Jump to content

Suggesties voor setje luidsprekers bij Nakamichi Amp 1

edwin16
 Share

Recommended Posts

De titel zegt het al.

Nu mijn Nakamichi Amplifier 1 vakkundig hersteld is door Jerry en weer helemaal "up and running" is, is de volgende stap een passend setje luidsprekers zoeken.

De set komt in een kleine kamer te staan, ongeveer 2,5 x 3,5 mtr. Mijn gedachten gaan uit naar monitoren, maar kleine zuiltjes kan ook. De luidsprekers komen gezien de beschikbare ruimte in ieder geval dicht tegen de wand te staan.

Ze mogen max. 500 euro kosten.

Heeft iemand een suggestie? (of een leuk setje staan waar hij/zij vanaf wil)

Ehm, tja, weet niet of het wat voor je is, maar ik heb een paar Lenco-speakers over. Hebben hier heel lang in de huiskamer dienst gedaan, toen een tijd op een zolderkamer, en tenslotte nog een jaartje in een verzorgingstehuis. Je mag ze hebben, voorwaarde is dat je ze komt halen, want ik ga er niet mee slepen.

Edwin16 is bassist, speakers zonder laag vallen af (denk ik).

De Master 3 is een monitor die behoorlijk laag gaat en een behoorlijke laagkwaliteit heeft. Maar die is dan ook weer redelijk groot en vooral diep met de basreflexpoort aan de achterzijde. Misschien dat er een oude versie voor dat geld te vinden is.

Of een paar Boston luidsprekers, die heb je nieuw voor dat geld. Die dingen die we in 2011 op de audioclub gehoord hebben. http://www.aob-hifi.nl/200912.htm#MartienmetBoston

Laat Edwin maar voor zichzelf spreken. In zo'n klein kamertje moet je niet veel bas willen. En gratis valt binnen het budget, geloof ik. Bevallen ze niet, geen man overboord, geen geld weggegooid (alleen wat tijd).

Bedankt voor de reacties heren.

Ik zoek het met name in boekenplankluidsprekers die toch wel een beetje goede kwaliteit zijn. Mijn gedachten gaan bv uit naar Dali/Monitor Audio/KEF/B&W. Maar er zijn ook veel minder bekende merken die interessant zijn.

Vintage (begin jaren 90) is ook een optie.

Heel veel laag is geen must, daarvoor heb ik m'n hoofdset in de huiskamer. Die Boston Luidsprekers zijn ook een optie, maar zijn bijna niet meer nieuw te krijgen. (Boston wordt volgens mij niet meer geleverd in NL)

Master 3... mooi, maar valt (voorlopig) buiten budget, en vind ze maar eens.

Ik heb er geen acute haast mee, maar het ook geen maanden duren. Dus laat die suggesties maar komen.