carl Posted 25 oktober 2018 Report Share Posted 25 oktober 2018 3 en 4 november weer de show in Krefeld. Ik kan helaas alleen op zondag. Voor liefhebbers hier de catalogus https://aaanalog.de/media/news_4/Katalog%20Krefeld%202018%20RZ.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 31 oktober 2018 Report Share Posted 31 oktober 2018 (edited) Wie gaat er aanstaand weekend naar Krefeld? Ik ben helaas verhinderd, maar begreep wel dat Cock op zondag gaat. Zijn er nog meer mensen die naar het analoge walhalla gaan? Gaat @vintagemod nog of @Sodejuu ? Edited 31 oktober 2018 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 november 2018 Report Share Posted 1 november 2018 En je was zo’n Krefeld fan @vintagemod ?! Nou ja in ieder geval wordt het forum door Carl gerepresenteerd op zondag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 november 2018 Report Share Posted 1 november 2018 Als ik het goed heb zijn Carl, Onno, George en ik er zondag. Misschien dat ik zaterdag ook nog ff ga kijken, het is ongeveer een thuiswedstrijd voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 november 2018 Author Report Share Posted 1 november 2018 Volgens mij zijn George en Onno er op zaterdag. Roger en ik zijn er in ieder geval op zondag. Jammer dat anderen er niet kunnen zijn en ik vind het ook geen probleem om iets twee jaar achter elkaar te zien en horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 november 2018 Author Report Share Posted 1 november 2018 Onverwacht ga ik toch op zaterdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 november 2018 Report Share Posted 1 november 2018 Oh niet op zondag Carl? Alleen op de zaterdag? Dat is nou jammer. Had je Cock kunnen spreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 1 november 2018 Report Share Posted 1 november 2018 En een paartje 6922 in ontvangst kunnen nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 november 2018 Report Share Posted 1 november 2018 Wat Ove zegt Carl. De echte Rotterdammert neemt nog wat voor je mee ook. Op zondag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 november 2018 Report Share Posted 2 november 2018 Lees eens goed heren, Carl is er op zondag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 2 november 2018 Report Share Posted 2 november 2018 12 hours ago, carl said: Onverwacht ga ik toch op zaterdag. Ok @Sodejuu dan las ik het grapje verkeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 2 november 2018 Report Share Posted 2 november 2018 41 minutes ago, vintagemod said: dan denk ik wel eens zijn de mooiste tijden op de AAA al geweest. Dat is jammer Vintagemod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 november 2018 Report Share Posted 2 november 2018 23 hours ago, carl said: Onverwacht ga ik toch op zaterdag. Gezellig dan gaan we met z'n drieën. 👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 november 2018 Author Report Share Posted 3 november 2018 (edited) Het was echt gezellig met zijn drieën. Onno had ik eigenlijk te lang niet gezien en ik verheug me al op een bezoek aan zijn nieuwe luisterruimte. We hebben ons in Krefeld wat opgesplitst en George en ik hebben een paar erg leuke zaken gezien en gehoord. Los daarvan veel dropveter gegeten wat gratis is! De Fink LS waren zeer en zeer goed en we kenden het merk niet echt. Onterecht want iedereen heeft wel LS van Fink gehoord. Wat dit Duits adviesbureau onder meer doet is LS ontwerpen van andere fabrikanten zodanig aanpassen dat ze met succes op de markt kunnen worden gebracht. De Tannoy LS die er uitzagen of ze kort na de oorlog waren gemaakt, speelden werkelijk de sterren van de hemel: een haalbare favoriet. Had iets van een sausje in vergelijking met die van Fink. Was wel een erg lekker sausje! Weer iets neutraler dan de Tannoy klonk de Harbeth HSL 5. Hoewel niet echt mijn geluid speelden ze zeer goed. Martina Schoener (?) is ook altijd een bezoek waard. Zij is de uitvinder van L’art du Son voor de platenwasser en maakt een verbeterde versie van de Garrard 501 draaitafel. Deze kost inclusief arm en element rond de 100.000 euro bij haar. De LS is trouwens alleen compleet (dus inclusief arm en element) te leveren want anders kan Martina geen optimaal geluid garanderen. De Luidsprekers waren verder gebaseerd op een klassiek model en aan de huidige geluidseisen aangepast door Joachem Gerhard de oprichter van Audio Physics. Een beetje wat Marco doet met de Blumenhofer Classics. Edited 3 november 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 november 2018 Author Report Share Posted 4 november 2018 (edited) En dat was heel erg gezellig. Bovendien leuke dingen gehoord met ook een aantal slechte demo’s. Edited 4 november 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 4 november 2018 Report Share Posted 4 november 2018 19 hours ago, carl said: Het was echt gezellig met zijn drieën. Onno had ik eigenlijk te lang niet gezien en ik verheug me al op een bezoek aan zijn nieuwe luisterruimte. We hebben ons in Krefeld wat opgesplitst en George en ik hebben een paar erg leuke zaken gezien en gehoord. Los daarvan veel dropveter gegeten wat gratis is! De Fink LS waren zeer en zeer goed en we kenden het merk niet echt. Onterecht want iedereen heeft wel LS van Fink gehoord. Wat dit Duits adviesbureau onder meer doet is LS ontwerpen van andere fabrikanten zodanig aanpassen dat ze met succes op de markt kunnen worden gebracht. De Tannoy LS die er uitzagen of ze kort na de oorlog waren gemaakt, speelden werkelijk de sterren van de hemel: een haalbare favoriet. Had iets van een sausje in vergelijking met die van Fink. Was wel een erg lekker sausje! Weer iets neutraler dan de Tannoy klonk de Harbeth HSL 5. Hoewel niet echt mijn geluid speelden ze zeer goed. Martina Schoener (?) is ook altijd een bezoek waard. Zij is de uitvinder van L’art du Son voor de platenwasser en maakt een verbeterde versie van de Garrard 501 draaitafel. Deze kost inclusief arm en element rond de 100.000 euro bij haar. De LS is trouwens alleen compleet (dus inclusief arm en element) te leveren want anders kan Martina geen optimaal geluid garanderen. De Luidsprekers waren verder gebaseerd op een klassiek model en aan de huidige geluidseisen aangepast door Joachem Gerhard de oprichter van Audio Physics. Een beetje wat Marco doet met de Blumenhofer Classics. Ziet er uit als een leuke dag Carl. Die Garrard 501 is wel erg duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 november 2018 Report Share Posted 4 november 2018 (edited) Phoe 100.000,ik denk dat de Garrard 501 zonder verbeteringen al een hele beste is. Stond deze er niet?http://www.garrard501.com/garrard601.html Zie nu dat de 601 er al in 2001 was. Edited 4 november 2018 by Groovy aanvulling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 november 2018 Author Report Share Posted 4 november 2018 (edited) Bepaalde veranderingen leverden meettechnisch zeer kleine verbeteringen op bij de laatste versie. Alleen is de vraag of als jouw vrouw een milimeter groter wordt jij dat ziet m.a.w. zijn die kleine verbeteringen hoorbaar. Edited 4 november 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 november 2018 Report Share Posted 4 november 2018 Een milimeter groter of kleiner maakt mij niets uit Maar ik begrijp wat je bedoeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 november 2018 Author Report Share Posted 4 november 2018 Ik zit nog even de commentaren op het Duitse AAA forum te lezen. Kennelijk hebben we nog leuke dingen gemist inclusief een demo van Joachim Gerhardt die liet horen dat met een subsonische filter het geluid veel beter klinkt. Eigenlijk zou ik nog een ultra simpel Subsonic Filter op mijn set willen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 4 november 2018 Report Share Posted 4 november 2018 Dat zit toch al op een beetje goede versterker,misschien niet bij een buizenversterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 november 2018 Author Report Share Posted 5 november 2018 19 hours ago, Groovy said: Dat zit toch al op een beetje goede versterker,misschien niet bij een buizenversterker? Quad bijvoorbeeld filterde indertijd standaard, de moderne high -end filtert volgens mij niet meer. Misschien dat buizen uit de aard een soort filter hebben, maar dat weet Jack misschien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 5 november 2018 Report Share Posted 5 november 2018 Op mijn Luxman l507s zit er een,maar ja die is van 1998. Als er phono op zit dan meestal ook een subsonic filter De versterkers zonder phono zullen het niet hebben denk ik.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 november 2018 Report Share Posted 5 november 2018 51 minutes ago, carl said: Quad bijvoorbeeld filterde indertijd standaard, de moderne high -end filtert volgens mij niet meer. Misschien dat buizen uit de aard een soort filter hebben, maar dat weet Jack misschien. In de Array phonotrap zit wel degelijk een in- en uitschakelbaar subsonic filter. Ik heb eigenelijk geen groot verschil gehoord. Maar dit filter werkt dan ook erg laag en valt dan steil af. Veel oudere subsonic filters, beginnen al bij 50 Hz af te vallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 november 2018 Author Report Share Posted 5 november 2018 Dat weet ik eigenlijk niet Wiel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts