Jump to content

Tidal, Qobuz, Deezer of....?

WanFie
 Share

Recommended Posts

4 hours ago, carl said:

Alles kan duurder Jack!  Waar nu die naam Qobuz vandaan komt?

Ik zag net, dat het meest uitgebreide pakket  Sublime+ €66 goedkoper is geworden.

Why is Qobuz called Qobuz ? https://www.qobuz.com/nl-nl/about

The Qobuz website borrows the namesake from the ancient, symbolic and sacred ‘Kobyz’ instrument, which originates in the heart of Central Asia, and primarily Kazakhstan. Linked to the shamanic ritual, and therefore endowed with supernatural and magical powers so as to ward off evil spirits and disease, the Qobuz is a two-stringed viola made from horsehair and played with a bow.

Whether Qobuz has the same transcendent virtues as it’s namesake is another story – come and find out for yourself!

• 3 weeks later...
On ‎1‎/‎22‎/‎2019 at 8:17 PM, audiovorden said:

Sinds vandaag is Roon 1.6 beschikbaar en jawel nu is Roon naast Tidal ook te integreren met Qobuz. Snel even een proefabonnement opgestart en nu kan ik zowel Tidal als Qobuz in Roon vergelijken. Leuk. Tenslotte ben ik jaren geleden met Qobuz als streamingdienst begonnen. Ik heb al wel gezien dat veel albums waar ik recent via Tidal naar heb geluisterd niet via Qobuz zijn te beluisteren. Maar dat zal omgekeerd ook wel het geval zijn. Benieuwd of ik nog geluidsverschillen ga waarnemen tijdens de proefperiode. Daarna maar kiezen voor 1 van de 2. Of beide blijven gebruiken. Anno 2019 is dit toch wel een heel fijne luxe.    

Inmiddels heb ik besloten om voorlopig te kiezen voor Qobuz. Tidal is opgezegd. Het is bovendien leuk om weer eens te grasduinen in een nieuwe streamingcollectie. Met ook als voordeel dat er verschillende versions van albums beschikbaar zijn (van CD-kwaliteit tot 24/96). En qua geluid minstens zo goed als Tidal. 

Edited by audiovorden

On ‎2‎/‎9‎/‎2019 at 4:09 PM, audiovorden said:

Inmiddels heb ik besloten om voorlopig te kiezen voor Qobuz. Tidal is opgezegd. Het is bovendien leuk om weer eens te grasduinen in een nieuwe streamingcollectie. Met ook als voordeel dat er verschillende versions van albums beschikbaar zijn (van CD-kwaliteit tot 24/96). En qua geluid minstens zo goed als Tidal. 

Het leuke aan Qobuz vind ik ook, dat, wanneer je een artiest hebt gezocht, er ook "similar artist" gevonden worden. Erg makkelijk om muziek te ontdekken.

• 4 months later...
  • 2 months later...

Lang antwoord kort verwoord

Als je een streamingdienst wilt hebben die toekomstbestendig is, kies dat voor Spotify, waarom? heel eenvoudig...Dat is op dit moment het platform wat de massa wilt hebben met redelijke kwaliteit (lees 320KB/s,maximale bitrate wat MP3 aankan) best slim aangepakt overigens. 

We zitten hier wel op een high-endforum. 320KB/s is dat niet echt (lees "echt niet")

En wat is toekomstbestendig? Ik weet t niet. Qobuz betaal ik per maand, dus stoppen kan altijd. Met Tidal is dat trouwens ook. 

Het wordt tijd dat Spotify ook eens met een betere geluidskwaliteit komt. 

Haha, wat mij betreft beiden non-argumenten. Kan een van die diensten leveren wat Ujyaalo 90 Network uit Nepal levert, of Radio Grito de Baire uit Cuba, of een van de bijna 4500 Braziliaanse internetradiozenders of een van de bijna 30000 zenders in mijn radio-directory? Anders dan meer geluidskwaliteit?

Op dit moment staat Pikine Biz Radio uit Sénégal op.

Jawel, die leveren op bestelling. Dat is een heel ander principe. In mijn radio-app heb ik ook talloze stations, maar geen een die Hotel California op bestelling levert. Mogelijk bij toeval.

Radio en muziekdiensten zijn verschillend van aard.

Edited by mumsoft

3 hours ago, Jos Hamers said:

Lang antwoord kort verwoord

Als je een streamingdienst wilt hebben die toekomstbestendig is, kies dat voor Spotify, waarom? heel eenvoudig...Dat is op dit moment het platform wat de massa wilt hebben met redelijke kwaliteit (lees 320KB/s,maximale bitrate wat MP3 aankan) best slim aangepakt overigens. 

Inderdaad precies wat de massa wil.  Met het beste interface en bediening.  Het is alleen geen MP3 maar OggVorbis .  @Hans van Liempd   Daar was in 2017 wel een test mee. Maar ik vermoed dat er te weinig gebruikers zijn die meer willen betalen voor Lossless.   

Sinds een week of twee heb ik Tidal, een groeps abonnement met 4 anderen.

Ik moet zeggen verrassend hoe goed de kwaliteit is, vergeleken met de muziek vanaf mijn Nass.

Leuk om ook diverse playlists van anderen te beluisteren. Ben er content mee, al heb ik geen vergelijk met andere streamingsdiensten. Dit klinkt gewoon  erg goed.

13 hours ago, Tubejack said:

Ach internet radio is van korte duur zodra een station populair wordt.  Neem NPO radio 5 dat ligt hier regelmatig uit. 

O? Heb nu NPO Radio 5 al wat uurtjes opstaan, maar geen last. Alleen de gospel-muziek van de EO ligt me niet zo.

12 hours ago, Buell said:

Sinds een week of twee heb ik Tidal, een groeps abonnement met 4 anderen.

Ik moet zeggen verrassend hoe goed de kwaliteit is, vergeleken met de muziek vanaf mijn Nass.

Leuk om ook diverse playlists van anderen te beluisteren. Ben er content mee, al heb ik geen vergelijk met andere streamingsdiensten. Dit klinkt gewoon  erg goed.

Ja, Tidal is prima, heeft ook MQA als dat je wat zegt. Gebruik het regelmatig om muziek te horen die hier wel eens wordt gepost, maar voor klassiek is het minder geschikt. En de klassieke muziekdiensten die ik ken, Adagio bv, halen weer hun neus op voor een Raspberry. Ach ja, wat de boer niet kent, lust-ie niet.

Wat? Dat liggen of dat geen last? N.a.v. Seeds off-topic melding heb ik nu die Nepalese zender opgezet, Ujyaalo. Komt ook goed door, best lekker, soms wat veel gepraat wel. Lang geleden eens in Nepal geweest, wonderschoon land. Mooie herinnering.

26 minutes ago, mumsoft said:

Wat? Dat liggen of dat geen last? N.a.v. Seeds off-topic melding heb ik nu die Nepalese zender opgezet, Ujyaalo. Komt ook goed door, best lekker, soms wat veel gepraat wel. Lang geleden eens in Nepal geweest, wonderschoon land. Mooie herinnering.

Denk eens goed na oud ICTer. Hint hoe werkt streamen op het WWW? 

Het is weekend, en nou moet ik ook nog goed nadenken! 🤔.

Maar goed, wat is het www? Een wijd vertakt netwerk, met talloze knooppunten, en diverse providers, die allemaal verschillend georganiseerd zijn, waar verschillende spulletjes staan, en idem mensen werken. En dan heb je ook nog de verschillende huiselijke inrichtingen. Dus als bij jou Radio 5 af en toe hapert, zegt dat niet dat de bron ook hapert. Vanaf die bron zijn er heel veel schakels waar ook een kink in de kabel kan komen. Goed nagedacht, toch?

4 hours ago, mumsoft said:

Het is weekend, en nou moet ik ook nog goed nadenken! 🤔.

Maar goed, wat is het www? Een wijd vertakt netwerk, met talloze knooppunten, en diverse providers, die allemaal verschillend georganiseerd zijn, waar verschillende spulletjes staan, en idem mensen werken. En dan heb je ook nog de verschillende huiselijke inrichtingen. Dus als bij jou Radio 5 af en toe hapert, zegt dat niet dat de bron ook hapert. Vanaf die bron zijn er heel veel schakels waar ook een kink in de kabel kan komen. Goed nagedacht, toch?

Dat de bron niet hapert kan. Het kan ook,  dat de bron wèl hapert als er veel luisteraars zijn.  Kennelijk is dat tijdens de uitzendingen van de EO niet het geval.