. Kijk, Hier geef je zelf het verschil aan tussen jezelf en Cock. Jij zou voor minder geld tevreden zijn met tweede keus en Cock gaat voor de perfectie. Dat laatste spreekt mij toch meer aan. Bovendien klets je weer uit je nek, want je weet niet eens waar de deukjes zitten. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 september 2018 Report Share Posted 29 september 2018 Wol, je moet toch echt op de koffie met Cock, want zijn oordeel over de SME 30 heeft hij in het verleden naar beneden moeten bijstellen. Deze plaatdiscipel gaat een ander topic openen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 29 september 2018 Report Share Posted 29 september 2018 32 minutes ago, vintagemod said: En nog iets wat is perfect,leg mij maar eens uit,ik kom niet verder als compromissen in de totale installatie. mvg wol Als Cock iets bedenkt, moet dat voor hem perfect uitgevoerd worden, maar dat leidt in audio nooit tot een perfecte weergave, want die bestaat niet. Alleen live is perfect. En dan kan live ook nog wel of niet je smaak zijn. Maar als jij zegt dat je niet verder dan compromissen (in audio) komt, dan maak je een vergelijk met iets anders. En dat "anders" zal dan perfectie zijn. En als je dat in audio niet kent, weet je dus ook niet of het een compromis is. Moeilijk hè, maar ten opzichte van live is alles een compromis. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 september 2018 Report Share Posted 29 september 2018 1 hour ago, vintagemod said: En wat dacht je van de krachten van de werk vloer, daar zie ik bij Cock niks op de foto's.. Tja, dan moet je ook op de koffie komen. Het komt je niet allemaal toegewaaid achter je toetsenbord, Wol. Als jij me een lift geeft naar Krefeld geen probleem maken we er een leuke dag van. Perfectie bestaat niet, maar wel binnen een concept. Dat het concept voordelen en nadelen heeft, dat blijft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 29 september 2018 Report Share Posted 29 september 2018 3 hours ago, leobus said: Kijk, Hier geef je zelf het verschil aan tussen jezelf en Cock. Jij zou voor minder geld tevreden zijn met tweede keus en Cock gaat voor de perfectie. Dat laatste spreekt mij toch meer aan. Bovendien klets je weer uit je nek, want je weet niet eens waar de deukjes zitten. Groet, Leobus Gewoon snot erop Leo, je kent Wol toch. Alles is met snot op te lossen, zelfs deukjes in aluminium worden erdoor opgevuld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 29 september 2018 Report Share Posted 29 september 2018 4 hours ago, Ivan10 said: Ja, heb ik dan eindelijk mijn eerste audiofiele fotomodel? Op de beursen zie je vaak 40-60ers, die zijn vaak in de rui of grijs. Daarbij houden ze niet van foto’s. Maar ja ik moet soms wel bewijs hebben dat het druk op een show is. Moeilijk, moeilijk. Dan maak je toch gewoon een timelapse. Veel drukte, geen herkenning... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 september 2018 Report Share Posted 29 september 2018 2 hours ago, thingman said: Dan maak je toch gewoon een timelapse. Veel drukte, geen herkenning... Goed idee. Daar kan ik mijn handleiding nog eens op naslaan. Dat zit er vast in. Camera op de statief 5-10 minuten er naast staan en klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 september 2018 Author Report Share Posted 29 september 2018 (edited) 19 hours ago, Ove Rickland said: IGisteren zag ik voor het eerst zijn nieuwe draaitafel (loopwerk) in losse onderdelen: een uit één plaat aluminium gefreesd, uitgehold plateau (licht, maar altijd nog zo'n 6 kg) Dat vind ik al zwaar. De mensen van Thorens kwamen op ik meen 3,5 kg uit voor hun betere draaitafels en mijn Oracle zit op 4. Edited 29 september 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 september 2018 Report Share Posted 29 september 2018 1 hour ago, carl said: Dat vind ik al zwaar En op basis waarvan vind je dat te zwaar? Het plateau is overigens groter dan reguliere draaitafels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 september 2018 Author Report Share Posted 29 september 2018 (edited) Op basis van het verhaal van Cock die altijd zegt dat hij met lichte plateaus wil werken. Als je dan een plateau maakt wat zwaarder is dan de “standaard” ( Linn, Thorens, Oracle) dan vind ik dat raar (het plateau van de Fat Bob is overigens 12 kilo, het is dan ook een massa loopwerk ) Ik dacht daarom dat het plateau van Cock onder de twee kilo zou zijn. Edited 29 september 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 september 2018 Report Share Posted 29 september 2018 Je kan ‘m bellen Carl. Er is namelijk over nagedacht. In verhouding tot massaloopwerken is het licht en ook nog eens de helft van een Fat Bob. Uiteindelijk staat het geluid je van een platenspeler aan of niet, dat is een persoonlijke keuze ongeacht de gebruikte techniek. Persoonlijk moet ik er ook visueel een klik mee hebben. Zo is het ook wel weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 september 2018 Author Report Share Posted 29 september 2018 (edited) Ik ga zonder meer binnenkort een keer bij Cock langs. En voortschrijdend inzicht is een teken van intelligentie. Hoewel dat in de politiek niet vaak opgaat Edited 29 september 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 20 hours ago, Ivan10 said: Goed idee. Daar kan ik mijn handleiding nog eens op naslaan. Dat zit er vast in. Camera op de statief 5-10 minuten er naast staan en klaar. Jouw camera heeft vast een intervalometer aan boord. Jij hebt serieus spul voor zover ik heb gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 Ja, ik zie twee soorten opties Time lapse films en Intervalfotografie in de handleiding. De film variant lijkt een goede optie om mee te beginnen te experimenteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 5 hours ago, Ivan10 said: Ja, ik zie twee soorten opties Time lapse films en Intervalfotografie in de handleiding. De film variant lijkt een goede optie om mee te beginnen te experimenteren. Daar heb je helemaal gelijk in. Voor zo' n audiobeurs stel je dan een interval van 1, 1,5 of 2 seconden in en je gebruikt een sluitertijd van 0,15 tot 0,25s. Bij 2s interval heb je dan 1 seconde film per minuut schieten. Zelf doe ik timelapses vooral in RAW. Met name nachtelijke taferelen en/of hemellichamen varen daar wel bij omdat je RAW zo fijn kunt ontwikkelen. Kijk anders eens hier, voor een indicatieve tabel met intervallen en sluitertijden voor verschillende timelapse situaties: http://timelapsenetwork.com/mini-tutorials/indicative-table-of-exposure-times-and-intervals-for-time-lapse/ Of een online calculator, helemaal fraai... https://timelapsenetwork.com/tutorial/free-online-calculator-for-time-lapse-makers/?fb_comment_id=1497925783572294_2059780974053436&comment_id=2059780974053436#f393ab7e5a159cc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 30 september 2018 Report Share Posted 30 september 2018 Super @thingman ik ga kijken naar je websites. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts