mumsoft Posted 16 oktober 2018 Report Share Posted 16 oktober 2018 Tidal staat bij mij als add-in van Kodi op beide raspjes, beide ook voorzien van TS. Vandaar naar de dac, en dan naar de versterker. Simple comme toujours. Comme il faut, zou ik zeggen, wil het voldoen aan mijn audiofiele grondwet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 oktober 2018 Report Share Posted 16 oktober 2018 (edited) Ik gebruik Tidal en zat een beetje te denken die in te wisselen voor Kobus. Over de bediening heb ik geen enkel klagen want dat werkt meer dan prima in combinatie met een Auralic Mini en de IPad als afstandsbediening. Ik heb er wel een extender voor de WiFi op zolder voor aan moeten schaffen. Maar waar ik helemaal gek van wordt zijn de vele remasters want daar stikt het werkelijk van. Ik zou liever originele versies hebben of tenminste er naast hebben. Hierbij even mijn extra kosten voor dit moois (IPad had ik al) Auralic mini 500 euro Harde schijf 80 euro Voeding van Analog Service 150 euro Extender 50 euro Voor een 780 euro heb je dan een zeer aardig functionerend streaming systeem. Daarbij komen dan 240 euro per jaar aan een abonnement. Edited 16 oktober 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 oktober 2018 Report Share Posted 16 oktober 2018 Een raspberry kost iets van 30 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 oktober 2018 Report Share Posted 16 oktober 2018 (edited) Je rekent je eigen uren niet Marc Maar als je die Raspberry optimaal wilt inzetten zou je er een betere DAC moeten inzetten en dan verandert het kostenplaatje wel. PS ik wilde alleen inzicht geven over de kosten van een dergelijk systeem als je het een beetje opwaardeert. Puur sec zou je met een Auralic Mini en extender afkunnen. Edited 16 oktober 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 oktober 2018 Author Report Share Posted 16 oktober 2018 2 hours ago, Tubejack said: Jammer Hans dat het niet gelukt is. Het draait hier als een zonnetje. Probeer het JRiverform eens. Ik vind de gebruikersinterface van Qobuz rampzalig. Ik wil zelf bepalen wat ik draai en niet allerlei ongevraagde adviezen krijgen. Maar zelfs wanneer ik weet wat ik wil spelen, is het met die idiote zoekfunctie nog niet te vinden. En dan al die albums met 30 sec speeltijd... Dat gaat het dus niet worden. Bedienen met Bubbleupnp gaat nog beter maar dan blijft de rest van de ellende over. Nu nog voor Tidal een betere afstandsbedienings-oplossing zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 oktober 2018 Author Report Share Posted 16 oktober 2018 1 hour ago, carl said: Ik gebruik Tidal en zat een beetje te denken die in te wisselen voor Kobus. Over de bediening heb ik geen enkel klagen want dat werkt meer dan prima in combinatie met een Auralic Mini en de IPad als afstandsbediening. Ik heb er wel een extender voor de WiFi op zolder voor aan moeten schaffen. Maar waar ik helemaal gek van wordt zijn de vele remasters want daar stikt het werkelijk van. Ik zou liever originele versies hebben of tenminste er naast hebben. Hierbij even mijn extra kosten voor dit moois (IPad had ik al) Auralic mini 500 euro Harde schijf 80 euro Voeding van Analog Service 150 euro Extender 50 euro Voor een 780 euro heb je dan een zeer aardig functionerend streaming systeem. Daarbij komen dan 240 euro per jaar aan een abonnement. Het gaat hier niet over hardware, maar over software. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 oktober 2018 Report Share Posted 16 oktober 2018 2 minutes ago, Hans van Liempd said: Ik vind de gebruikersinterface van Qobuz rampzalig. Ik wil zelf bepalen wat ik draai en niet allerlei ongevraagde adviezen krijgen. Maar zelfs wanneer ik weet wat ik wil spelen, is het met die idiote zoekfunctie nog niet te vinden. En dan al die albums met 30 sec speeltijd... Dat gaat het dus niet worden. Bedienen met Bubbleupnp gaat nog beter maar dan blijft de rest van de ellende over. Nu nog voor Tidal een betere afstandsbedienings-oplossing zoeken. Hans het is net, zoals je het zelf omschrijft. Aandacht maakt alles mooier Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 oktober 2018 Report Share Posted 16 oktober 2018 39 minutes ago, Hans van Liempd said: Ik vind de gebruikersinterface van Qobuz rampzalig. Ik wil zelf bepalen wat ik draai en niet allerlei ongevraagde adviezen krijgen. Maar zelfs wanneer ik weet wat ik wil spelen, is het met die idiote zoekfunctie nog niet te vinden. En dan al die albums met 30 sec speeltijd... Dat gaat het dus niet worden. Bedienen met Bubbleupnp gaat nog beter maar dan blijft de rest van de ellende over. Nu nog voor Tidal een betere afstandsbedienings-oplossing zoeken. Onder Kodi als add-in heb ik Tidal2. En dat op mijn mobieltjes. Spotify kan vast ook, het stikt werkelijk van de mogelijkheden. Yatse is een goedkope en goede app om Kodi aan te sturen. Kore is daarvoor de gratis standaard app. In Android. Als ik dit tien jaar geleden had geschreven zou ik mezelf niet snappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 oktober 2018 Report Share Posted 17 oktober 2018 Niet afhankelijk van software? Je bedoelt vast dat je keuze te over hebt, doe je rasbian, doe je libreelec, doe je nog wat anders? En wat zet je daar dan weer bij? Keuzes, keuzes. Koop zo'n Auralic dan heb je er geen last van. Ook geen plezier, maar het moet je ook maar liggen, al dat prutsen. Schoenmaker, blijf bij je leest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 oktober 2018 Report Share Posted 17 oktober 2018 22 hours ago, Hans van Liempd said: Het gaat hier niet over hardware, maar over software. Die is extreem praktisch bij een Auralic Hans. Bovendien is het onderhoud zeer goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 oktober 2018 Report Share Posted 17 oktober 2018 (edited) 16 minutes ago, carl said: Die is extreem praktisch bij een Auralic Hans. Bovendien is het onderhoud zeer goed. Het ding heeft echter een nadeel. Je bent verplicht om iets van Apple te hebben voor de bediening. Officieel wordt alleen Lightning DS ondersteund en die is alleen voor iOS. Android en MS apps zijn er niet en komen er ook niet volgens Auralic. Je moet dan gebruik maken van third party apps (zoals bijv BubbleUPnP). Edited 17 oktober 2018 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 oktober 2018 Author Report Share Posted 17 oktober 2018 Ik ben weer een stukje verder en een illusie armer... Tidal via de WDM driver van JRiver werkt (nog?) niet goed. Haperend starten en tussendoor ook nog kleine storingen. Daar komt bij dat ik geen goede remote software kan vinden. Microsoft remote werkt het best, Maar daar kan alleen het geluid uit het tabel komen. Het knopje om te kiezen waar het geluid vandaan moet komen ontbreekt. Ook al staat dit wel in de handleiding. De andere blijft toch maar wat aanrommelen (google en nog een paar andere). Dus voorlopig maar via Upnp. Ik vond een appje voor het tablet wat er voor Tidal wel heel erg goed uitziet en ook nog goed werkt. Mconnect heet dat ding. Voorlopig even de lite versie met reclame, Maar voor € 9,00 heb ik er een zonder reclame. Klinken doet het prima. Unpn/DNLA komt binnen op Jriver, die het weer netje naar de PF i2s doorstuurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 oktober 2018 Author Report Share Posted 17 oktober 2018 1 hour ago, carl said: Die is extreem praktisch bij een Auralic Hans. Bovendien is het onderhoud zeer goed. Maar dan heb ik zoals Mumsoft opmerkt niks meer te doen. Nu heb ik het gevoel dat ik het nog een beetje naar m'n hand kan zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 oktober 2018 Report Share Posted 18 oktober 2018 Audirvana is er nu ook voor Windows 10 zag ik gister. Dan kun je high-end 24/192 streamen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 oktober 2018 Report Share Posted 18 oktober 2018 12 hours ago, Hans van Liempd said: Maar dan heb ik zoals Mumsoft opmerkt niks meer te doen. Nu heb ik het gevoel dat ik het nog een beetje naar m'n hand kan zetten. Dat is een andere hobby Hans. In het begin kon ik ook veel met computers, maar dat heb ik los gelaten want ik vind het nutteloos bestede tijd en krijg er bovendien pijn van in mijn rug Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 oktober 2018 Report Share Posted 18 oktober 2018 Zit je dan nu in je luie stoel met een mobieltje te werken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 oktober 2018 Report Share Posted 18 oktober 2018 Ik heb een I pad Marc. Eigenlijk nu best druk bezig onder meer de tuin moet winterklaar. Daarnaast ben ik met mijn broer bezig wat dingen aan het af te ronden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 oktober 2018 Author Report Share Posted 18 oktober 2018 9 hours ago, Tubejack said: Audirvana is er nu ook voor Windows 10 zag ik gister. Dan kun je high-end 24/192 streamen. Tidal heeft geen hr alleen MQA. Dat doet Mconnect wel. Qobuz gaat het waarschijnlijk toch niet worden. Ik moet nog eens uitzoeken waarom Tidal met de Jriver driver stottert. De pc zou t makkelijk moeten kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 oktober 2018 Report Share Posted 18 oktober 2018 Ja, de pc. Mijn raspjes stotteren ook niet met Tidal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 oktober 2018 Report Share Posted 18 oktober 2018 5 hours ago, carl said: Ik heb een I pad Marc. Eigenlijk nu best druk bezig onder meer de tuin moet winterklaar. Daarnaast ben ik met mijn broer bezig wat dingen aan het af te ronden. Denk je wel aan het scheurgras dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 oktober 2018 Author Report Share Posted 19 oktober 2018 13 hours ago, mumsoft said: Ja, de pc. Mijn raspjes stotteren ook niet met Tidal. Het stotteren schijnt te liggen aan het toepassen van dubbele software, Tidal speelt de muziek n.l. af via een driver van Jriver. Kennelijk is de buffergrootte dan erg belangrijk.Ik heb verschillende instellingen geprobeerd. Het wordt soms iets beter of slechter, maar weg gaat het niet. Het voordeel van deze WDM driver zou zijn dat alle instellingen en optimalisaties in JRiver worden meegenomen. Vandaag weer tijd op rustig naar een betere oplossing te zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 oktober 2018 Author Report Share Posted 19 oktober 2018 (edited) Het stotteren is eruit. De ene buffer (latency) superlang en de andere (in Device) zo kort mogelijk. Edit: Helaas is er dan met die instellingen met JRiver geen muziek te spelen (enorm gekraak door de muziek). Dus eerst instellingen veranderen dan pas muziek op JRiver. Edited 19 oktober 2018 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 oktober 2018 Report Share Posted 19 oktober 2018 Gefeliciteerd, dat heb je vlot gedaan. Ik ken jriver niet, maar mooi dat het ermee te doen valt. Begrijp ik nou goed dat MQA wel gaat met Mconnect? En Tidal geen hr, dat lijkt me sterk. Zal nog eens kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 oktober 2018 Author Report Share Posted 19 oktober 2018 4 hours ago, mumsoft said: Gefeliciteerd, dat heb je vlot gedaan. Ik ken jriver niet, maar mooi dat het ermee te doen valt. Begrijp ik nou goed dat MQA wel gaat met Mconnect? En Tidal geen hr, dat lijkt me sterk. Zal nog eens kijken. MQA speelt inderdaad en wordt door JR keurig afgespeeld op de hoge resolutie. Ik heb nog geen HR bestanden gevonden. Toch weer terug naar UPnP, zonder afstandsbediening is testen lastig. En UPnP klinkt ook fantastisch. Ik heb nog een klein probleempje Mconnect kapt er telkens na een paar nummers mee. Het lijkt er op wanneer het tablet in slaapstand gaat (ingesteld 5 min), het nummer nog afgespeeld wordt, maar het volgende niet opgestart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 oktober 2018 Report Share Posted 19 oktober 2018 6 hours ago, mumsoft said: Gefeliciteerd, dat heb je vlot gedaan. Ik ken jriver niet, maar mooi dat het ermee te doen valt. Begrijp ik nou goed dat MQA wel gaat met Mconnect? En Tidal geen hr, dat lijkt me sterk. Zal nog eens kijken. Tidal heeft enkel 16bit/44.1Khz bestanden en MQA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts