Jump to content

Nieuwjaarbijeenkomst

carl
 Share

Recommended Posts

32 minutes ago, carl said:

Mijn idee was een van de weekenden na 1 januari. Dan hebben we de drukke tijd weer achter ons.

Dan kom ik ook niet Carl. Dat is niet persoonlijk, maar ik heb geen zin om met mijn spullen te gaan sjouwen. Voor perfecte streaming moet je netwerk 200% in orde zijn. Op een vreemde lokatie is het maar afwachten of dat net zo goed lukt.  Maar wie hier langs wil komen is welkom, dan kan ik ook het verschil laten horen, tussen de verschillende streaming diensten. Gaan we daarna platen draaien. :rolleyes:

Wanneer een ander thema beter lijkt, kunnen we dat ook doen. Maar we hebben al zo veel analoge/kabeltjes en luidsprekerdagen gehad. Digitaal nog weinig. Ik hoop vooral dat er "bits zijn bits" adepten komen. Misschien kunnen die er de vinger op leggen waar de verschillen vandaan komen. 

Een klap op te water: zaterdag 19 januari?

Locatie voorlopig bij mij. Maar een andere locatie kan natuurlijk ook. Wel graag een beetje centraal.

Ik kan ook, jammer dat Jack niet komt en spullen hoeft hij niet mee te nemen. Ik zal mijn Auralic een week eerder afleveren. Dan kan Hans die op zolder vergelijken met zijn spullen.

Wal de spulletjes betreft zouden we bijvoorbeeld drie digitale systemen kunnen vergelijken: het systeem van Hans, de Auralic en nog iets anders. Daarnaast nog even van DAC wisselen. Ik wil op de Auralic wel eens een andere DAC proberen. 

De makke met het digitale spul is toch de configuratie. Ik heb bv alle 'vaste' apparaatjes een vast ip-adres gegeven, dat halen ze dan niet van de router. En dan zit zo'n adres in een bepaald netwerk, bij mij is dat 10.x.x.x, wat waarschijnlijk anders is op het logé-adres. Dan kun je er niet bij.  Reset het ding dan, als je weet hoe dat moet. En dat is dan weer lekker voor de eigenaar, die er thuis opnieuw mee  aan de gang moet gaan.

Dan is analoog echt gemakkelijker.

5 hours ago, leobus said:

Mijn digitale set (laptop en DAC) kan zonder internet alles afspelen wat ik op de harde schijf heb staan.

Wil je het met je IPad bedienen? Dan wel wifi nodig.

Groet,

Leobus

WiFi genoeg, eventueel zelfs een eigen WiFi zonder verbinding naar buiten. 

6 hours ago, mumsoft said:

De makke met het digitale spul is toch de configuratie. Ik heb bv alle 'vaste' apparaatjes een vast ip-adres gegeven, dat halen ze dan niet van de router. En dan zit zo'n adres in een bepaald netwerk, bij mij is dat 10.x.x.x, wat waarschijnlijk anders is op het logé-adres. Dan kun je er niet bij.  Reset het ding dan, als je weet hoe dat moet. En dat is dan weer lekker voor de eigenaar, die er thuis opnieuw mee  aan de gang moet gaan.

Dan is analoog echt gemakkelijker.

Kun je de hele boel niet meebrengen? Dus inclusief je eigen netwerk. Hier zou dat ik een bodschappenkrtje passen. Dan is de kans ook het kleinst, dat het niet werkt. 

Mits de datum schikt wil ik er graag bij zijn.
Eventueel kan ik mijn Cabasse proa 91 db meebrengen.
19 Januari lees ik,prima.

Edited by Groovy

Ik wil er ook wel bij zijn. Van bits heb ik geen verstand, en ik zal het ook niet worden (die dag). Lijkt me wel leuk om jullie te zien worstelen om alles aan de praat te krijgen. Wellicht kunnen we ook nog een beetje naar muziek luisteren. Ik maak een voorbehoud. Het zou kunnen dat ik rond die tijd net een nieuwe knie heb laten aanmeten. Ik mag dan 6 weken niet autorijden.